Jump to content

5 st underliga/egendomliga saker om dig själv!


P-C
 Share

Recommended Posts

Fick idén från en annan sida där denna cirkulerar. Egentligen i form av ett kedjebrev men vafan. :(

Rules are simple: Nämn 5 st underliga/egendomliga saker om dig själv! Vad har du för skelett i garderoben?

Bryter isen med min lista:

  • Jag sitter ofta farligt nära datorskärmen, oftast så farligt att man lär tro att jag är utvecklingsstörd.
  • Jag är, enligt min egen teori, inte beroende av niktoin.. utan typ själva 'rörelsen' man gör när man röker. Kan göra samma sak med en penna framför datorn och känner mig direkt lite tillfredställd.
  • Jag har alltid haft väldigt dåligt närminne. Kan fråga en person något för att sen direkt glömma bort vad jag frågade och därför inte förstå dennes svar.
  • Jag klarar inte av att använda en dator utan att alla fönster ligger i en slags geometrisk symmetri.
  • Jag KAN inte spara. Inte pengar, inte cigg, inte alkohol - inget. Jag kan inte. :ermm:

Lätta era hjärtan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 317
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • Jag kan ibland finna mig sittandes och stirra rätt fram, detta händer när jag kommer in i massa komplicerad tankegångar.
  • Jag måste alltid markera texten jag läser på internet innan jag läser det, varför har jag ingen aning om.
  • Jag kan bara vara kreativ när jag är i en speciell sinnesstämning emellan eufori och depression.
  • Jag älskar att köpa skivor även om jag aldrig spelar dom utan dom står bara i mitt skivställ.
  • Jag KAN inte spara jag iheller.

EDIT: Hoppsan.

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Har svårt att finna ro i att sitta vid datorn. Tänker på 100 olika saker, även fast jag tycker att datorn ganska roande.
  • Svarar aldrig i min hemtelefon - vet att det är telefonförsäljare.
  • Kan kolla i köksskåpet 10 gången eller fler efter samma sak, sötsaker. Är jag så dum att jag tror att det kommer dit per automatik?
  • Brukar sjunga i Duschen. Ibland gör jag även "bas"-ljud. Ja, det är skumt, men det blir så tyst annars. Ja, ett retard eller likande :(
  • Utseendefixerad, visar mig inte utanför dörren med ofixad frilla eller fel kläder. Har jag badat får jag panik över håret och måste hem och fixa till. [Kopierad av KalleR]

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Fyller alltid på ett glas vatten innan jag går och lägger mig, trots att jag aldrig dricker ur det.
  • Har ett otroligt välstädat Media Player. Vill att folk ska känna avund när dom ser det, trots att det bara är jag som gör det.
  • Kan inte låta bli att mucka med telefonförsäljare, det jag menar är att jag brukar låtsas vara min farsa och driva lite med försäljarna.
  • Har en förmåga att skifta klädstilar. I höstas var det mycket sånt, i vintras gick jag över till annat, och nu för bara någon vecka sen har jag än en gång skaffat mig en ny klädstil.
  • Sitter och skirker i TV:n vart fotbollspelare ska passa, vart dom ska sprinag etc. Saker som inte dom kan se men som jag ser vill jag rätta till trots att det är 100 % omöjligt för dom att höra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

* Sorterar upp allt på min dator lite väl ordnat. Hittar ibland inte saker som ligger i de mest logiska mapparna.

* Har just nu en "tofs" av hår på baksidan av mitt huvud som jag tar tag i och lägger över örat. :(

* Försöker hitta ett nytt sätt att sova på bussen på väg till skolan, varje dag. Har fortfarande inte hittat ett riktigt skönt sätt.

* Säger att jag ska köpa en sak, då dyra saker, vilket slutar med att jag aldrig gör.

*Jag har svårt för att göra mig av med saker jag har haft en längre tid. Därför har jag t.ex. en hel bokhylla full med Kalle Ankas pocket, och en låda under sängen fylld med saker från när jag gick på dagis.
Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Jag måste alltid markera texten jag läser på internet innan jag läser det, varför har jag ingen aning om.
  • Jag har svårt för att göra mig av med saker jag har haft en längre tid. Därför har jag t.ex. en hel bokhylla full med Kalle Ankas pocket, och en låda under sängen fylld med saker från när jag gick på dagis.
    Det har jag dock blivit bättre på, nu är mitt rum ganska rent.
  • Min "musik att sortera"-mapp är en röra och kommer alltid vara det. Oavsett om jag själv gillar en skiva eller inte så kan jag se det fina i skivan och förstå varför andra gillar den och därför tar jag inte bort den för jag tänker att jag själv kanske kommer gilla den efter en lyssning eller två. Den där extra lyssningen blir dock aldrig av utan mappen blir bara kvar där.
  • Jag kommer ibland på mig med att tänka på engelska, hemskt gärna med filmrepliker där det passar in i meningen. Varför har jag ingen aning om.
  • Jag är otroligt bra på att plugga in saker, men bara när jag verkligen måste. Läxor och prov går hur bra som helst och jag lär mig en gloslista på jättekort tid men om det är något som jag bara vill lära mig (t.ex. för ett tag sen när jag försökte memorera noterna på gitarrhalsen) så kommer jag ofta på att jag inte lär mig något och slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Jag måste hitta på alltid ha något kreativt att göra, bandet, hemsida, radio, alltid!
  • Jag måste alltid markera texten jag läser på internet innan jag läser det.
  • Jag oroar mig alltid över min ekonomi fast jag har pengar, och jag vet om det.
  • Jag brukar tänka på saker och skratta högt åt dem
  • Ibland brukar jag vilja klippa av mitt lillfinger, tycker det är jävligt störande ibland.

Redigerad av eliizar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den borde jag lagt till. Den 'saken' har lett till många små vänskapliga slag i bakhuvudet i skolan. :(

Jag med. Är nog ganska vanligt, markerar den raden jag läser på och ovanstående, drar ner muspekaren en rad när jag kommer till ny rad. Ang närminnet; Sluta punda :ermm:

* Älskar att bajsa, fisa, rapa, pilla snorkråkor och topsa öronen.

* Sjukligt dålig på att hålla ordning på saker och ting, inte så att jag slarvar bort saker, utan att jag bara lägger det där det inte ska vara = otroligt stökigt.

* Utseendefixerad, visar mig inte utanför dörren med ofixad frilla eller fel kläder. Har jag badat får jag panik över håret och måste hem och fixa till.

* Kass humor, riktigt kass humor, inte ens värt att försöka beskriva, ni skulle inte förstå. Som tur är har jag en polare som delar samma tråkiga humor.

* Har spelat fotboll i 4 olika lag trots att jag inte tycker om fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Allt är perfekt sorterad hemma hos mig, på datorn speciellt, klarar inte av "_" i låttitlar osv.

*Lider typ av tvångstankar, måste kolla att dörren är låst en massa gånger, ibland kan jag vända om halvvägs och gå hem och kolla att den var låst.

*Dricker för fort har jag märkt, läsk, vatten, mjölk, öl...you name it.

*Kan inte låta bli att kommentera andra

*Ska alltid ha dom dyrare grejerna, ex köpte ett vit linne från Tiger of Sweden för 299:-, ett likadant linne fanns på H&M för 79:-, har dessutom inte använt det än

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, här kommer då fem saker som jag förundras över varje dag.

  • Bisexuell.
  • Jag kan, utan anledning, utan motivering varför, utan en aning om det, utan förvarning, utan något som helst sus om det, börja klappa händerna i takt till en låt som jag lyssnar/sjunger på.
  • Jag är väldigt kräsen när det gäller musik. Det räcker inte med att musiken är den 'aktuella' genren jag lyssnar på, utan den ska uppfylla vissa krav som jag bestämmer undermedvetet, och om inte denn artist/grupp uppfyller dessa krav så bryr jag mig inte om att lyssna på dom.
  • Jag anpassar mig till folks sätt att skriva på, på MSN. Om någon är barnslig så skriver jag barnsligt tillbaka, är någon enformlig är jag enformlig tillbaka, är någon som Frenzy så är jag som Frenzy tillbaka.
  • Jag är extremt blyg ifall jag är för mig själv, men med någon som jag känner väldigt väl och vet hur jag beter mig så kan jag vara grymt social och babbla på som om jag har känt personen i flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

* Jag älskar skämt utan poäng;

Två älgar satt i en tall då plötsligt en ubåt flög förbi och landade i en närliggande gran. Då sa den ene älgen till den andre

- Han bor nog där.

* Jag dricker hellre mjölk än cola eller något annat bubbligt.

* Jag försöker en gång i månaden lära mig spela gitarr. Det slutar alltid med att jag ska fortsätta imorgon, det gör jag inte.

* Jag kan spotta när jag gapar.

* Mina föräldrar betalar mitt körkort och köper en bil till mig när jag tar det. Problemet är att jag är för lat och gör det inte, jag är 19 :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

* Jag är helt besatt utav typsnitt. Jag har oändligt många och är jämt och ständigt på jakt efter nya, gärna sådana som finns på skiv- och filmomslag. Att sitta med Photoshop i skolan är dötrist eftersom de bara har gratisfonts.

* När jag sitter vid datorn eller teven har jag ofta munnen öppen och ser rejält dum ut. Samma sak när jag sover, och då dregglar jag som en läckande oljetanker.

* Jag älskar att sitta på toaletten, kan sitta i evigheter och läsa samma gamla seriealbum om igen.

* Jag köper skivor, men inte filmer eller tv-serier.

* Jag har en sinnessjuk ordning på låtarna i mitt iTunes-bibliotek, rena rama Nazityskland. Är något fel blir jag arg för jag vet att jag måste koppla in iPoden och fixa det där också. Nåja, man kan inte ha allt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

* Jag älskar skämt utan poäng;

Två älgar satt i en tall då plötsligt en ubåt flög förbi och landade i en närliggande gran. Då sa den ene älgen till den andre

- Han bor nog där.

Hahaha, inte konstigt, skrattade ganska ordentligt :(

---

Hmm... ska försöka få ihop 5 saker :ermm:

* Brukar skaffa filmer som jag vet att jag aldrig kommer se på.

* Jag gör lustiga ljud om jag t.ex. dör i ett spel. (lira CS med vent eller liknande med mig och ni får se (w00t) )

* Jag kan bestämma mig för att plugga, men ändå gör jag allt för att undvika det. Omedvetet. Kan komma på mig själv med att göra saker som jag aldrig gör, när jag egentligen borde plugga.

* Jag klarar inte av att duscha snabbt, även om jag ska fixa med något innan skolan eller dyl. så jag tänker att jag ska duscha lite snabbt tar det mig ~~35 minuter att duscha.

* Jag blir alltid osäker när det gäller tider. Jag kan kolla mitt schema 10 gånger en morgon om jag börjar annan tid än 8'20 även om jag har börjat 9'30 varenda tisdag i snart en termin går jag ett varv i köket och kollar på schemat "en gång till så jag är säker".

Fan vad mycket saker man har för sig nu när man tänker efter :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

* När jag sitter vid datorn eller teven har jag ofta munnen öppen och ser rejält dum ut. Samma sak när jag sover, och då dregglar jag som en läckande oljetanker.

* Jag älskar att sitta på toaletten, kan sitta i evigheter och läsa samma gamla seriealbum om igen.

* Jag köper skivor, men inte filmer eller tv-serier.

We're not so different after all. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Närsomhelst jag dricker vatten, häller jag upp ett glas, dricker lite av det, slänger resten. För alltid fylla ett nytt och dricka ur resten av det.
  • Kan inte somna framför film.
  • Stänger alltid dörrar hemma. När jag var liten stängde jag dörrarna i sömnen.
  • Medans alla säger jag "borde knacka" tycker jag själv det är korkat. Då måste ju dom öppna dörren eller hur? Kliver därför alltid in i hus utan knacka.
  • Gör gärna saker för se vad som händer. Exciting!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...