Jump to content

~Musiken i GTA IV~


Renard
 Share

Recommended Posts

Borde dom inte släppa en liten preview snart? dom var ju rätt snabba att släppa smakprov när det gällde San Andres.

Satt för övrigt och spelade San Andreas i brist på annat, då hörde jag radioprataren i CSR säga "I really hope I can move back to the East Coast and do radio again".

Så det är väl inte en omöjlighet att han dyker upp igen (inte för att jag lyssnade så mycket på CSR i spelet)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 202
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Satt för övrigt och spelade San Andreas i brist på annat, då hörde jag radioprataren i CSR säga "I really hope I can move back to the East Coast and do radio again".

Så det är väl inte en omöjlighet att han dyker upp igen (inte för att jag lyssnade så mycket på CSR i spelet)

Vad är det för musik som spelas på CSR?

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En grovt underskattad artist är Rob White Zombie. Han är stor i USA men ingen har hört honom i Sverige verkar det som.

90% av alla jag känner har hört Rob Zombie.

Inte ett dugg okänd i Sverige. Har haft flera spelningar i Sverige också.

Jag tänker inte sitta och komma på teorier om musiken. Kommer innehålla roliga radiokanaler. Ett plus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stratovarious, A.C.T, Pain of Salvation, Bob Catley, Jeff Scott Soto, Sonata Arctica... Fan vet jag, men spelet i sig känns lite rock.

Men självklart ska man ha med andra musikstilar också. Lugn, hip-hop, techno (även om man själv inte gillar)... Ja, lite olika musikstilar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stratovarious, A.C.T, Pain of Salvation, Bob Catley, Jeff Scott Soto, Sonata Arctica... Fan vet jag, men spelet i sig känns lite rock.

Men självklart ska man ha med andra musikstilar också. Lugn, hip-hop, techno (även om man själv inte gillar)... Ja, lite olika musikstilar :)

Lugn? Menar du R&N-b (eller hur man stavar det) eller klassisk musik?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har de senaste dagarna till min stora fasa upptäckt att Rap och Hip Hop passar bra när man vill cruisa genom stan i spel. Jag som ville hata Rap och Hip Hop till 100% :ph34r:. Men ja ja, hårdrock regerar i biljakter so whatever...

Haha där fick vi dig ;). Förövrigt så tycker jag The Go Team's "Grip Like A Vice" skulle passa perfekt i actionsammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nog vilja ha lite punkmusik med i spelet...inget jag lyssnar på nu men jag lyssnade inte på country innan ja spelade SA heller :) GTA har en vana att få en att lyssna på musiken som är med i spelet, och punkrock har jag alltid varit lite intresserad av... är "The Adicts - Viva La Revolution" punkrock?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Intresseklubben antecknar än en gång........ >_<

Vadå? Jag nämnde bara två låtar med ett bra band som skulle passa in i IV. Han nämnde Ministry och jag kom att tänka på att de faktiskt är bra. Lilla lilla Kicken :mellow:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...