Jump to content

~Musiken i GTA IV~


Renard
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 202
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jajamän :ph34r:.

She's on fire är härlig också. Amy Holland är inte tokig hon heller för den delen. Och Debbie Harry som sjöng "Im hot tonight" är ju sångerska i Blondie.

Debbie Harry sjöng Rush Rush, inte I'm Hot Tonight.

Vem är Pete Belotte förresten? Den enda låten på Scarfacesoundtracket som framförs av en man är, såvitt jag vet, av Paul Engemann och Giorgio Moroders instrumentala stycken.

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Debbie Harry sjöng Rush Rush, inte I'm Hot Tonight.

Vem är Pete Belotte förresten? Den enda låten på Scarfacesoundtracket som framförs av en man är, såvitt jag vet, av Paul Engemann och Giorgio Moroders instrumentala stycken.

Man blandar lätt ihop två bra låtar :teehee:

I Scarface:TWIY står det att Pete Belotte sjunger Push it to the limit. Giorgio Moroder har bara skrivit låten. Han har skrivit mycket film musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man blandar lätt ihop två bra låtar :teehee:

I Scarface:TWIY står det att Pete Belotte sjunger Push it to the limit. Giorgio Moroder har bara skrivit låten. Han har skrivit mycket film musik.

Scarface-soundtracket släpptes i samband med filmen.

Scarface: TWIY är ett vidrigt skitspel som varken vet ut eller in.

Soundtracket ljuger inte.

Eller är det kanske en annan version (som sjungs av Belotte) i TWIY?

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni får ursäkta mig om ni tycker att jag är helt jävla dum i huvudet men jag vill ha elektronisk musik!

89ers

Tune up!

Gigi Da'gostino

DOS

Ic3man

Mason

The Springlove

m.f

m.f

Hur som helst tror jag inte att detta kommer inträffa så jag får använda user radio station som vanligt.

Äntligen någon som har samma musiksmak som mig :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas mycket på funk/r&b/soul. Typ Sly & The Family Stone. Men bra hip-hop, typ Nas, Wu-Tang Clan som är från New York måste ju vara med. Lyssna på "Halftime" med Nas. Hoppas dem har med jazz också, med tanke på att jazz blev skitstort i New York från 40-talet och framåt. Även en skön kanal med bil-åkar-rock, typ Tom Petty & The Heartbreakers.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas det blir en salig blandning. Ska inte vara inriktat på något speciellt. Man får heller inte glömma bort musiken som passar Liberty City som handen I handsken - Opera. Finns inget mäktigare än att göra ett drive-by med opera dundrande ur högtalarna. Persnoligen hoppas jag på ett extremt soundtrack där I princip allt finns med. Hoppas verkligen att Pet Shop Boys kommer med, speciellt deras New York City Boy. Lugna låter är även uppskattat, som Knockin' on heavens door etc. Jag hoppas även att Grand Theft Auto sången av Da Shootaz kommer med. Hedlig. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas det blir en salig blandning. Ska inte vara inriktat på något speciellt. Man får heller inte glömma bort musiken som passar Liberty City som handen I handsken - Opera. Finns inget mäktigare än att göra ett drive-by med opera dundrande ur högtalarna. Persnoligen hoppas jag på ett extremt soundtrack där I princip allt finns med. Hoppas verkligen att Pet Shop Boys kommer med, speciellt deras New York City Boy. Lugna låter är även uppskattat, som Knockin' on heavens door etc. Jag hoppas även att Grand Theft Auto sången av Da Shootaz kommer med. Hedlig. :mellow:

Den heter Joyride. En av de få rap låtar som jag gillar.

"(G) - Grand Theft Auto

You gotta make a mark and move where you ought to,

(T) - Theft

Determination to steal what you can and run from the nation,

(A) - Hey what d'ya say

We automate the sequence and speed for my gettaway

Take it to the edge, there's nowhere to hide,

And call up the boy; Let's go for a joyride"

Den är riktigt riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...