Jump to content

~Musiken i GTA IV~


Renard
 Share

Recommended Posts

W0rd!

jag lyssnar hellre på metal än backstreet eller vilken pojkband som helst.. inte för att jag tänker lyssna på crappy metal bara för det men i'm just saying..

Rockstar kommer nog lägga ut en kanal för alla smaker tror jag, bara dem inte lägger dit bakgatu musik

"Crappy metal"? Lyssna inte på Run DMC då, de har ju spelat in en låt tillsammans med Aerosmith.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 202
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

"Crappy metal"? Lyssna inte på Run DMC då, de har ju spelat in en låt tillsammans med Aerosmith.

Jag kände en bobbo en gång, han va pinsam...

Antar att jag inte borde lyssna på Wu tang heller, dem ska ju turnéra med rage against the machine..

måsete nog sluta lyssna på Snoop också, han gjorde ju en låt med justin timberlake.

Och eminem, hans låt "stan" har han ju Dido med på och han lät elton john vara med på en live versian av låten, shiiiiit han hade ju t.om. marilyn manson i en av sina musikvideos

Man slutar inte lyssna på ett band eller artist för att dem gjort en låt med en grupp eller artist man inte gillar, det fattar nog t.om. du bobbo

btw är aerosmith värkligen metal -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kände en bobbo en gång, han va pinsam...

Antar att jag inte borde lyssna på Wu tang heller, dem ska ju turnéra med rage against the machine..

måsete nog sluta lyssna på Snoop också, han gjorde ju en låt med justin timberlake.

Och eminem, hans låt "stan" har han ju Dido med på och han lät elton john vara med på en live versian av låten, shiiiiit han hade ju t.om. marilyn manson i en av sina musikvideos

Man slutar inte lyssna på ett band eller artist för att dem gjort en låt med en grupp eller artist man inte gillar, det fattar nog t.om. du bobbo

btw är aerosmith värkligen metal :w000t:

Det är bra, börja lyssna på Rage Against the Machine så kanske det blir något av dig. Och de andra du nämnde kan inte ens få en bokstav i ordet metal och ja, Aerosmith är i sina bästa stunder metal om än lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bra, börja lyssna på Rage Against the Machine så kanske det blir något av dig. Och de andra du nämnde kan inte ens få en bokstav i ordet metal och ja, Aerosmith är i sina bästa stunder metal om än lite.

Haha nej tack, jag står helst över att lyssna på dem, även fasst deras låt "pistol-grip pump" har lite drag i sig... men vänta, är inte det tidigare en hiphop låt gjort av en artist som kallas Volume 10. hmm i think so, better yet i know so...

så enligt va du skrev till mig tidigare så borde du ju bli hiphopare eftersom dem inte gjorde en låt med volume 10 utan dem tog en låt och gjorde den rockig.... bobbo mah brotha, i welcome you to det hipedihop way of life

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nej tack, jag står helst över att lyssna på dem, även fasst deras låt "pistol-grip pump" har lite drag i sig... men vänta, är inte det tidigare en hiphop låt gjort av en artist som kallas Volume 10. hmm i think so, better yet i know so...

så enligt va du skrev till mig tidigare så borde du ju bli hiphopare eftersom dem inte gjorde en låt med volume 10 utan dem tog en låt och gjorde den rockig.... bobbo mah brotha, i welcome you to det hipedihop way of life

Wow, RATM har gjort en fittig hip-hop låt? Vilken nyhet. De är funk- och rapmetal så de gillar sån skit, tur är i alla fall att hip-hopen inte har tagit över all deras musik. Hm, gjorde inte Korn en äcklig hip-hop-låt som heter "Wor d Up!"? Jo, så var det nog. Oj, Anthrax har samarbetat med Public Enemy.

Jaja, var fikus då.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, RATM har gjort en fittig hip-hop låt? Vilken nyhet. De är funk- och rapmetal så de gillar sån skit, tur är i alla fall att hip-hopen inte har tagit över all deras musik. Hm, gjorde inte Korn en äcklig hip-hop-låt som heter "Wor d Up!"? Jo, så var det nog. Oj, Anthrax har samarbetat med Public Enemy.

Jaja, var fikus då.

Ja du ser, betyder det att man ska sluta lyssna på deras musik för det va det du påstod när du skrev att jag ska sluta lyssna på Run DMC för dem gjort en låt med Aerosmith, och sen kommer du och "försvarar" dig genom att säga massa band du gillar och hur dem har sammarbetat med hiphop och det ska vara helt okej, nä du bobbo. fuck off you viking scum

BTW detta är sista off topic, sen om söta lilla bobbo vill skriva en gång till så är det helt okej, biatch

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, RATM har gjort en fittig hip-hop låt? Vilken nyhet. De är funk- och rapmetal så de gillar sån skit, tur är i alla fall att hip-hopen inte har tagit över all deras musik. Hm, gjorde inte Korn en äcklig hip-hop-låt som heter "Wor d Up!"? Jo, så var det nog. Oj, Anthrax har samarbetat med Public Enemy.

Jaja, var fikus då.

Förlåt för att slänga mig in i eran livliga diskution bara sådär. Men "Håller med till 100%! Up" är kult. Finns hur många band som helst som gjort en version av den. :w000t:

On-T: Gamla klassiker vill jag ha. 80-talet, yes baby!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

En eller två talkshows

Nån kanal med underhållning, utan musik (R* kan ju trots allt det här med humor till och från >_< )

Skön jazz och blues

Hårdrock och punk

Pop

House och liknande elektronisk musik

Rock och symfonirock

Techno/trance/rave/whatever

Hip-hop

Klassisk musik (framförallt inriktad på modern klassisk musik)

Och sist, men inte minst, en kanal som enbart spelar livemusik, från alla möjliga genrer >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
En eller två talkshows

Nån kanal med underhållning, utan musik (R* kan ju trots allt det här med humor till och från :whistling: )

Skön jazz och blues

Hårdrock och punk

Pop

House och liknande elektronisk musik

Rock och symfonirock

Techno/trance/rave/whatever

Hip-hop

Klassisk musik (framförallt inriktad på modern klassisk musik)

Och sist, men inte minst, en kanal som enbart spelar livemusik, från alla möjliga genrer >_<

W0rd, perfekt lista :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har de senaste dagarna till min stora fasa upptäckt att Rap och Hip Hop passar bra när man vill cruisa genom stan i spel. Jag som ville hata Rap och Hip Hop till 100% :mf_doof:. Men ja ja, hårdrock regerar i biljakter so whatever...

Man behöver ju inte gilla musikstilen för att den ska passa in, jag hatar t.ex. techno men jag tycker det passar in i biljakter, samma sak med rock med högt tempo (förutom att jag inte hatar rock)

Annars så tycker jag att dem borde lägga in en raggae kanal med låtar som inte suger

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd, perfekt lista :w000t:

Måste hålla med där :mf_doof: Dock tycker jag att när det väl ska utspelas i "New York", staden där hip-hop föddes. Så borde det vara med en sån riktig oldschool-kanal. Med Gang Starr, Public Enemy, Eric B. & Rakim, Kool G Rap & DJ Polo, Masta Ace och lite Wu-Tang såklart :w000t: Då hade det varit helt perfekt (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars så tycker jag att dem borde lägga in en raggae kanal med låtar som inte suger

Mr. Emo, jag håller inte med dig på någon punkt förutom den där (troget metalfan som man är... :)), men ja, en bra reggaekanal vore inte fel! :( För även reggae ligger mig varmt om hjärtat!

Annars skulle jag vilja se en V-Rock reunion (som jag nämnde måååånga sidor tillbaka) med Lazlo och en jävla massa fet 80 och 90tals hårdrock (Annihilator, Pantera, Megadeth, Anthrax, Twisted Sister, etc..)!

Och Jacker's idé om en kanal med livemusik var suverän! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mr. Emo, jag håller inte med dig på någon punkt förutom den där (troget metalfan som man är... :blink:), men ja, en bra reggaekanal vore inte fel! :shifty: För även reggae ligger mig varmt om hjärtat!

Annars skulle jag vilja se en V-Rock reunion (som jag nämnde måååånga sidor tillbaka) med Lazlo och en jävla massa fet 80 och 90tals hårdrock (Annihilator, Pantera, Megadeth, Anthrax, Twisted Sister, etc..)!

Och Jacker's idé om en kanal med livemusik var suverän! :shifty:

Ms. Lofon :D

:doh:

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag slår vad om att de blir alldeles för mkt negerdunk låtar, lixom san andreas, vilket inte ja uppskattar.

Jag tycker dom ska sattsa på mer rockmusik, kanske nått dansband o techno eller dylikt, de ska ju trotts allt vara nutid.

Det finns väl ingen annan musikstil som är så ute som dansband? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ms. Lofon :)

:o

Hellre feminin än emo.. :( Haha! Skämt åsido.. :P

Eftersom du e nazist, patriot whatevah... ^_^

I så fall en nazist med dyslexi... :P Fast jag håller med honom på ett sätt: det var för mycket hip-hop i San Andreas - dock tycker jag då fan inte att R* ska ersätta hip-hopen med dansband - det är ungefär som att ha AIDS och byta ut det emot cancer i min värld... ;)

Så visst, rockmusik funkar ju - så länge inte R* blir Sverigedemokrater och slänger med Ultima Thule i soundtracket, då börjar jag gråta... Men den chansen lär inte heller vara så stor! Däremot techno och dansband går fetbort i min värld - och jag tror nog fasen inte att det finns så mycket dansband i USA heller - countryn är väl i så fall deras svar på den svenska dansbandsmusiken? Om jag är totalt ute och cyklar nu så kan ni gärna informera mig om det! :mellow:

Stay true - stay heavy! :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...