Jump to content

Ge kritik för min låt..


Shady_4_life
 Share

Recommended Posts

Ja, det gör jag idag, då jag e kallad efter det land mina föräldrar kommer ifrån, jag smutskastas för landets historia just av många svenskar.

Om någon säger Polen i min klass, då rikt alla blickar på mig och alla börjar skratta och direkt hånas man för uner WW2 cå anföll polackerna tyskarna i sina tanks med kavalleri.

Det är ju klart jag klassar mig själv som invandrare, då jag ej kan kalla mig svensk, för att enligt svesnkarna är jag inte svensk, fast att jag är född här, har gått i svensk skola hela livet och min pappa har jobbat här i 37 år, längre n vissa föräldrar i min ålder har barn och jobbat här.

Vad ska jag klassa mig själv som,då av svenskarna kallas jag för polack, men är uppväxt med svensk kultur, språk och är svensk medborgare. Kan du säga svaret på den frågan?

@Mafia: Jag har inte sagt typ att freestyle är den enda stilen riktiga rap stilen.

Du ska klassa dig som Polack, med tanke på att dina föräldrar är från Polen, du är inte är svensk (tycker jag iaf), och det var inget rasistiskt menat.

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste bara fråga, vad vill du bli klassad som, svensk eller polack?

Myckt svårt val, då idagsläget vill jag vara mer polack, men jag har aldrig fått den frågat och innan har jag aldrig behövt ställa mig den frågan, då jag varit svensk.

Nu har denna tråd gått överstyr tack vare mig, har nästan gjort hets mot folkgrupp, fast jag ej var rasistisk, men några kanske trodde det.

OT: När kommer del 2 upp i serien? :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det gör jag idag, då jag e kallad efter det land mina föräldrar kommer ifrån, jag smutskastas för landets historia just av många svenskar.

Om någon säger Polen i min klass, då rikt alla blickar på mig och alla börjar skratta och direkt hånas man för uner WW2 cå anföll polackerna tyskarna i sina tanks med kavalleri.

Det är ju klart jag klassar mig själv som invandrare, då jag ej kan kalla mig svensk, för att enligt svesnkarna är jag inte svensk, fast att jag är född här, har gått i svensk skola hela livet och min pappa har jobbat här i 37 år, längre n vissa föräldrar i min ålder har barn och jobbat här.

Vad ska jag klassa mig själv som,då av svenskarna kallas jag för polack, men är uppväxt med svensk kultur, språk och är svensk medborgare. Kan du säga svaret på den frågan?

Nu blir det hela intressant istället, så skit i vad Lajnux säger. Anledningen till att du känner dig mer som en polack kanske är för att dina svenska klasskamrater behandlar dig som skit?

Kan säga att jag mår riktigt illa när jag hör sånt och hoppas du får en bättre klass på gymnasiet. :teehee:

Den här tråden blir bara mer och mer tragisk, mestadels pga tommy killer.

Nej, nu börjar den ta sig. Det där tillförde inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir det hela intressant istället, så skit i vad Lajnux säger. Anledningen till att du känner dig mer som en polack kanske är för att dina svenska klasskamrater behandlar dig som skit?

Kan säga att jag mår riktigt illa när jag hör sånt och hoppas du får en bättre klass på gymnasiet. :teehee:

Nej, nu börjar den ta sig. Det där tillförde inget.

Det jag menar är att tråden har spårat ur helt och hållet. Det handlar inte om killens låt längre, utan hur tommy killer mår i sin klass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, jag menar inte att det sveska folket är idioter, utan de är ett av de bästa länderna i världen, de ger upp allat de har, sina skatter för att ge hem åt personer som behöver det.

Ibland blir jag lite för arg på Sverige då man ser detta ske varje dag, man är född här,men ändå är man invandrare.

Hoppas jag nu inte gjort alla er svenskar och invandrare arga, vill verkligen inte vara rastisk, men ville bara säga det som har funnit i mitt huvud så länge.

Så jag vet att vissa fortfarande tycker jag är e liten idiot som gick på för hårt med kritik, men sådan är jag, jag är uppvuxen med att ta och ge skit direkt, inget nja/kanske, jag går direkt på sak och säger vad jag tycker, på det sättet vet jag man får många fiender och personer som inte respeketar en, men vad är det för respekt man har då man ljuger och böjer sanningen, fast man vet att man kan säga allt. Jag tror på 100% sanningen, inte att man ska börja böja den hit och ditt, man vinner inget på det.

Sedan att jag sög är faktiskt första gången någon sa till mig (nu talar jag ärligt), jag tog okså upp lite, men sedan när halva forumet sa att man sög, att man var en idiot, så fösökte man förklara sig själv, sedan blev det en smet, tack vare mig.

Så till alla så säger jag förlåt för allt skit jag sa.

Tack för mig, hoppas ni fick god läsning de första 7 sidorna, jag bjöd på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OT igen, sry...

Ibland blir jag lite för arg på Sverige då man ser detta ske varje dag, man är född här,men ändå är man invandrare.

Det är tvärtom för min del. Jag är inte född här, men ändå klassas jag som svensk (enligt alla jag känner)

och när folk får höra att jag är invandrare blir de förvånade :P Det kanske beror på mitt utseende.

Redigerad av Roxxy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte lyssna på den, men läste sedan de första kommentarerna. Verkar inte bra ;)

Har en kompis här i stan som har släppt 6 skivor, varav en blev stor utomlands. Han vill ha med mig i sin nya skiva :unsure:

Ontopic: Rap är inte bara ett sätt att skryta om sig själv på (vilket du gör enligt P-C). Man måste även rappa om annat. Ja, i vissa låtar kan det vara bra, men om det är den första låten man ger ut kommer folk tro att man är en egoistisk liten egenkär gosse. Börja med en oseriös låt, en låt om saker omkring dig, om saker som berör dig m.m. Sedan kan man ta ut låtar om sig själv.

Bara ett litet tips. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man märker att du viskar för att du vill vara "aggresiv", Gör det på riktigt. Få till det där lilla skriket.Jag gjorde också det misstaget en gång och då lät det bara som jag pratade.

asså. ja har sett mkt såna här typ av komentarer, som sagt, Micken suger.. testa ni så "halv skrika" i kass mic, går inte ;)

men ska spela in i riktigt hemma studio istället nån gång.. bara att han ja känner bor vid helsingborg och ja i trelleborg..

men när ja spelat in, och det blir bra, så ska ni se att ja inte e talanglös som vissa säger.. utan att det är micen..

ja säger inte att ja kommer äga direkt eller att alla kommer gilla mig.. men ni kommer se talang, för jag vet att jag har det..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

asså. ja har sett mkt såna här typ av komentarer, som sagt, Micken suger.. testa ni så "halv skrika" i kass mic, går inte >_<

men ska spela in i riktigt hemma studio istället nån gång.. bara att han ja känner bor vid helsingborg och ja i trelleborg..

men när ja spelat in, och det blir bra, så ska ni se att ja inte e talanglös som vissa säger.. utan att det är micen..

ja säger inte att ja kommer äga direkt eller att alla kommer gilla mig.. men ni kommer se talang, för jag vet att jag har det..

Jag sa aldrig att du var talanglös. Du kunde rappa. Men varför hittar du inte en nice studio och kör där. Jag gjorde det. :D Jag payar bara 75kr / h.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...