Jump to content

Ge kritik för min låt..


Shady_4_life
 Share

Recommended Posts

Just så alla svenskar lever, säger saker, säger att de står för det, men det gör de inte.

Visst det är just vad ja sa, men man måste inte stå för vad man säger eller representera, om ni säger så, så lever ni i en fuckad värld i er svenska idyl där det finns 200 vita villor, familjen består av mamma, pappa och 2 barn, Volvo har de också.

Allt som man säger är inte en en, jag kanske säger att jag gillar vapen ,men står ej för att de ska vara lagliga, så som i USA.

Står jag för vapnet bara för att jag gillar vapen, nej!

Du har skitdåliga liknelser alltså.

Hahaha, jag bor varken i en svensk idyll med villa ellrt Volvo. Jag tycker det "svenska" är töntigt och ingenting jag har tänkt leva mitt liv efter. Men det är nästan ännu värre att du drar oss alla "svenskar" över en kant, vafan vet du om oss?

Om jag skulle vara lika korkad som du skulle jag säga att du var invandrare och därmed kriminell och korkad. Lyckligtvis är jag inte så dum ^_^

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just så alla svenskar lever, säger saker, säger att de står för det, men det gör de inte.

Visst det är just vad ja sa, men man måste inte stå för vad man säger eller representera, om ni säger så, så lever ni i en fuckad värld i er svenska idyl där det finns 200 vita villor, familjen består av mamma, pappa och 2 barn, Volvo har de också.

Allt som man säger är inte en en, jag kanske säger att jag gillar vapen ,men står ej för att de ska vara lagliga, så som i USA.

Står jag för vapnet bara för att jag gillar vapen, nej!

Tänk om du bara struntat i denna tråd, jag trode att du var knepp förut, nu är jag ganska säker på att du är helt blåst.

Förstår du själv vad du svammlar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag menar med er svenskar är att ni alltid är stela, utan känslor, bryr er inte , ni säger att alla problem är indvandrare, det är lite sant då svenskar tar in massor med invandrare och sedan sparkar de, slänger in oss på områden så som Rosengård.

Att en kurd och en arab bor i samma trp är inte smart drag, då de krigar ina respektive länder.

@RD2D: Respekt genom internet?

Jag bryr mig inte, och har aldrig brytt mig.

Du kan inte få eller ge respekt genom internet, Wow jag känner 10 000 medemmar på ett forum, paw, vilken respekt jag har.

Det är inte vad respekt är, respekt är något du ska visa för äldre, vänner m.m.'

Personer i närvaro.

Ocj min värld är inte byggd på fördomar, när du (om du nu e invandrare eller inte) byter klass, alltid varit klassad som svensk börjar bli påhoppad för vad du kommer just av svenskar, hur tror du vi invandrare känner oss.

Klart att vi också blir rascister till slut, tror det är roligt att varje dag bli kallas jävla blatte etc.

Det är vad ni svenskar blundar för då ni aldrig har upplevt detta och kommer aldrig.

Ska ej gå mer O FT, då detta är allmänt och handlar om politik.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag menar med er svenskar är att ni alltid är stela, utan känslor, bryr er inte , ni säger att alla problem är indvandrare, det är lite sant då svenskar tar in massor med invandrare och sedan sparkar de, slänger in oss på områden så som Rosengård.

Att en kurd och en arab bor i samma trp är inte smart drag, då de krigar ina respektive länder.

@RD2D: Respekt genom internet?

Jag bryr mig inte, och har aldrig brytt mig.

Du kan inte få eller ge respekt genom internet, Wow jag känner 10 000 medemmar på ett forum, paw, vilken respekt jag har.

Det är inte vad respekt är, respekt är något du ska visa för äldre, vänner m.m.'

Personer i närvaro.

Ocj min värld är inte byggd på fördomar, när du (om du nu e invandrare eller inte) byter klass, alltid varit klassad som svensk börjar bli påhoppad för vad du kommer just av svenskar, hur tror du vi invandrare känner oss.

Klart att vi också blir rascister till slut, tror det är roligt att varje dag bli kallas jävla blatte etc.

Det är vad ni svenskar blundar för då ni aldrig har upplevt detta och kommer aldrig.

Livserfarenhet, jao. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sry för den dåliga svenskan då mitt tanget bord ibland fuckar up sig, så jag kan ej backa eller göra mellanslag, då deletera den bokstäver.

Ang respekt: Respekt ska man förtjänna, men inte på ett sådant sätt att du slår ner en kille, utan att du gör bra saker som hjälper, är schysst mot de.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag menar med er svenskar är att ni alltid är stela, utan känslor, bryr er inte , ni säger att alla problem är indvandrare, det är lite sant då svenskar tar in massor med invandrare och sedan sparkar de, slänger in oss på områden så som Rosengård.

Att en kurd och en arab bor i samma trp är inte smart drag, då de krigar ina respektive länder.

@RD2D: Respekt genom internet?

Jag bryr mig inte, och har aldrig brytt mig.

Du kan inte få eller ge respekt genom internet, Wow jag känner 10 000 medemmar på ett forum, paw, vilken respekt jag har.

Det är inte vad respekt är, respekt är något du ska visa för äldre, vänner m.m.'

Personer i närvaro.

Ocj min värld är inte byggd på fördomar, när du (om du nu e invandrare eller inte) byter klass, alltid varit klassad som svensk börjar bli påhoppad för vad du kommer just av svenskar, hur tror du vi invandrare känner oss.

Klart att vi också blir rascister till slut, tror det är roligt att varje dag bli kallas jävla blatte etc.

Det är vad ni svenskar blundar för då ni aldrig har upplevt detta och kommer aldrig.

Ska ej gå mer O FT, då detta är allmänt och handlar om politik.

Jag säger samma sak igen: Din värld är byggd på fördomar.

Du drar varenda svensk över en kam. Jag har aldrig använt blatte som skällsord, jag hatar inte invandrare, jag har till och med vänner som är invandrare.

Att alla invandrare samlas på ett område är inte med flit, det är bara ren logik. Folk som flyttar hit, som kanske också var fattiga redan innan, lägger mycket pengar på resan o.s.v. och sen har dom svårt att få jobb i början och då bor dom där bostäder är billigare.

Sluta tro att alla har något emot dig för att du är invandrare. Visst finns det dom som ogillar invandrare och det finns idioter överallt men säg inte att alla gör det för det är fel.

Det någon skulle kunna ha emot dig är om du visar samma trångsynta och löjliga beteende i verkligheten som du gör här på forumet. Då kan jag förstå det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag menar med er svenskar är att ni alltid är stela, utan känslor, bryr er inte , ni säger att alla problem är indvandrare, det är lite sant då svenskar tar in massor med invandrare och sedan sparkar de, slänger in oss på områden så som Rosengård.

Att en kurd och en arab bor i samma trp är inte smart drag, då de krigar ina respektive länder.

Nej men fan vad du är trög. Håller med om att Sveriges integrationspolitik är skev, så det är inte där problemet ligger i det du säger. Det är det att när folk säger åt dig att sluta generalisera och inte bygga dina åsikter på fördomar, så gör du det ännu värre!

Jag tycker inte att alla problem är invandrare, jag bryr mig om mycket saker och jag är inte ett dugg stel. Vi har påverkat lika mycket/lite till hur Sverige är idag som du själv har, är vi mer ansvariga för Sveriges politiker än du?

Märker du inte själv att du är precis som svenskarna som har "åsikter" om invandringen, och säger att alla invandrare gör brott och bör slängas ut för minsta lilla när du säger att alla svenskar är stela och okänsliga. Du gör det värre! idiot.

Vi har inget emot dig pga ditt etniska ursrpung, säger du det är det bara en enkel utväg för digsjälv, eftersom du vet att problemet ligger i dig som person, inte var du är ifrån.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger samma sak igen: Din värld är byggd på fördomar.

Du drar varenda svensk över en kam. Jag har aldrig använt blatte som skällsord, jag hatar inte invandrare, jag har till och med vänner som är invandrare.

Att alla invandrare samlas på ett område är inte med flit, det är bara ren logik. Folk som flyttar hit, som kanske också var fattiga redan innan, lägger mycket pengar på resan o.s.v. och sen har dom svårt att få jobb i början och då bor dom där bostäder är billigare.

Sluta tro att alla har något emot dig för att du är invandrare. Visst finns det dom som ogillar invandrare och det finns idioter överallt men säg inte att alla gör det för det är fel.

Det någon skulle kunna ha emot dig är om du visar samma trångsynta och löjliga beteende i verkligheten som du gör här på forumet. Då kan jag förstå det.

Men det är ni svenkar(inte hela folket utan svenskarna som sitter i er löjliga regering) så sätter de där.

Jag har inte sagt att i här på forumet är ni emot mig, som invandrare (men det allmänt svenskarna) och att du inte har använt betyder inte att andra gör.

Det är just såna svenskar som gör förnedrar ert eget land, de skadar sitt lands rykte för de som inte har emot (som du då, och till alla er andra på forumet, emnar jag inte att ni e rassister!!!).

Och det finns inte logik att 2 familjer, som kommer från 2 länder, där alla krigar mot varandra och hatar vill bosätta sig vid samma plats!

Det är ju partierna osm tyr detta land som bestämmer.

Och rosengård är inte så billigt, det var faktiskt byggt till rika svenskar, men sedan packades alla indvandare in där.

Och hur jag beter mig här, är inte 100% hur jag är i fulla livet.

Jag är också ibland rasistisk, men då efter de senaste 3 åren har jag fattat, att de svenskar som är uppmanade att invandrare står för alla brott är pga av att det är just de svenskarna som står för det jag just sa hänger på de, ger ej jobb, skriker att de gör allt, vi e felet i samhället.

Sedan att du har kompisar som är invandrare är bra för dig, jag har inte kallat dig personligen och de andra på forumt rasist, och inte det svenska folket häller, men alla svenskar (de flesta) ser ner på oss invandrare som har skapar alla fel i smahället.

De står tyvärr för majoriteten idag, men snart tror jag de är minoritet.

@Tweak, ni är kämslokalla jämför med andra nationaliteter i världen.

Nu när många invandrare har visat sina religioner, sina seder, mat kultur har ni öppnat sig.

Min pappa kom hit 1970 som 20 åring, och då tog man in invandrare, idag vill många få ut de, då de står för de flesta brott, då brotten är de enda sätten att få tag på några pengar, då de inte har jobb etc.

OCH SOM SAGT INNAN LITE HÖGRE UPP, ÄR DET INTE NI PÅ FORUMET SOM HAR DÖMT MIG, UTAN DE SVENSKAR SOM ÄR FUCKADE OCH SKYLLER ALLT PÅ OSS INVANDRARE!!

NI HAR INTE GJORT NÅGOT MIG (VAD JAG VET) JAG MENAR ATT DET SVENSKA SYSTEMET ÄT KÄNSLOKALLT, SÅ SOM DE FLESTA SVENSKAR.

Det jag menar med känslokalla är överallt, bara man får ett svar eller ser ut som en invandrare eller går med en som är så direkt får man inte samma respons som om man går ensamm.

I affärerna är alla bara typ hej, 215 kr tack.

Om man går i en annan affär som ägs av en invandrare så blir det dirkt han skojar med en, är glad.

Svenskar kan inte/vågar kanske inte visa sina käsnlor och blir så kalla ibland.

Som invandrare får man det intrycket, iallafall här i Malmö.

Jag vet ej hur det fungerar där ni bor, men på detta sätt är många svenskar i Malmö.

Självklart finns det invandrare som är känslokalla, och svenskar som är öppna, men det är ovanligt här i Malmö.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det finns inte logik att 2 familjer, som kommer från 2 länder, där alla krigar mot varandra och hatar vill bosätta sig vid samma plats!

Det är ju partierna osm tyr detta land som bestämmer.

Jag är också ibland rasistisk, men då efter de senaste 3 åren har jag fattat, att de svenskar som är uppmanade att invandrare står för alla brott är pga av att det är just de svenskarna som står för det jag just sa hänger på de, ger ej jobb, skriker att de gör allt, vi e felet i samhället.

Precis så är det, de sitter där och skrattar gott för sig själva och pusslar ihop "er", ta inte illa upp, för att det ska bli bråk. Verkligen.

Ja fy, stackars alla invandrare som är utan jobb. Det är väl lika svårt för oss svenskar att få jobb som det ser ut idag?

Du är inte det minsta bättre än de som du säger "vill ha ut er härifrån" när du säger att svenskar är si och så, när du säger så kan du inte säga "jag menade inte dig och dig". Då jag är svensk tar jag åt mig när du säger så, det rör mig inte i ryggen, men du måste verkligen sluta klaga på att "svenskar" är på ett visst sätt och behandlar "invandrare" illa. Om du tror att det är så som du säger har du nog fått en väldigt skev bild av hur det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis så är det, de sitter där och skrattar gott för sig själva och pusslar ihop "er", ta inte illa upp, för att det ska bli bråk. Verkligen.

Ja fy, stackars alla invandrare som är utan jobb. Det är väl lika svårt för oss svenskar att få jobb som det ser ut idag?

Du är inte det minsta bättre än de som du säger "vill ha ut er härifrån" när du säger att svenskar är si och så, när du säger så kan du inte säga "jag menade inte dig och dig". Då jag är svensk tar jag åt mig när du säger så, det rör mig inte i ryggen, men du måste verkligen sluta klaga på att "svenskar" är på ett visst sätt och behandlar "invandrare" illa. Om du tror att det är så som du säger har du nog fått en väldigt skev bild av hur det är.

Men jag ta er som allmänt, jag kan inte börja säga att a, han på fridevalsgatan är känslokall, sedan han på borgargatan, ja du förstår.

Det är jävligt lättare för en svensson på 20 år med en utbidlning med handel i bagaget, än för en Abdullah som är 40 år, har utbildning inom fysik och kan mycket bra svenska inte får jobbet som t.ex lärare i fysik, fast han i med handel är svensk.

Exakt så ser det int ut, men detta är ungefär hur det ser ut.

Men du kanske inte är så, men dina 100% landsmän är på detta viset.

Jag kan inte säga att hela svenska folket är eller at du,R2,Tweak är emot invandrare och känslokalla, men dina landsmän i Malmö är just ganska mycket på detta viset.

Och att du tar åt dig är ju självklart, men jag har inte sagt att jag är bättre än er, försöker bara förklara hur det är här nere i Malmö/Skåne så ser det ut så.

Som invandrare tas du emot helt annorlunda än e svensk gör, fast man kan ha samma utbildning, båda kan lika bra svenska, så är det invandraren som kommer inte få jobbet etc.

Tro inte att jag är rasist, men om en svensk eller invandrare säger en sak om en varandra, så är man rasist direkt, enligt många.

Vill ej peka ut er som det, men era landsmänns visar sig på detta vis, sedan smutskastas ni som inte är.

Det jag försöker säg är att genom att "svesnkarna" är känslokalla, har detta med rasim kommit upp.

Att våga öppna sig för något annat är redan bevisat att "svenskarna" inte är bra på, de är nöja med det de har, vill de ha mer ja, då köper de samma sak, för man vågar inte ändra sig.

Så var det innan, idag är det flesta 50+ på samma som innan.

Men kommer man under 50 bast, så är det mer vänlga och mer flexibla för att möta nya grejer, kulturer you name it.

Det känslokalla kommer från rädlsan, som inte är dålig, men man kan inte leva på samma sätt, medan allt runtomrking förändras fast man vill hänga med.

Hoppas ni nu förtsår hur jag har tänk.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag menar med er svenskar är att ni alltid är stela, utan känslor, bryr er inte , ni säger att alla problem är indvandrare, det är lite sant då svenskar tar in massor med invandrare och sedan sparkar de, slänger in oss på områden så som Rosengård.

Att en kurd och en arab bor i samma trp är inte smart drag, då de krigar ina respektive länder.

@RD2D: Respekt genom internet?

Jag bryr mig inte, och har aldrig brytt mig.

Du kan inte få eller ge respekt genom internet, Wow jag känner 10 000 medemmar på ett forum, paw, vilken respekt jag har.

Det är inte vad respekt är, respekt är något du ska visa för äldre, vänner m.m.'

Personer i närvaro.

Ocj min värld är inte byggd på fördomar, när du (om du nu e invandrare eller inte) byter klass, alltid varit klassad som svensk börjar bli påhoppad för vad du kommer just av svenskar, hur tror du vi invandrare känner oss.

Klart att vi också blir rascister till slut, tror det är roligt att varje dag bli kallas jävla blatte etc.

Det är vad ni svenskar blundar för då ni aldrig har upplevt detta och kommer aldrig.

Ska ej gå mer O FT, då detta är allmänt och handlar om politik.

Varför delar du upp folk i kategorier? Du sa att du bott i Sverige hela dit liv, då är du också svensk (dummer)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför delar du upp folk i kategorier? Du sa att du bott i Sverige hela dit liv, då är du också svensk (dummer)

Precis, men inte enligt "svenskarna" (då menar jag inte alla) är jag invandrare för att mina föräldrar kommer från ett annat land, fast jag är född här.

Fram tills 7:an, var jag svensk, nu är jag polack, det är jag tolt över, men jag är född här, det är många ändå ser man att folk är rädda för oss och vågar inte prata med en som vanliga, där kommer känslokalla in, finns invandrare som är det, men man möts mer av känslokalla svenskar än känslokalla invandrare.

Och att jag nämner kurder och araber, är för att de inte är precis är kompisar efter de senaste 20 åren, samma gäller Irakier och Perser, de är inte vänner, sätter man de på samma plats och tid blir det problem, sedan får man en bild av att vi invandrare är problemtaiska och skapar bråk, så är det inte om man hade tänk sig för innan.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis, men inte enligt "svenskarna" (då menar jag inte alla) är jag invandrare för att mina föräldrar kommer från ett annat land.

Och att jag nämner kurder och araber, är för att de inte är precis är kompisar efter de senaste 20 åren, samma gäller Irakier och Perser, de är inte vänner, sätter man de på samma plats och tid blir det problem, sedan får man en bild av att vi invandrare är problemtaiska och skapar bråk, så är det inte om man hade tänk sig för innan.

Men du använder hela tiden dom och vi snacket. Alla som bor i sverige och är svenska medborgare är svenskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du använder hela tiden dom och vi snacket. Alla som bor i sverige och är svenska medborgare är svenskar.

Men det är ju det jag vill få säga, jag är svensk medborgare, men klassad som invandrare och sedan, men för att vi är från ett annat land, föräldrarna eller att vi ser annorlunda ut än en svensk, bemötts vi som invandrare som kommit precis från Polen t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju det jag vill få säga, jag är svensk medborgare, men klassad som invandrare och sedan, men för att vi är från ett annat land, föräldrarna eller att vi ser annorlunda ut än en svensk, bemötts vi som invandrare som kommit precis från Polen t.ex.

Men du ser ju dig själv som invandrare i varje post du skrev. Vi invandrare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Mafia: Jag kan inte ge är dina åsikter, alla har sin väg att ge kritik, och vad babblar du om i din sista mening, jag har inte skrivit så.

Du har inte skrivit så nej, men det var precis så du menade. Du vart ägd i diskutionen och sade därför att freestyle är det enda "riktiga" rap-stilen. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det gör jag idag, då jag e kallad efter det land mina föräldrar kommer ifrån, jag smutskastas för landets historia just av många svenskar.

Om någon säger Polen i min klass, då rikt alla blickar på mig och alla börjar skratta och direkt hånas man för uner WW2 cå anföll polackerna tyskarna i sina tanks med kavalleri.

Det är ju klart jag klassar mig själv som invandrare, då jag ej kan kalla mig svensk, för att enligt svesnkarna är jag inte svensk, fast att jag är född här, har gått i svensk skola hela livet och min pappa har jobbat här i 37 år, längre n vissa föräldrar i min ålder har barn och jobbat här.

Vad ska jag klassa mig själv som,då av svenskarna kallas jag för polack, men är uppväxt med svensk kultur, språk och är svensk medborgare. Kan du säga svaret på den frågan?

@Mafia: Jag har inte sagt typ att freestyle är den enda stilen riktiga rap stilen.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...