Jump to content

Ge kritik för min låt..


Shady_4_life
 Share

Recommended Posts

Orkade bara scrolla genom dom åtta första sidorna.

Men Tommy_killer, du om någon är den största wangstan genom tiderna.

En 15årig kille från malmö som sitter och pratar om vapen, knark och våld.

Åk till L.A och joina MS då om du är så fucking gangsta, dom flesta går med i gäng för att dom har inget annat val.

Dom skulle troligvis ge vad som helst för ditt liv, du tror dom tycker det är coolt att gå omkring och riskera livet vart dom än går?

Du är verkligen inte rätt person att sitta och kritisera folk om att tänka sig för innan dom skriver.

"wä wä wä, jag freestylar då behöver man inte tala sanning."

O'rly? Om du skulle stå och snacka massa skit på scen så skulle du bli utbuad snabbare än fan.

Du borde verkligen se på Malibu's Most Wanted, då jag tror du skulle känna igen dig själv i huvudrollen.

Edit: btw, du pratar om din otroliga musiksmak. På din top-5 lista på Last.fm hittar man;

Dr.Dre, Fiddy, The Game och T.I.. Blir det mer mainstream?

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkade bara scrolla genom dom åtta första sidorna.

Men Tommy_killer, du om någon är den största wangstan genom tiderna.

En 15årig kille från malmö som sitter och pratar om vapen, knark och våld.

Åk till L.A och joina MS då om du är så fucking gangsta, dom flesta går med i gäng för att dom har inget annat val.

Dom skulle troligvis ge vad som helst för ditt liv, du tror dom tycker det är coolt att gå omkring och riskera livet vart dom än går?

Du är verkligen inte rätt person att sitta och kritisera folk om att tänka sig för innan dom skriver.

"wä wä wä, jag freestylar då behöver man inte tala sanning."

O'rly? Om du skulle stå och snacka massa skit på scen så skulle du bli utbuad snabbare än fan.

Du borde verkligen se på Malibu's Most Wanted, då jag tror du skulle känna igen dig själv i huvudrollen.

Edit: btw, du pratar om din otroliga musiksmak. På din top-5 lista på Last.fm hittar man;

Dr.Dre, Fiddy, The Game och T.I.. Blir det mer mainstream?

Han har väl inte sagt att han är gangsta?

Fresten så har jag aldrig hört talas om Ghetto potery men det som du Tommy_killer säger är ghetto potery kallas även studio gangster en som rappar om saker dom påstår att dom har upplevt men aldrig upplevt det eller hur farliga dom är fast dom igentligen sitter och suger på mammas tutte.

Det är det som är grejen med rap musik är att man ska rappa om saker som man har sett/upplevt, om orättvisor osv. inte att man ljuga om massa saker

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt okej låt. Lite för mycket Lose yourself inspirerad, försök komma på något unikt och eget. Jag tycker att du borde skriva om något som du tror folk kan relatera till eller som påverkar de. Kanske ditt liv, politik, tjejproblem? You name it. Ser fram emot din nästa låt.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkade bara scrolla genom dom åtta första sidorna.

Men Tommy_killer, du om någon är den största wangstan genom tiderna.

En 15årig kille från malmö som sitter och pratar om vapen, knark och våld.

Åk till L.A och joina MS då om du är så fucking gangsta, dom flesta går med i gäng för att dom har inget annat val.

Dom skulle troligvis ge vad som helst för ditt liv, du tror dom tycker det är coolt att gå omkring och riskera livet vart dom än går?

Du är verkligen inte rätt person att sitta och kritisera folk om att tänka sig för innan dom skriver.

"wä wä wä, jag freestylar då behöver man inte tala sanning."

O'rly? Om du skulle stå och snacka massa skit på scen så skulle du bli utbuad snabbare än fan.

Du borde verkligen se på Malibu's Most Wanted, då jag tror du skulle känna igen dig själv i huvudrollen.

Edit: btw, du pratar om din otroliga musiksmak. På din top-5 lista på Last.fm hittar man;

Dr.Dre, Fiddy, The Game och T.I.. Blir det mer mainstream?

Och vad lyssnar du på?

Jag lyssnade på T.I. innan ens folk visste vem han var, och sedan att jag skrev om vapen etc behöver inte betyda att det är på full allvar!

Och du tror LA är så farligt idag eller?

New Orleans är fanimej farligare eller förorterna till Paris FFS.

@Solid: Du vet att jag bara skrev det som flum, inte värsta verklighet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vad lyssnar du på?

Jag lyssnade på T.I. innan ens folk visste vem han var, och sedan att jag skrev om vapen etc behöver inte betyda att det är på full allvar!

Och du tror LA är så farligt idag eller?

New Orleans är fanimej farligare eller förorterna till Paris FFS.

Ohh, oväntad fråga..

Lyssnar också på en del som är mainstream, men å andra sidan sitter jag inte och skryter om att jag har den bästa och mest exklusiva smaken.

En top-5 hiphop för mig skulle nog vara: Immortal Technique, Looptroop, Jedi Mind Tricks, Kanye West och 2Pac.

Har inte sagt något om att L.A är det farligaste området, syftade mest på att världens största gäng har usprung därifrån.

Skulle tippa på att dom råaste områderna ligger i Sydamerika. Är dock inte så insatt i ämnet.

Edit: @ Solid, nej det har han kanske inte sagt.

Men sitter man och skriver texter om hur man langade när man var 3 år gammal och sprang omkring med pistol, så är man enligt mig en wangsta.

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag skrytit om min smak?

Öhh, nej, det har jag aldrig gjort.

Sedan fattar du väl att springa runt vid 3 års ålder med vapen och sälja knark är orealistisk och jag har sagt det innan, allt var på skoj, flum.

"Jag vet vad är skillnad på bra rap och dålig rap."

Var något mer, men pallar inte leta upp det.

Edit: Btw, vad har hänt med våra admins? Typ 3-4 sidor med ren spam och denna har inte blivit låst?

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Jag vet vad är skillnad på bra rap och dålig rap."

Var något mer, men pallar inte leta upp det.

Ja och, så du menar att Dr.Dre, The Game, KRS-One,Eminem,2pac, Ice Cube är dålig?

Att jag har 50 Cent på 2:a plats är för att jag gillar hans gamla låtar och hans beats.

Och det är inte skryt, skryt är då man säger, min pappa har en merca, öhh sägerjag, min pappa har en lambo.

Det är skryt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja och, så du menar att Dr.Dre, The Game, KRS-One,Eminem,2pac, Ice Cube är dålig?

Att jag har 50 Cent på 2:a plats är för att jag gillar hans gamla låtar och hans beats.

Och det är inte skryt, skryt är då man säger, min pappa har en merca, öhh sägerjag, min pappa har en lambo.

Det är skryt.

Nej, dom är inte dåliga.

Däremot att sitta och säga jag vet skillnaden på bra och dålig rap när man i stort sett bara har platina-rappare på sin playlist tycker jag är lite trångsynt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prövade lyssna på låten, jag AVSKYR hip hop och så, men ville ge dig lite kritik, så here it comes:

eftersom jag inte lyssnar på denna jävulsmusik annars så är jag inte så duktig. men jag tycker det låter okej för att vara en nybörjare, visst har man hört en och annan nybörjare som låter som dom har ont i magen, men ditt lät ganska okej, men försök hinna med lite mer, eller vad man ska säga =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...