Jump to content

Barn och djur i GTA IV.


LunCh
 Share

Ska det vara barn och djur i IV?  

167 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 229
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1. Barn - vore trevligt. Blir inte besviken om det kommer barn i spelet. Det skulle ge mycket åt känslan om det finns människor i olika storlekar. Men jag röstar Nej, eftersom jag tror att det skulle kännas så konstigt om man skulle råka köra över barn.

2. Djur. Mera djur, inte bara fåglar och vattendjur. Hundar och katter, både som husdjur i koppel och som vilda. Hästar, kor och grisar på landet. Flugor som surrar runt vore också "kul". Kackerlackor på sunkiga ställen. :lol: Röstar Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: JA

Vote: JA

BARN: Det hade varit kul och se att 1 mamma tar sin dotter till skolan. Och det skulle vart kul om man själv kunde ha barn som växte upp . :D

DJUR: Klart det ska finnas djur .katter som springer över vägen och människor som går och rastar sina hundar. och man skulle själv också kunna köpa en pitbull som går me dig me koppel först och sen utan .

(w00t) skulle vart så kul att bussa hunden på en gammal gubbe . eller köra dogfight me andra hundar .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: JA

Vote: JA

BARN: Det hade varit kul och se att 1 mamma tar sin dotter till skolan. Och det skulle vart kul om man själv kunde ha barn som växte upp . :D

DJUR: Klart det ska finnas djur .katter som springer över vägen och människor som går och rastar sina hundar. och man skulle själv också kunna köpa en pitbull som går me dig me koppel först och sen utan .

(w00t) skulle vart så kul att bussa hunden på en gammal gubbe . eller köra dogfight me andra hundar .

Köp The Sims !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FAAAAAAAAAAAAN va alla här är idioter. Dom ända bra är skribb och Cyprez. Jag håller med er. Jag visste inte att så många här delade in människor i kategorier över vad som är värst att döda. Enligt mig så är alla människor lika värda, därför är det inte värre att döda den ena före den andra.

Djur, absolut. Skulle vara kul om man såg en älg helt plötsligt komma ut på vägen. Sen även om man hörde ett varg-yl från skogen. Och man kan se snabba rörelser i buskarna. Och man kanske ser en varg flock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst hade det varit kul att ha med barn och djur, men o andra sidan att skjuta ner ett barn som inte kan göra mycket motstånd hade nog fått väääldigt mycket kritik, tror jag iaf...

Inte för att en vuxen NPC kan göra mycket till motstånd när man trycker upp en Spaz shotgun i fejan på honom heller :ph34r:.

T-bone Mendez: Du har ta mig tusan rätt. Ändrar min åsikt om barnen. Let the child slaughter festival begin!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FAAAAAAAAAAAAN va alla här är idioter. Dom ända bra är skribb och Cyprez. Jag håller med er. Jag visste inte att så många här delade in människor i kategorier över vad som är värst att döda. Enligt mig så är alla människor lika värda, därför är det inte värre att döda den ena före den andra.

Djur, absolut. Skulle vara kul om man såg en älg helt plötsligt komma ut på vägen. Sen även om man hörde ett varg-yl från skogen. Och man kan se snabba rörelser i buskarna. Och man kanske ser en varg flock.

Idiot = dela in människor i kategorier.

Alla = det inkluderar mig.

Jag har inte nämt något om att deta in folk i kategorier. Så kalla mig inte idiot. :P

:ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart barn ska vara med, jag längtar efter att få skära halsen av Emilie, 5. Sen ska jag ta fram baseball-träet och slå hennes livlösa kropp. :P

Det där var överdrivet. Barn passar inte i free roaming-spel. Om Rockstar mot all förmodan skulle klämma dit barn i spelet skulle det bli en jävla massa liv, medierna skulle uppmärksamma det som fan, men också om man skulle balansera det, typ göra de odödliga, ofysiska objekt i spelet skulle det kännas trist. Man kommer där i sin pimpade likbil med 21" rimes och kör ihjäl en skara människor, så står det en unge i mitten och springer därifrån som nåt jävla spöke. De kan däremot vara med i mellansekvenser, som barn till de man får uppdrag av, och så vidare. Att det bara är en uppsättning polygoner med en ditkladdad textur struntar jag i, det finns gränser... Enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst, denna tråd handlar inte vad som skulle hända OM Rockstar inkluderade barn eller djur - utan om ni vill se det i spelen, oavsett konsekvenser.

Så; vill ni eller vill ni inte?

Asså det skribb säger är så sant. Svara på trådens fråga iställer, VILL ni att det ska finnas? Om ni för en stund inte tänker på konsekvenserna.

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att föra nån form av debatt här bland alla oseriösa är som att kasta pärlor för svinen men wtf...

Personligen ser jag det här absolut inte som en konsekvensfråga (dvs att man inte vill ha med barn i spelet pga att det t.ex. kan leda till att nån våldför sig på barn i verkligheten, trots att den risken också finns) eller en fråga om "känslighet". Nej, det här är återigen en fråga om moralisk standard (there, I said it)! Det är helt enkelt omoraliskt att ha med barn eftersom de är försvarslösa och barn ska inte utsättas för våld, inte ens i ett spel. Att det inte är verkliga barn spelar ingen som helst roll; de är grafiska och (möjligtvis) verklighetstrogna representationer av barn. En majoritet skulle t.o.m. ha svårt/problem med att spela ett sånt spel (vilket framgår av t.ex. den här pollen) och det är fullt normalt.

Däremot kan jag möjligtvis tänka mig att ha med barn om det är omöjligt att skada dem. Dvs om man försöker skjuta dem är det som i t.ex. Scarface-spelet ("Nah, I just can't do it") och när man försöker köra över dem hoppar de åt sidan, denna princip kan f.ö. tillämpas på alla "oskyldiga" peds i spelet imo. :P

Anständighet!

Tack för mig.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...