Jump to content

Barn och djur i GTA IV.


LunCh
 Share

Ska det vara barn och djur i IV?  

167 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Helt rätt, minigun. Det är däremot aldrig rätt att skada någon annan, speciellt ingen av den egna arten. Det går emot vissa naturliga drifter, som att vilja frodas så gott som möjligt (som art). Att skada andra arter är bara onödigt så länge man inte själv blir attackerad eller man behöver döda någon för födan. Det kan vem som helst förstå (eller ja, uppenbarligen inte du då).

Det är väl hur naturligt som helst! Slår man ner någon på en utekväll, eller kanske till och med dräper, så har man mindre konkurrens när det kommer till att hitta en kvinna att befrukta. När det kommer till parning brukar väl de flesta djur våld mot sin egen art?

samuelszon, Quattro, kicken: Ni är bara barnsliga, minigun har faktiskt rätt. Jag gillar även sättet han resonerar, både i denna och SlewME:s tråd. Inte så jävla krystad argumentteknik som de flesta (även jag ofta) maler på med i varenda diskussion på detta forum.

Edit: Eller... rätt har han såklart inte. Men intressanta åsikter, oberoende av hur seriösa dom är.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 229
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Alltid funnits bättre alternativ än idag. Vad kan man göra en lördag? Inta stora mängder sprit sen slå in näsan på någon..

Eller sitta inne och se på postkodmiljonären.. Då föredrar iallafall jag att mosa näsben.

Vadå runka till våld? Har ingenting med sex att göra, inte sitter ni och runkar när ni spelar GTA?

Quattro: Någon bättre förklaring till varför det begås så mycket våldsbrott?

Och nej, tycker att våld på film är mer sjukt än i verkligheten, vet du vad som verkligen händer när man får ta emot en rak höger? I verkligheten alltså, inte på film..

Så framför en hemmakväll går du hellre ut och misshandlar människor? Det var just det du sa. Det handlar då inte om fantasier som rör sig inom spels kretsar utan fantasier/tankar om verkligheten. Jag vill inte på något sätt förvränga andras syn på mig då det gäller våldsamhet inom spel, då jag egentligen är en väldigt snäll person. Men, hade en person som du slagit sönder min näsa I brist på annat, hade jag nog av ren ilska slagit sönder ditt ansikte så gott som för min hämdlystna personlighet som för andras fysiska hälsa I framtiden. Så kan det gå om inte haspen är på, eller helt enkelt borta. Seriöst. Jag kan nästan tänka mig villket umgänge du har. Förklaringen till våldsbrott inom ungdommar är fjortispojkar som är helt sinnessjuka och helt borta, eller gör de bara saker för att de andra gör det. Du kan ju alltid skicka in en insändare till Aftonbladet och accociera det som ''Din syn på vardagen''. Tvekar dock på att den kommer in, dock kanske Alberts Fish ande besöker dig och säger att du är på rätt väg I livet.

Du hävdar att man älskar/gillar våld I spel och filmer därför att man kan njuta av det utan konsekvenser. Det kanske är din syn på saken, men knappast många andras. Jag tror inte många (förutom gruppen som du tillhör) sitter och njuter av att döda människor I exempelvis GTA, man ser det som underhållning, villket spel är. Hur du definerar njuter vet jag inte heller. Njuter kan menas med att du sitter och flinar och smeker din pitt medan du blåser av skallen på någon. Njuter kan vara att göra något du inte kan och skulle annars. Med njuter får jag hoppas att du menar att man njuter av att göra det som man inte skulle göra annars, njuter av själva spelet, den falska och helt oskadliga makten du har över det du spelar. Eller kortsagt; Du njuter av den action som spelet levererar. Sitter man och njuter åt dessa gestalters lidande och död är det sjukt. Självklart så är det bästa med spel som du säger är att man kan göra vad som helst utan konsekvenser, och att veta (till skillnad från vissa som Michael Carneall) att det inte är på rikigt och att det inte skador någon underbar soul.

Människor som tycker det är kul att begå våldsbrott I verkligheten (fysiskt våld) är sjuka. Människor som du. Människor som har tråkigt och helst av allt ser det mest underhållande att slå andra.

Hur kan du gemföra verkligt våld med våld I ett spel? Det hör inte ens ihop. Spel skadar inte någon fysiskt. Om du är psykiskt sjuk eller inte kan jag I ett seriöst motto inte uttala mig om. Kan dock säga min ringa åsikt villket lyder följande; Du har en jävligt konstig syn på detta. Måste ta en lite Earl Grey Irish Cream-té för att lugna mina nerver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, du älskar våld i spel och filmer därför att du kan njuta av det utan konsekvenser. Kort sagt: Du är en fegis.

Man kan tycka att det är tragiskt, men våld är underhållning i dagens samhälle. Det är ju därför det begås så mycket våldsbrott - folk vill ju ha kul? Så har det alltid varit. Skillnaden är bara att förr fanns det fler eller bättre alternativ.

Är jag feg för att jag inte vill gå ut och slå någon blodig med ett basebollträ? Tillåt mig smålé. Och det där intyget tror jag först på när jag ser det. Tvivlar på att du ens kan skaffa ett.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl hur naturligt som helst! Slår man ner någon på en utekväll, eller kanske till och med dräper, så har man mindre konkurrens när det kommer till att hitta en kvinna att befrukta. När det kommer till parning brukar väl de flesta djur våld mot sin egen art?

All misshandel handlar väl inte om att triumfera över sin rival i kamp om en kvinna? För övrigt är vi människor mer civiliserade än så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

samuelszon, Quattro, kicken: Ni är bara barnsliga, minigun har faktiskt rätt. Jag gillar även sättet han resonerar, både i denna och SlewME:s tråd. Inte så jävla krystad argumentteknik som de flesta (även jag ofta) maler på med i varenda diskussion på detta forum.

Edit: Eller... rätt har han såklart inte. Men intressanta åsikter, oberoende av hur seriösa dom är.

Intressant? Visst är det intressant med olika åsikter och sätt och tänka på, men när man har sådana åsikter är de varken rätt eller intressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att konstatera det gång på gång, och använda fulare och fulare ord, så kan vi väl alla stryka under att minigun är en jävla idiot? Någon mer som räcker upp handen på det?

*Räcker upp handen*

Kan inge inse att minigun är mental störd?. Som han beter sej.

Sök hjälp ffs

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag har fattat det är det en stad och inte mycket landsbyggd.. så det skulle passa med typ hundar katter och kasnke lite duvor och fiskmåsar..

BTW: hur tror ni de gör där mappen slutar.. vatten eller?

Vatten. De lär knappast göra en osynlig vägg där stadsgränsen är dragen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Ja på båda, barn och djur är inte direkt något nytt element i spelvärlden. The sims ,Mafia och The Simpsons: hit and run har alla barn eller djur inget konstigt med det.

Fanns det verklingen barn i Mafia? :wub:

Vote:Ja men jag tror nog inte att det kommer med. Efter Hot coffe tjafset så har nog Rockstar inte mer lust att få problem med arga mammor och giriga advokater.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fanns det verklingen barn i Mafia? :wub:

Vote:Ja men jag tror nog inte att det kommer med. Efter Hot coffe tjafset så har nog Rockstar inte mer lust att få problem med arga mammor och giriga advokater.

Det fanns ett barn med på ett uppdrag. Men inga barn som gick runt ute på gatorna. Men å andra sidan var ingen av dom spelen spel där man kunde gå runt och skjuta dom stackars barnen. (forutom Mafia då, men där kunde man inte skjuta barnet i det där uppdraget).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...