Jump to content

Porrtidningar i skogen - ett svenskt fenomen?


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ptja... Det är ju tämligen enkelt att presumera att det i den pre-digitala tidsåldern inte var helt lätt att förvara sina "dyrgripar" i hemmets trygga vrår pga hustrur, ungar och morsor m.m. Så den naturliga lösningen var att gömma dem i närmaste skogsbryn där man dessutom kunde ägna sig åt självbefläckelsens syndiga konst i all sekretess.

Alternativt kan dessa "dumps" förklaras med att det var familjefäder och tonårssöner som inte hade något annat val än att dumpa i skogen när den kvinnliga underrättelsetjänsten började gräva där hemma...

edit:Har diskuterats på fb btw

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och några polare åkte moppe på nån skogsväg, sen helt plötsligt stannar dom och slänger en tidning i mina händer, jag trodde att det var nån skittidning så jag slängde ner den i diket igen, då blev dom sura och hämtade den, sen gömde vi den under en sån där rund grej man står på å snurrar i nån lekpark, efter några dagar var den dock borta så jag antar att några småungar hittat den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart ^_^ första gången var i 6-7 års åldern...tror jag, var med min syster och en kompis, bredvid kompisens hus under en stor sten i skogen låg en påse med 3-4 stycken ;) Dock slängde hennes mamma de för att vi så uppspelta över vårt fynd visade upp de :)

En annan gång var det några i en sopsäck, skulle gissa på att det rör sig om 3-4 stycken nu med, jag och mina kompisar snodde de ur de som hade hittat dem's koja, nästa dag hade de letat reda på de och de va tillbaka i kojan...vet inte hur många gånger vi hämtade och försökte gömma om de ;)

Sen någon tidning här och där såklart :wub:

Kul tråd, inte tänkt på det men visst fan är det lustigt :P

Ber om ursäkt om jag skriver oläsligt men klockan är mycket

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror nästan det är vanligare att hitta porrtidningar i papperscontainers..

i mina yngre dagar, runt 10-12 års åldern kröp jag och en kompis in i en container och hittade en tidning. kommer ihåg den så väl, då mitt uppslaget handlade om en fet jävla negerdam .. usch och fy. min kompis behöll tidningarna ett tag tills han mor hittade dem och slängde iväg dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju faktist vara så att det är "vandringstrofeér" så att säga..

Vi säger att du är 12 år, och hittar en tidning i skogen. Det första du tänker på är att ta med den hem, men när du väl är hemma så har du inget bra gömställe, för du är 100% på att din morsa kommer hitta den och skälla ut dig.

Därför gömmer du den själv i skogen, fast på ett annat ställe.

Efter det finns det 2 olika slut.

Det ena är att en annan person, i din ålder hittar tidningen och snor den, för att ta med den hem eller gömma den på ännu ett nytt ställe. Du kommer tillbaka och letar arslet av dig men hittar såklart inget. Men har du tur kanske du hittar någon annans.

Det andra är att du helt enkelt glömmer av tidningen, och sedan någon annan hittar den... och gömmer om den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe det har väl hännt ett antal gånger under årens lopp att man hittat sådan lektyr i skogen, men ofta vad jag kommer ihåg var det mesta förstört av fuktigt väder. Fast att tidningarna var förstörda gjorde väl inte så mycket, i den åldern när man sprang i skogen var det väl mer spännande när man ändå inte riktigt förstod vad fan sjuksystrarna och doktorerna höll på med på bilderna...

Minns ett ställe där någon lagt en packe i en ICA-kasse samt gömmt den under en sten dåligt kamouflerad med mossa. :)

Haha kul att så många här har hittat "skogstidningar" någon gång. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo fan, klart man hittade porrblaskor i skogen när man var yngre.

Jag och en kompis brukade gömma dom och återkomma och kolla i dom, vet att det var en alkis i mitt område som lämnade dom i skogen.

En fråga jag ställt mig, är det någon som köper porrtidningar idag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt aldrig hittat en tidning... men dock en film i en slänt brevid en större väg.... Blev riktigt förvånad... Funkade jätte bra... VHS å allt

Ska slänga alla ungdoms synder nu tänkte jag. Ligger bara och skräpar i lådan.

Kiedis: Köpte en för ett halv år sen... kom på att jag aldrig köpt någon.. var tvungen att känna hur det var....

Som att köpa en vanlig tidning.... typ

Redigerad av Mr_Dufus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...