Jump to content

Porrtidningar i skogen - ett svenskt fenomen?


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jag fattar inte hur folk kan lyckas gömma porren så dåligt i datorn så att föräldrar, som troligtvis inte ens letar efter någon, hittar den. Gömmer ni mappen på skrivbordet eller? (:!!!:)

Risken att åka fast om man gömmer porr på rummet är mycket större, iallafall för mig, då min mor brukar gå runt och rota lite då och då.

Okej, så du menar att en person i 10-12-års åldern, som precis fått tillstånd att använda datorn själv, får idén att gömma porr på det mest banala stället han kan hitta.

Nedu, det är nog större chans att han gömmer det för sig själv, och således kommer hans kära porrbilder att försvinna in i etern. Därför blir det typ en mapp i en mapp som heter något raffigt som; "höhöhö", bara för man själv ska veta vad som finns i den. Självklart tror man ju inte att en normal människa skulle kolla i en så otroligt "onödig" mapp som WINDOWS Mappen eller något sådant. Lixom, det var ju bara massa skräp där i som tog sönder datorn om man pillade, det sa alltid farsgubben. Det var ju det ultimata gömstället; för personen som inte hade en färdigutvecklad hjärna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej, så du menar att en person i 10-12-års åldern, som precis fått tillstånd att använda datorn själv, får idén att gömma porr på det mest banala stället han kan hitta.

Nedu, det är nog större chans att han gömmer det för sig själv, och således kommer hans kära porrbilder att försvinna in i etern. Därför blir det typ en mapp i en mapp som heter något raffigt som; "höhöhö", bara för man själv ska veta vad som finns i den. Självklart tror man ju inte att en normal människa skulle kolla i en så otroligt "onödig" mapp som WINDOWS Mappen eller något sådant. Lixom, det var ju bara massa skräp där i som tog sönder datorn om man pillade, det sa alltid farsgubben. Det var ju det ultimata gömstället; för personen som inte hade en färdigutvecklad hjärna.

Visserligen är mina föräldrar inte särskilt datorkunniga (Gissa vems far som gömde en egen mapp med porr på det, som han trodde, ultimata gömstället, och döpte mappen till "Lars" (:!!!:) ), så för mig är det helt riksfritt att gömma en mapp ungefär vart som hälst utan att någon utom min bror, som inte bryr sig nämnvärt, kan hitta den. Jag har därför fått för mig att dom alldra flesta föräldrar heller inte är särskilt datorkunniga, så vad har dom i windowsmappen att göra? Leta porr?

Visst, har man föräldrar som jobbar inom IT och Teknik eller har ett mindre datorintresse, så kanske "risken" höjs, men väldigt många har faktiskt inte det.

Förresten. Har man tillräkligt med kunskap för att få ner lite porr så borde man ha tillräkligt med kunskap för att gömma den vettigt.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visserligen är mina föräldrar inte särskilt datorkunniga (Gissa vems far som gömde en egen mapp med porr på det, som han trodde, ultimata gömstället, och döpte mappen till "Lars" :wub: ), så för mig är det helt riksfritt att gömma en mapp ungefär vart som hälst utan att någon utom min bror, som inte bryr sig nämnvärt, kan hitta den. Jag har därför fått för mig att dom alldra flesta föräldrar heller inte är särskilt datorkunniga, så vad har dom i windowsmappen att göra? Leta porr?

Visst, har man föräldrar som jobbar inom IT och Teknik eller har ett mindre datorintresse, så kanske "risken" höjs, men väldigt många har faktiskt inte det.

Förresten. Har man tillräkligt med kunskap för att få ner lite porr så borde man ha tillräkligt med kunskap för att gömma den vettigt.

Du är född -92, alltså är du 14-15? Du menar alltså att du var lika datorkunnig för 5 år sedan. Skulle inte tro det, och att dina föräldrar är födda med huvudet i arslet är väl inte medelsvenssons fel. De flesta barn på 9-10 år kan i regel mindre än sina föräldrar om datorer, iaf i den åldern; även om det så småningom blir ombytta roller.

Jag tror ingen unge på 10 bast vet att man kan dölja mappar eller vet att man kan låsa mappar eller liknande. Då är det bara att lägga den i ett ställe man inte tror nån kollar och döpa den till något ovettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är onekligen ett fenomen, då i princip varenda grabb har på ett eller annat sätt hittat en porrtidning eller något motsvarande i skogen, eller i en annan favorit; Diket.

Har hittat en hel del i mina dar, men förstår inte hur dom lyckats komma dit.

En tidning i ett dike kan ju förstås. Personen i säga sitter i bilen och slänger helt enkelt tidiningen genom rutan. Men hur en tidning kan komma en bra bit in i en skog, och lägga sig på udda ställen som om den skulle förvaras.

Det kanske helt enkelt är så att det är män i sina 30-40-års krisar, som tar med sig en tidning ut i skogen, för käringen inte ger honom vad han vill ha där hemma, och han möjligtvis har barn hemma som han inte vill att dom ska hitta hans svarta guld.

Räknas det om man hittar några i sin Grannes farsas Gaderob?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är född -92, alltså är du 14-15? Du menar alltså att du var lika datorkunnig för 5 år sedan. Skulle inte tro det, och att dina föräldrar är födda med huvudet i arslet är väl inte medelsvenssons fel. De flesta barn på 9-10 år kan i regel mindre än sina föräldrar om datorer, iaf i den åldern; även om det så småningom blir ombytta roller.

Jag tror ingen unge på 10 bast vet att man kan dölja mappar eller vet att man kan låsa mappar eller liknande. Då är det bara att lägga den i ett ställe man inte tror nån kollar och döpa den till något ovettigt.

Ok, jag ger mig...

Jag kollade inte på porr när jag var 10... :wub:

"...och att dina föräldrar är födda med huvudet i arslet är väl inte medelsvenssons fel."

Snarare brist på intresse... Vad jag vet är det ett ganska vanligt fenomen med föräldrar helt utan datorintresse. Sen har min bror skött datorerna i huset så länge jag kan minnas så mina föräldarar har aldrig behövt anstränga sig särskilt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som aldrig haft porrbilder på min dator? när jag var lite yngre (ca 1-3 år sen) så tittade jag på snuskiga bilder på internet, men laddade aldrig ner eller sparade bilder. hmm.

om deti nte räknas att jag sparade en gig bögporrbilder på min poalres dator och la dem som bakgrund och som msn visningsbild på hans msn och dator^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som aldrig haft porrbilder på min dator? när jag var lite yngre (ca 1-3 år sen) så tittade jag på snuskiga bilder på internet, men laddade aldrig ner eller sparade bilder. hmm.

om deti nte räknas att jag sparade en gig bögporrbilder på min poalres dator och la dem som bakgrund och som msn visningsbild på hans msn och dator^^

Slapp du möjligtvis modemets glada dagar?

Det var inte precis så ofta som ens föräldrar inte var hemma efter 18.00 på en vardag. Så, för att vara på den säkra sidan så sparade man ner ett hög med bilder så man skulle slippa koppla upp sig och få förbannade föräldrar efter sig för man hade porrsurfat innan klockan 6, för det va "så" mycket dyrare då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slapp du möjligtvis modemets glada dagar?

Det var inte precis så ofta som ens föräldrar inte var hemma efter 18.00 på en vardag. Så, för att vara på den säkra sidan så sparade man ner ett hög med bilder så man skulle slippa koppla upp sig och få förbannade föräldrar efter sig för man hade porrsurfat innan klockan 6, för det va "så" mycket dyrare då.

Jag är långt ifrån en datorexpert, men farsan köper alltid det dyraste inom datorteknink för han är datorkonslut/ egen företagare inom datorteknik (han är båda två)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är långt ifrån en datorexpert, men farsan köper alltid det dyraste inom datorteknink för han är datorkonslut/ egen företagare inom datorteknik (han är båda två)

Ser inte hur detta skulle besvara min fråga..

Antingen hade man modem eller så hade man det inte. Har man aldrig haft ett modem så är det bara att knipa angående att spara porrbilder när man var mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och några kompisare hittade även en gammal porrfilm i en soptunna vid åldersdoms hemmet här. Den var bra :)

Hahahaha! Kan se det framför mig:

Sjuksyster: Nu är det dags för fredags film igen!

Ada: Åh! Är det "Sierra Malvas skatt" må tro?

Gunnar: Eller "Den tredje mannen"?

Sjuksyster: Nej nej nej, idag visar vi något lite modernare, "Heta blondiner knullar skiten ur sig"

Antar att rätt så många äldre dog av chocken. Hahaha!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...