Jump to content

Musikåret 2007


Kiedis
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dra något rutigt över mig; håller Limp Bizkit på fortfarande? Musiken som aldrig bör ha pressats på en cd a.k.a. Results May Vary trodde jag satte spiken i kistan men tydligen inte (leta upp någon recension på nämnda platta från valfri musiksida och få er ett gott skratt). Jäkla pajaser.

Över till något trevligare; jag plockar ett par artister och grupper från Kiedis lista så blir det både enkelt och bekvämt för mig och alla er andra.

Intressemätaren:

Slår i taket

Lagom (ie: ska bli kul att se (eller höra, höhö))

Getögenivå

Topp tre 2007:

1. Guns N' Roses - I år får det tamejfan bli av.

2. Michael Jackson - För bra för att vara sant, om det nu blir något.

3. Metallica - Rick Rubin som producent talar om spännande saker (eller katastrof) i horisonten.

De övriga:

Brett Anderson

The Ark

Auf Der Maur

Blur (Hoppashoppashoppas!) Damon är ju även upptagen med...

... The Good, The Bad & The Queen nuförtiden, som kommer med debutskivan i vår.

Chris Cornell

Green Day (Argh, lite fjantigt med tolvårspoppunk förvisso men jag kommer inte kunna hålla labbarna borta.)

Kent

Courtney Love

Massive Attack

Mötley Crüe

Oasis (En EP på sin höjd, eller? Noel pladdrade om att nästa album kommer tidigast 2008.)

Yoko Ono

Radiohead (Förfärligt tråkiga mestadels men OK Computer har sina stunder.)

Sahara Hotnights

U2

Jag reserverar mig för eventuella klagomål på den gula texten. Chinese Democracy starts i mars yeaouh!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Megadeth och Metallicas nya ska bli kul att höra! :) Vilka av ärkerivalerna som kan leverera bästa plattan i dagsläget!

Eftersom Megadeth dock utklassade Metallica's desperata försök att gå tillbaka till rötterna med St. Anger så tippar jag mer på Megadeth. Men man kan ju alltid hoppas att Metallica blivit vettiga igen!

För övrigt så kan jag även tipsa om ett till skivsläpp som ni kan skriva upp på "kommer någon gång under 2007": ArithMetica... Mitt band nämligen! Vi ska snart gå in i studion och påbörja inspelningen av vår nya platta! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För övrigt så kan jag även tipsa om ett till skivsläpp som ni kan skriva upp på "kommer någon gång under 2007": ArithMetica... Mitt band nämligen! Vi ska snart gå in i studion och påbörja inspelningen av vår nya platta! B)

På riktigt!? :wub: Jag menar, kommer den finnas i butik och skit? Ascoolt isåfall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Uppdragning av tråd.

Påminner om att 23:e April detta år släpper Arctic Monkeys sitt andra album. Plattan kommer innehålla 12 stycken låtar och ska tydligen heta Favourite Worst Nightmare. Den första singeln släpps 16:e April och kommer heta "Brianstorm".

arcticmonkeys.com

01. Brianstorm

02. Teddy Picker

03. D is for Dangerous

04. Balaclava

05. Fluorescent Adolescent

06. Only Ones Who Know

07. Do Me a Favour

08. This House Is a Circus

09. If You Were There, Beware

10. The Bad Thing

11. Old Yellow Bricks

12. 505

Ser lite fram emot detta...

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Soilwork ska också släppa ett nytt album!

Right now we´re working on the new songs. We have about seven songs ready and so far it sounds great. It will be a killer album. We will enter the studio at the beginning of march and, hopefully, the album will be out at late summer.

We will keep you updated of the recording progress.

:) Längtar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igen? :)

Dom släppte ju både LP och EP förra året. Dom måste ligga i.

Ja det måste dom göra, med framgick inte om det var en EP eller en fullängdare som kommer.

Samma med John Frusciante, han släppte en skiva i månaden under 2004, paus under 2005 och 2006 nu kommer en till, men vet inte om det kommer fler i år, han ska ju skriva mer med Red Hot Chili Peppers också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma med John Frusciante, han släppte en skiva i månaden under 2004, paus under 2005 och 2006 nu kommer en till, men vet inte om det kommer fler i år, han ska ju skriva mer med Red Hot Chili Peppers också.

Ska RHCP verkligen göra mer? Känns som att det blev nog med Stadium Arcadium. Har svårt att tro att dom ska kunna få fram något som låter annorlunda mot vad dom har gjort innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom sa innan dom släppte Stadium Arcadium att dom har en del låtar från 91-95 som dom inte har spelat in än som dom kan tänka sig släppa nu, men får se hur det blir, men mer ska bli.

Det låter iofs bra. Skriver dom helt nytt blir det väl som sellout Stadium Arcadium del 2 men 91-95 kan nog bli najs. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...