Jump to content

Musikåret 2007


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Det låter iofs bra. Skriver dom helt nytt blir det väl som sellout Stadium Arcadium del 2 men 91-95 kan nog bli najs. :)

Nja sellout vette fanken om den var, man hörde ju funk-rocken i grunden och jag tycker dom utvecklade sin stil bra på den skivan, då tycker jag mer att By The Way var lite mer MTV anpassad ("sellout"), men det kom dom på själva också, även fast den inte var dålig någonstans så kände jag inte riktigt igen mig när jag hörde den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Soilwork ska också släppa ett nytt album!

:rolleyes: Längtar!

Ok. We have written a bunch of songs now. Right now we´re listening through the stuff, trying to decide which songs we actually will pic for the upcoming album. It will be hard to decide. We will enter the studio at the first of March. We will record the drums and guitars at our good friends Darkanes excellent studio, here in Helsingborg. I know that Peter Wildoer (Darkanes drummer) will do a great job with the drum sound, and with Dirk behind the drums... what can go wrong? Right now we´re checking out different kind of studio equiment and gear, ... everything to get the badass guitar/bass sound.

We will try to keep ya updated with info and, maybe some pics/vids... during the recording progress.

Cheers

/Ola Frenning/Soilwork

:teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Midnatt? Wow, har var man aktiv på att söka ;) !

Det står på deras sida! ;) Dom ska spela den 19, och vid midnatt mellan 19 och 20 så börjar dom sälja albumet till dom som är där! :lol: Om man köper deras tidigare album i nån affär så kan man få en biljett som gör att man kmr före i kön den natten! :) Men dom är typ begränsat antal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OI OI OI

"Tool, the White Stripes and Widespread Panic will join the reunited Police at the 2007 Bonnaroo festival, to be held June 14-17 in Manchester, Tenn. An official announcement isn't expected until tomorrow (Feb. 14), but the full list of performers was briefly posted earlier today on the event's Web site and captured by eagle-eyed fans on the Inforoo message board before being removed."

Livet är en jävla pärla! The White Stripes är tillbaka! Jag grät igår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...