Jump to content

Musikåret 2007


Kiedis
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Många trevliga skivor där minsann! :)

Kan även säga att Slagsmålsklubben ska släppa en ny skiva i år. Även zentrix. (Han ska släppa en riktig skiva, och en egen hemsida kommer också komma upp)

(Blääh, ni tror säkert att jag inte lyssnar på några andra artister än dem :'( )

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uppdatering

Januari

Kylie Minogue (livealbum) (månad bestämd)

Februari

Ryan Adams

Elephant Man

Kaiser Chiefs

Kasabian

Korn (MTV Unplugged)

Skinny Puppy

Timbuktu

Type O Negative

WASP

Mars

50 Cent (månad bestämd)

Brett Anderson

The Bees

Bobby Conn

Chris Cornell (månad bestämd)

Feist

Good Charlotte (månad bestämd)

Macy Gray

Ja Rule

Timbaland

Will I Am

Willy Mason

April

Hanson

Avril Lavigne (månad bestämd)

Maj

Nine Inch Nails (månad bestämd)

Juni

Alicia Keys (framflyttad)

Monster Magnet

Motörhead

Någon gång under året

Bon Jovi

DIO

Eminem

Mark Knopfler

Ozzy Osbourne

Placebo

Queens Of The Stone Age

R Kelly

Rihanna

Jessica Simpson

Iggy Pop & The Stooges

Kanye West

Whitesnake

Within Temptation

Ying Yang Twins

Silverchair

Av dom nya är:

Kaiser Chiefs

Kasabian

Korn

Monster Magnet

Motörhead

Ozzy Osbourne

Placebo

Queens Of The Stone Age

Iggy Pop & The Stooges

Kanye West

Dom mest intressanta...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ge mig en återförening utav Rage Against The Machine och nyproducerad Cypress Hill istället för äckel-Eminem-skiten som har blivit äckel-Eminem-skit som tolalt förstör hiphopen så blir jag gladeligen en man som införskaffar musik.

Viva la nittiotal!

Well...Zach de la Rocha sångaren i RATM släpper ju solo, alltid något när dom andra är upptagna i Audioslave, och han känner ju sångaren i Cypress Hill (B-real?) kanske är något mellan dom på hans platta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well...Zach de la Rocha sångaren i RATM släpper ju solo, alltid något när dom andra är upptagna i Audioslave, och han känner ju sångaren i Cypress Hill (B-real?) kanske är något mellan dom på hans platta.

Det borde bli rätt intressant om man slänger ihop Rocha och Cornell + resten av Audioslave. Sen göra en låt som ligger mer åt RATM hållet. Eller nej, jag är nog bara trött. eller? hmm..

Vilken trevlig blandning, om det blir bra är en helt annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som förövrigt sitter och rullar tummar för en Stripes platta kan säkert vara glada nu. Meg White åkte igår ifrån Detroit ner till Nashville för att spela in tillsammans med Jack nästa Stripes album. Hur lång tid detta tar är däremot inte klart, det kan ta alltifrån 2 veckor till ett halvår. Men vi kommer definitivt få höra ett Stripes album detta år, och jag tippar på senast Juli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som förövrigt sitter och rullar tummar för en Stripes platta kan säkert vara glada nu. Meg White åkte igår ifrån Detroit ner till Nashville för att spela in tillsammans med Jack nästa Stripes album. Hur lång tid detta tar är däremot inte klart, det kan ta alltifrån 2 veckor till ett halvår. Men vi kommer definitivt få höra ett Stripes album detta år, och jag tippar på senast Juli.

:teehee:

Men det du skrev innan. Dom har alltså varit gifta, de är inte syskon? eller hur ligger det till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klippte ut både Expressens och Aftonblaskans listor och strök under det som lät intressant.

Resultat:

Vanlig text = Ger en chans, ganska intressant.

Fet text = Stora förväntningar, ser verkligen fram emot.

Januari:

Clap Your Hands Say Yeah. Bara dom inte kör Autotune på sångaren nu när dom har skivbolag så blir det nog super.

The Decemberists. Deras tidigare skivor har inte varit något annat än 5-poängare så det blir säkert jättebra. Det är lite kort mellanrum från förra skivan, kanske blir live-skiva eller EP tyvärr.

Februari:

Bloc Party. Har redan lyssnat, den är kanon.

Kaiser Chiefs. Första skivan dög men dom har potential.

Kasabian. Deras första var bra, andra var sådär. Kanske blir bra men som någon sa, antagligen live-skiva.

Mars:

LCD Soundsystem. Första skivan var lite skön men inget mästerverk. Kan bli något.

Smashing Pumpkins. Siamese Twin var ett mästerverk. Om frontfiguren inte är för egotrippad blir det förmodligen en väldigt bra skiva.

April:

Inget intressant. Trist månad.

Maj:

Nine Inch Nails. Någon låt eller två är bra. Kan bli bra, kan bli dåligt.

Juni:

Bullet For My Valentine. Dom har lite catchiga låtar men inga mästerverk. Förväntar mig inte mycket men det kan bli något.

Resten av året:

Arcade Fire. Funeral-skivan är otroligt bra, den nya lär bli minst lika bra.

Architecture in Helsinki. Har hört en låt som var helt okej. Kanske.

Built To Spill. You In Reverse som kom förra året var otroligt bra, förvätar mig inget mindre.

Blur. Dom har ett par bra låtar och någon skiva som är kanon. Kanske blir något.

Chester Bennington. Linkin Park gillade jag när jag var yngre och hans röst är kanon. Ska bli någon sorts 80-talspop. Inte säker på hur det låter.

Coldplay. X&Y är jättebra, den här kanske blir lika bra eller bättre.

Franz Ferdinand. Första älskade jag, andra var inte överdrivet bra. Om dom har släppt något mer har jag missat.

José Gonzalez. Gillar några låtar, kan bli bra.

Gnarls Barkley. St. Elsewhere är otroligt bra.

Hard-Fi. Första dög.

Hot Chip. Blir svårt att överträffa The Warning men man kan alltid hoppas.

Interpol. Älskar Antics.

Lily Allen. Alright, Still har några bra låtar (Alfie).

Linkin Park. Gillade dom förut. Sägs att nya skivan ska vara annorlunda. Får hoppas.

Magnetic Fields.

Maximo Park.

Mercury Rev.

Moby.

Modest Mouse. Förra skivan var super.

Oasis. Om det är nytt grejs blir det nog bra.

Placebo. Blir nog bra som vanligt.

Postal Service. Give Up var grym.

Queens Of The Stone Age.

Radiohead. Hoppas på Ok Computer Del 2.

Rilo Kiley. Gillar lite.

Slipknot.

The Thrills. Förra skivan var super.

The White Stripes. Kan inte bli annat än bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...