Jump to content

Call of Duty 4


Boomer
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 939
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Oh, det är något jag drömt ska hända i WWII - spelvärlden... tyskarna målas upp som "onda".

Kan vara för att endel (Självklart var det endel som inte ville, men vad hade dom för val? Och det är dom som taskigt nog målas upp som onda utav omvärlden... :wub:) av dom gasade och dödade judar som hobby, och sedan gjorde sockor utav deras hår, och gödsel utav deras aska m.m.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara för att endel (Självklart var det endel som inte ville, men vad hade dom för val? Och det är dom som taskigt nog målas upp som onda utav omvärlden... :wub:) av dom gasade och dödade judar som hobby, och sedan gjorde sockor utav deras hår, och gödsel utav deras aska m.m.

För att förtydliga det jag sa med "onda" var att i spelet(spelen) är dem ju onda, och eftersom man är god så får man aldrig spela som tyskarna ur deras synvinkel.

Men enligt mig så var nazi-tyskland "dem onda", helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(nazi)Tyskarna var inte de onda, det var hitler som var ond, bara att fatta och inse.

nästan hela tyskland visste inte ett skit vad som hände på koncentrations-lägren.

Om Tyskarna var onda, har också Rom, makedonien, fransmännen, engelskmännen,

kineserna, japanerna osv. osv. också varit onda någon gång när det gäller krig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(nazi)Tyskarna var inte de onda, det var hitler som var ond, bara att fatta och inse.

nästan hela tyskland visste inte ett skit vad som hände på koncentrations-lägren.

Om Tyskarna var onda, har också Rom, makedonien, fransmännen, engelskmännen,

kineserna, japanerna osv. osv. också varit onda någon gång när det gäller krig.

Du får inte glömma sverige. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(nazi)Tyskarna var inte de onda, det var hitler som var ond, bara att fatta och inse.

nästan hela tyskland visste inte ett skit vad som hände på koncentrations-lägren.

Om Tyskarna var onda, har också Rom, makedonien, fransmännen, engelskmännen,

kineserna, japanerna osv. osv. också varit onda någon gång när det gäller krig.

Självklart, men... det fanns även soldater som blev allt för korrumperade utav Hitlers propaganda, och därför näst intill njöt utav att få döda "djuren", judarna.

Det var dom jag menade som onda i min post.

Så det var absolut inte bara Hitler som den onda i Tyskland, även om det var han som började med att sprida allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde jag skrev i min förra post att jag ville spela som tyskland, men tydligen inte.. Jaja, det hade varit häftigt, och så dör man i slutet eller något. Eller tänk att få spela som Hitler själv? :lol:

Jaja, se filmen "Stalingrad" så får ni en lite bättre bild om hur tyskarna hade det under kriget. Dom hade det inte lätt. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Drar upp den här tråden istället för att skapa en ny men nu ska jag meddela lite om kommande Call of duty spel :)

Ja det utspelar sig i framtiden, 60 år efter andra världskriget. Och spelet släpps snart antingen i sena Juni eller

Juli. Orkar inte berätta mer nu men här har ni en trailer..

Slappna av och njut.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
Varför kan ja inte ändra upplösningen i själva spelet. När ja gör det så stängs spelet av och ja får ett felmedelande

Någon bugg men jag vet hur du fixar detta.

Du går in där du installerat spelet, sedan in i din skapade profil, i mitt fall såhär:

C:\Program Files\Activision\Call of Duty 4 - Modern Warfare Demo\players\profiles\Flingan

Sedan finns det "config.cfg"

Klicka upp den och leta fram "seta r_mode".

Det är bra om du först går in i spelet och kollar vilken upplösning du kan köra på som högst, så ändrar du bara efter det sen.

I mitt fall blev det: seta r_mode "1280x1024"

Lycka Till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...