Jump to content

Call of Duty 4


Boomer
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 939
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Håller i stort sett med de tidigare lovorden för spelet. SP var helt underbart och då främst sniperbanan/banorna men som tidigare nämnts så var det alldeles för kort.

Har inte spelat allt för mycket multiplayer men de erfarenheter jag har av Call of Duty i multiplayerväg säger mig att detta kommer att vara bra. Idén med perks och att kunna specialanpassa vapnen ser jag som mycket intressant.

Tillslut så har jag två frågor. Vid vilken nivå låses "create a class" upp. Tror att jag är nivå fyra nu.

Och hur tycker ni som har spelat multiplayerdelen att det fungerar med diverse perks och specialvapen, upplever ni att de bra spelarna blir ännu bättre med dessa nya förbättringar och att klyftan mellan de bästa och de sämsta växer eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då var jag också klar. Det var riktigt kul, speciellt banorna i

Mellanöstern

(synd att man fick spela så lite som

jänkare

) och

tillbakablicken.

Ägde MoH: Airborne med hästlängder.

EDIT: Fint slut också. Extrabanan var kaotisk och kul.

EDIT2: Glömde säga; på tok för kort! WAAH!

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allvarligt... Jag föredrar att köra på höga nivåer, och för tillfället kör jag på Hardned. Inga problem som vanligt, egentligen skitlätt, MEN, det finns vissa banor som är så pass mycket svårare än dom övriga att jag nästan slagit sönder bordet och min hand i ilska. För att dra ett exempel på sista delen av tillbakablicksbanan där man ska

vänta hur länge som helst efter helekoptern och sedan bära sin kapten till den

. Tog mig säkert 15 försök där alla tog minst 10 minuter vardera. Tillslut läste jag en guide med tips, och prövade stället, som jag dock säkert prövat 4 gånger innan, och äntligen klarade jag det. Det var igår det. Idag sitter jag fast på banan där man ska avancera fram in i horder av konstant spawnande fiender. Det värsta är ju att man bara har 4 minuter på sig, vilket stressar mig något så fruktansvärt. Nåja, ska lugna ner mig lite och göra ett försök ytterligare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allvarligt... Jag föredrar att köra på höga nivåer, och för tillfället kör jag på Hardned. Inga problem som vanligt, egentligen skitlätt, MEN, det finns vissa banor som är så pass mycket svårare än dom övriga att jag nästan slagit sönder bordet och min hand i ilska. För att dra ett exempel på sista delen av tillbakablicksbanan där man ska

vänta hur länge som helst efter helekoptern och sedan bära sin kapten till den

. Tog mig säkert 15 försök där alla tog minst 10 minuter vardera. Tillslut läste jag en guide med tips, och prövade stället, som jag dock säkert prövat 4 gånger innan, och äntligen klarade jag det. Det var igår det. Idag sitter jag fast på banan där man ska avancera fram in i horder av konstant spawnande fiender. Det värsta är ju att man bara har 4 minuter på sig, vilket stressar mig något så fruktansvärt. Nåja, ska lugna ner mig lite och göra ett försök ytterligare.

Men det går bättre när man är stressad tycker jag för då springer man bara rätt fram som en idiot och skjuter hej vilt och hoppas man träffar :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att dra ett exempel på sista delen av tillbakablicksbanan där man ska

vänta hur länge som helst efter helekoptern och sedan bära sin kapten till den

. Tog mig säkert 15 försök där alla tog minst 10 minuter vardera. Tillslut läste jag en guide med tips, och prövade stället, som jag dock säkert prövat 4 gånger innan, och äntligen klarade jag det.

Haha, du är inte ensam. Jag låg och väntade bakom

radiobilarna

först, sen kom det för mycket folk dit, så jag sprang och

gömde mig bakom ett träd

och väntade in

helikopter-helvetet

. :unsure:

Provade MP idag med några polare, helvete vad skoj det var, blev sugen på att köpa spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är bakgrundshistorian till kriget i CoD4 (utan spoilers)? Kollade på både Wikipedia och den officiella sidan för information, men hittade inget bra.

Tror inte det finns någon bakgrundhistoria, bara att stoppa en ny terrorist som har kärnvapen..

Vene om någon bryr sig men för dem som har stött på problem med online funktionen på PS3:

De som har spelat det hyllade Call of Duty 4 i helgen till Playstation 3 har säkerligen stött på en del problem med online-delen. Det har rapporterats om uppkopplingsproblem och diverse felmeddelanden men en lösning ska snart finnas tillhands lovar utvecklarna.

Anledning till problemen som berör Playstation 3-versionen av Call of Duty 4 är helt enkelt att servrarna har blivit överbelastade de första dagarna. Att spela online blev mer uppskattat än vad Infinity Ward hade väntat sig och det var framförallt när spelet nådde Europa som problemen verkligen började hopa sig.

Som en tröst säger Infinity Ward att server-teamet jobbar dag och natt för att lösa problemen och att man hoppas ha rättat till problemen inom kort.

"The only real issue is that the servers we're getting hit really hard, especially with the launch in Europe doubling that traffic, just something that requires optimising on the server side and we've been working with the PSN COD4 Server team from the moment it started having issues assisting any way we can to help them get them up to speed faster."

Källa: Gamingeye

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...