Jump to content

Xbox360 - Tråden


DimpZ
 Share

Recommended Posts

Vi har precis samma problem som en snubbe på Sweclockers så kopierar in vad han skrev:

"Jag tänkte koppla en Xbox 360 till en CRT-TV. Från Xboxens "TV-sladd" finns det två förgreningar med tre kontakter på varje. På den ena förgreningen finns en gul, en vit och en röd sladd. På den andra förgreningen finns en grön, en blå och en röd. Måste man koppla in alla sladdarna för att få bild på TV:n?Jag använder själva scartmunstycket från vanliga Xbox, och där finns bara plats för en gul, en vit och en röd. Dessa testade jag att koppla in utan att få bild."

Lösningen på hans problem var att han inte ändrat på "switchen" från hdtv till tv, det har vi gjort men får ändå inte bild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Kan någon vara snäll att förklara för mig vad som behövs till min 360-konsol för att jag ska kunna använda mig av XBOX Live?

Jag har läst att man behöver en slags hårddisk till att börja med, mer vet jag inte. Jag vet knappt själv vad min konsol består av. Behöver jag någon slags internet-sladd? Sedan vill jag gärna ha reda på vad man kan göra för bra saker med XBOX Live.

Uuh, jag återkommer om jag verkligen behöver någon hjälp för jag hittade en gammal tråd om detta, tror jag.

Alright, jag har en D-Link-usb-mottagare till övers. Fungerar den som nätverkskabel?

Jag får testa helt enkelt.

Fungerade inte.

Jag har heller ingen router i närheten av XBOX'et så jag kan inte koppla någon sladd emellan. Ska kolla vidare på Youtube-videor och se vad jag kan hitta.

Okej, problemet är att under "Available Networks" så hittar jag inget trådlöst nätverk alls. Hur löser jag det?

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon vara snäll att förklara för mig vad som behövs till min 360-konsol för att jag ska kunna använda mig av XBOX Live?

Jag har läst att man behöver en slags hårddisk till att börja med, mer vet jag inte. Jag vet knappt själv vad min konsol består av. Behöver jag någon slags internet-sladd? Sedan vill jag gärna ha reda på vad man kan göra för bra saker med XBOX Live.

Uuh, jag återkommer om jag verkligen behöver någon hjälp för jag hittade en gammal tråd om detta, tror jag.

Alright, jag har en D-Link-usb-mottagare till övers. Fungerar den som nätverkskabel?

Jag får testa helt enkelt.

Fungerade inte.

Jag har heller ingen router i närheten av XBOX'et så jag kan inte koppla någon sladd emellan. Ska kolla vidare på Youtube-videor och se vad jag kan hitta.

Okej, problemet är att under "Available Networks" så hittar jag inget trådlöst nätverk alls. Hur löser jag det?

XBOX har inte inbyggt trådlöst nätverkskort vad jag vet. Så du måste nog köpa en modul som hanterar trådlösa anslutningar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Tänkte fråga i den här tråden för att det har med xbox att göra, orkade inte göra en helt ny tråd om hårddiskar.

Hur som helst så har min Xbox HDD blivit ganska full nu, har ca 500MB kvar på den och tänkte då köpa en extern HDD att koppla in (USB). Men nu till frågorna, hur mycket behöver jag lägga på en bra och snabb HDD och har någon annan här på forumet tips på¨någon?

Behöver nog inte en med jätte mycket utrymme med tanke på att den som är i xboxet bara är på 120GB. Så 500GB hade räckt långt.

Tips uppskattas :)

Läste något nu om att det inte går att använda hårddiskar som är över 16GB, stämmer det?

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...