Jump to content

Xbox360 - Tråden


DimpZ
 Share

Recommended Posts

Isåfall ska de inte kunna dra några pengar, skumt.

Fick till baka ett mail nu, men förstår inte vad dom menar.

Hej Victor,

Tack för att du tagit kontakt med Xbox Support,

Du kan köpa en förbetalt kort med Xbox Live Guldmedlemskap från din lokala återförsäljare. Det kortet kommer att förlänga ditt medlemskap med t.ex. 12 månader. Detta kort kommer också avbryta eventuell automatisk förnyelse. Därför behöver du inte vara orolig att ditt kreditkort kommer att debiteras.

Du kan också stoppa den automatiska förnyelsen via våran hemsida: www.xbox.com. Du kommer att behöva göra följande:

* Logga in på www.xbox.com

* Hitta "Mitt Konto" i rullmenyn på toppen av sidan, till höger.

* Välj "Medlemskapsnivå".

* Vid ditt nuvarande medlemskap, hitta "Automatisk Förnyelse".

* Klicka på "PÅ" alternativet.

· Ändra statusen genom att följa instruktionerna.

Jag ska väl ändå ha det på AV och inte på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter väldigt konstigt, borde naturligtvis vara "Av", men vad vet jag. Maila dem och fråga om de försöker lura dig på mer pengar... :D

Ja, den var "på" innan jag ändrade. Och då har dom ju förnyat och försöka dra pengar. Och nu har jag den på "av".

Men skickade ett till mail med klar text hur det låg till. Får jag ett till sånt där mail som inte förklarar något så lackar jag.

Blir väll att ringa då.

Alltså, det är ju som att prata med småbarn. Nu fick jag ett mail om att dom förstår det som att jag vill ta bort mitt xbox konto helt :D

Herregud!

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, den var "på" innan jag ändrade. Och då har dom ju förnyat och försöka dra pengar. Och nu har jag den på "av".

Men skickade ett till mail med klar text hur det låg till. Får jag ett till sånt där mail som inte förklarar något så lackar jag.

Blir väll att ringa då.

Alltså, det är ju som att prata med småbarn. Nu fick jag ett mail om att dom förstår det som att jag vill ta bort mitt xbox konto helt :)

Herregud!

Alltså, du måste ringa, typ. Mailsupporten är hemsk. Auto-genererade svar som bestämms genom att ditt mail söks igenom på sökord.

Funkar inte alls. Gah. Jävla bögmicrosoft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga nu. Finns det någon här som köper live från deras hemsida?

Vet att det kostar mycket, men jag är sjukt lat :P:D

Men undrar, om man köper därifrån blir det som en prenumeration då? Alltså att dom förnyar direkt när det är slut och sånt?

Eller stänger man av det när man har automatisk förnyelse på av?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga nu. Finns det någon här som köper live från deras hemsida?

Vet att det kostar mycket, men jag är sjukt lat :lol::D

Men undrar, om man köper därifrån blir det som en prenumeration då? Alltså att dom förnyar direkt när det är slut och sånt?

Eller stänger man av det när man har automatisk förnyelse på av?

Vet inte, men det finns billigare att köpa direkt på nätet som sedan skickar koden på mail. Kolla live-codes, är rätt säker på att de är billigare och eftersom du får en bild på en inskannad kod så är chansen 0% att någon prenumeration kan börja gälla rullande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte, men det finns billigare att köpa direkt på nätet som sedan skickar koden på mail. Kolla live-codes, är rätt säker på att de är billigare och eftersom du får en bild på en inskannad kod så är chansen 0% att någon prenumeration kan börja gälla rullande.

Tänk på att Live-koderna numera, as of någon gång de senaste månaden eller två, är regionslåsta. Jag är inte säker på om det var någon skillnad på UK-koder och resten av Europa, men US-koder fungerar inte här i Sverige längre.

Det är en unannounced ändring bara så ni vet.

Du kan köpa 12 månader för 399kr på CDON om du köper något spel.

http://cdon.se/spel/xbox_360_live_12_månader_-_399_kr/

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man inte använda swedbanks ekort för att betala ett guld medlemskap? Det är nått special erbjudande på min Xbox nu att jag kan köpa 3 månader för 99kr. Men efter att jag lagt in alla uppgifter från en förälders ekort och försöker köpa säger den att payment metod is not valid. Nån som har handlat på xboxen med ekort? För samma erbjudande som finns på Xboxen finns inte på Xbox.com.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Både jag och Grumpy köpte igår på rean BF1943. Kört lite nu. Rätt skoj, när man har någon att snacka med. Roligare också när det går lite bättre för en. :lol:

Det är riktigt najs, synd bara att de otroligt nog inte släppt något DLC till det. Jag måste faktiskt erkänna, men det var ett av de första FPS:en jag spelat någonsin. :D

Bristen på DLC gjorde att spelet slutligen dog för mig, även om det tog ett tag. :D

BF:BC2 kommer äga ruskigt mycket.

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...