Jump to content

Xbox360 - Tråden


DimpZ
 Share

Recommended Posts

Varför bjuder ingen? >_<

trodde jag skulle bli av med den relativt enkelt? Har jag satt ett på tok för högt pris kanske?

Något åt det hållet - gammal Xbox, en hög med äldre spel och sen inga speciella tillbehör. Du får nog börja på 1000kr, sen hoppas på det bästa. Sen kan det ju bara vara så att folk väntar ut det, du vet, tills det inte är så lång tid kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Kan någon vara snäll och förklara för mig hur man spelar original Xbox spel på Xbox 360? Är det bara att sätta i skivan eller måste man göra något speciellt?

Det ska väl bara vara att sätta i skivan, och så kanske du får ladda ner en update, sedan ska det funka...

Dock bara vissa spel som fungerar (Se lista på vilka) ...

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska väl bara vara att sätta i skivan, och så kanske du får ladda ner en update, sedan ska det funka...

Dock bara vissa spel som fungerar (Se lista på vilka) ...

Det är alldeles för få spel som är kompatibla.. :mf_doof:

Om ni inte visste det så är Gears of War 3 utannonserat, ett år tills spelet släpps dock.. Let the hype begin!

http://loading.se/news.php?pub_id=10723

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Hur? :naughty:

Jag tror jag har läst att man kan renewa sitt xbox live för 10kr. Alltså en månad extra för 10kr.

Använd den här Mallen. Vita är det som kommer synas. Nedre delen är för det gråa. Sen är det bara rita, klista in saker eller göra vad som helst. Sen sparar du bilden i som JPEG och föröver till något, som en USB-sticka eller något liknande.

In med det sen i xboxet och gå sen till bilder, öppna usb-stickan och sen hitta din bild. Gå inte in på bilden, när den är markerad så tycker du på "Y".

Då kommer det upp "använd bilden blablabla".

Det gör inget om du målar lite över den nedre delen, kommer ändå vara dolt av det som är silver på dashboarden.

Det gjorde det visst. När du går i på saker i My xbox så ser man det. Går att fixa till lite smidigt, jag löste det såhär.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick min/vår första RROD en dag efter att Red Dead anlände i brevlådan. Synnerligen trevligt och lägligt må jag säga! Krysslådans garanti gick ut i vintras så jag bestämde mig för att beställa hem ett sånt där reparations-kit i syfte att försöka laga konsolen på egen hand, det ser ju inte alltför svårt ut... :naughty: En rutinerad allkonstnär av min kaliber och klass borde utan problem klara av det där! Någon här som har erfarenheter av att DIY-reparera RROD?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick min/vår första RROD en dag efter att Red Dead anlände i brevlådan. Synnerligen trevligt och lägligt må jag säga! Krysslådans garanti gick ut i vintras så jag bestämde mig för att beställa hem ett sånt där reparations-kit i syfte att försöka laga konsolen på egen hand, det ser ju inte alltför svårt ut... :naughty: En rutinerad allkonstnär av min kaliber och klass borde utan problem klara av det där! Någon här som har erfarenheter av att DIY-reparera RROD?

Du är säker på att det är RROD? Start knappen blir röd om sladdarna är lösa. Det har skrämt mig några gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är säker på att det är RROD? Start knappen blir röd om sladdarna är lösa. Det har skrämt mig några gånger.

99% säker, jag har kollat sladdarna och allt sitter som det ska. Det började med att spelen låste sig efter att man hade spelat ca 2 minuter och nu går det inte alls att starta konsolen, det enda som händer är att tre röda lampor lyser; smells rrod... :mellow:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

99% säker, jag har kollat sladdarna och allt sitter som det ska. Det började med att spelen låste sig efter att man hade spelat ca 2 minuter och nu går det inte alls att starta konsolen, det enda som händer är att tre röda lampor lyser; smells rrod... :mellow:

Fan vad surt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick min/vår första RROD en dag efter att Red Dead anlände i brevlådan. Synnerligen trevligt och lägligt må jag säga! Krysslådans garanti gick ut i vintras så jag bestämde mig för att beställa hem ett sånt där reparations-kit i syfte att försöka laga konsolen på egen hand, det ser ju inte alltför svårt ut... :mellow: En rutinerad allkonstnär av min kaliber och klass borde utan problem klara av det där! Någon här som har erfarenheter av att DIY-reparera RROD?

en kompis har provat flera olika såna där kit och det funkar några dagar sen får han RROD igen :/ sluta med att han skicka det till tyskland

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt irriterande, kommer inte in på xbox live och inte deras hemsida. Får bara upp det här när jag försöker.

Den här webbsidan är inte tillgänglig.

Webbsidan på https://live.xbox.com/xweb/live/passport/se...p;wa=wsignin1.0 kan ligga nere för tillfället eller kan ha flyttats permanent till en ny webbadress.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...