Jump to content

Xbox360 - Tråden


DimpZ
 Share

Recommended Posts

Well, jag använde ett sånt där kit och RROD försvann och nu har boxen fungerat i drygt en vecka - så, det verkar som att det lyckades! :wub:

Så här gjorde jag:

1. Köpte Xecuter RROD PRO repair kit II.

2. Öppnade konsolen mha denna video:

3. Installerade kitet enligt dessa instruktioner.

4. Satte ihop konsolen mha denna video:

Tadaa! Worked like a charm!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Köpte nyss Deadliest warrior på xbox live för 800 msp. Det är ett fighting arcade spel. Väldigt roligt faktiskt, spelet har sina problem eftersom att spelets budget var ca 10$ eller något liknande, men väldigt underhållande iaf. Lätt värt köpet imo :)

Väldigt kul för pengarna. Det är inte kul om du hade betalat full pris för det, men definitivt inte ett tråkigt spel alls. Inte prövat det online än, men hittills - I'm interested.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det gäller XBL overall. Priset är detsamma överallt, bara överfört i olika valutor. Vi får dyrare också.

Hmm...säker?

Major Nelson säger anorlunda.. :o

"This price increase only affects Xbox LIVE Members in Canada, Mexico, United Kingdom or the United States."

http://majornelson.com/archive/2010/08/30/price-change-for-xbox-live-gold-subscription.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm...säker?

Major Nelson säger anorlunda.. :o

"This price increase only affects Xbox LIVE Members in Canada, Mexico, United Kingdom or the United States."

http://majornelson.com/archive/2010/08/30/price-change-for-xbox-live-gold-subscription.aspx

Huh, det var som fan. Såg 2 andra sidor som skrev att det gällde europa också, men tydligen inte eftersom det är typ 15 sidor som säger det där. Aja, hooray.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så att en tjejkompis skulle vilja köpa lite nya låtar till sitt GH5 på Xbox, men hon har ingen fast Internetuppkoppling, utan kör med mobilt med dongel till datorn.

Jag vet att det är möjligt att komma online med xboxet om man kopplar en nätverkssladd (eller korsad?) mellan datorn och xboxet, men vad sen?

Finns det någon steg-för-steg guide?

Och än viktigare, måste man betala sån där Xbox Live månadskostnad för att kunna komma åt Marketplace och handla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför de ändrade faceknapparna... :confused:

Vad är det för fel med det? Jag tycker att det är snyggt. Med knapparnas färger och den overall plastiga känslan av 360-kontrollerna så känns dom enligt mig väldigt barnsliga... Dom är mycket skönare, visst, det har jag alltid tyckt... Men Playstations kontroller ser bättre ut och känns som mer kvalitet.

Jag är glad att dom ändrat färgerna på face-knapparna... Det är ett snyggt designval... Jag måste ändå aldrig kolla på knapparna för att trycka på dom. När man håller i kontrollen så vet man vart knapparna är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel med det? Jag tycker att det är snyggt. Med knapparnas färger och den overall plastiga känslan av 360-kontrollerna så känns dom enligt mig väldigt barnsliga... Dom är mycket skönare, visst, det har jag alltid tyckt... Men Playstations kontroller ser bättre ut och känns som mer kvalitet.

Jag är glad att dom ändrat färgerna på face-knapparna... Det är ett snyggt designval... Jag måste ändå aldrig kolla på knapparna för att trycka på dom. När man håller i kontrollen så vet man vart knapparna är.

Det jag tänkte på var att i alla spel så ser man ju färgade knappar, så det känns rätt onödigt att helt plötsligt göra dom gråa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...