Jump to content

Wii ute


darkjak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mums, Super Nintendo- spel med retrokontroll på Wii. :shifty:

W0rd på den. :)

Btw, kan passa på att fråga, är det bara bestämda spel (N64, SNES, NES osv) som man kan skaffa till Wii?

Såg på någon lista att man kan fixa Super Mario 64 till Wii, men jag såg inget om Zelda OOT eller Majoras Mask.

Dom vill jag ju ha! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser du det som PS3s fördel?

Du kan ha din Wii var du vill i rummet men sensorbaren måste vara ovanför eller under TV:n. Sladden måste ju fortfarande räcka till sensorbaren men annars finns det inga krav på var Wiin står.

Om du inte kan ha Wii på samma ställe som sensorbaren (projektor kanske) finns det en trådlös sensorbar att köpa för 25 pund men det går faktiskt att ha 2 tända ljus som en sensorbar har jag hört. Tveksam till det men 2 ir-ljus funkar utmärkt. 2 fjärrkontroller hade funkat om dom bara hade sänt ut ir-ljus hela tiden.

Mo, också hört det med ljusen. Men "Wiimote" använder IR och blåtand, så det verkar lite konstigt. Om inte blåtanden kommunicerar med själva Wii och inte IR-mottagaren.

Imorrn eller nästa fredag skulle min kompis köpa sin Wii. Yay!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mo, också hört det med ljusen. Men "Wiimote" använder IR och blåtand, så det verkar lite konstigt. Om inte blåtanden kommunicerar med själva Wii och inte IR-mottagaren.

Imorrn eller nästa fredag skulle min kompis köpa sin Wii. Yay!

IR-mottagaren "har kontakt" med sensorbaren.

Bluetoothgrejen är för att skicka "resultat" till själva Wii:n.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd på den. :P

Btw, kan passa på att fråga, är det bara bestämda spel (N64, SNES, NES osv) som man kan skaffa till Wii?

Såg på någon lista att man kan fixa Super Mario 64 till Wii, men jag såg inget om Zelda OOT eller Majoras Mask.

Dom vill jag ju ha! :D

Vad jag har hört så ska det kosta att skaffa N64 spel B)

BTW om ni hade ett GC innan ni skaffade Wii är det bara koppla in en GameCube dosa istället för att slänga ut hundratals pengar på en retro dosa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har hört så ska det kosta att skaffa N64 spel ;)

BTW om ni hade ett GC innan ni skaffade Wii är det bara koppla in en GameCube dosa istället för att slänga ut hundratals pengar på en retro dosa

Planen är ju att näst intill samtliga skall finnas (undantagen är ju de spel som utvecklats av företa som köpts upp eller skrivit på exklusivitetsavtal till MS eller Sony). En del av spelen kommer finnas i uppdatterade versioner (dock verkar det inte stämma med N64-spel, vilket är synd med tanke på att jag hade viljat ha Zelda OOT med uppdatterade karaktärmodeller)

Edit: Förresten, går det att spela GC-spel med retrodosan?

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:'( :'( Du gav mig ett minne jag hade förträngt, min mor kasta mitt 8-bit när vi flytta hit :'( :'(

Dude, det är straffslag på det så du vet.

Har också en del vänner som sålde sina på olika loppis och grejor.

Som dom ångrar sig idag.

Kolla blocket, tror dom ligger runt 1000 - 1500 för ett fungerande.

Tänk då om 10 år..., eller rentav 20 år.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, det har väl jag också. :wub:...

Men hallå, 8-bit... Trodde jag var obligatoriskt.

Har megaman 1, 2 och 3. Någon som vet hur många som gjordes? Favoriten iaf.

Själv hade jag inget 8-bit när jag var liten, men syrrans killes har legat här hemma de senaste åren.

Super Mario bros. 3 :lol:

Men shit.. att slänga ett 8-bits alltså... :)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...