Jump to content

Wii ute


darkjak
 Share

Recommended Posts

Fick mitt Wii idag. Beställde från Spelbutiken.se och priset var extremt bra. :(

Wii Basenhet EU + Rayman Raving Rabbids (2599 kr)

The Legend of Zelda: Twilight Princess (549 kr)

Och priset på konsollen var lågt pga av att boxen och manualen var på italenska, men vem bryr sig egentligen? Man fick ju med en engelsk utskriven manual. -_-

Kanske har suttit nu och spelat i fyra-fem timmar och fan vad skoj det är.. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Verkar gå kasst för Sony, och bra för Nintendo nu.

Allt fler spelutvecklare planerar Wii-exklusiva spel, och nu verkar det som att det första spelet ändrats från PS3-exklusivt till Wii-exklusivt. Det rör sig om Butiful Katamari, som flyttas om eftersom att PS3 säljer dåligt, och är jobbigt att programmera til.

Här är en jävligt bra Wii-sida:

n-europe

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar gå kasst för Sony, och bra för Nintendo nu.

Allt fler spelutvecklare planerar Wii-exklusiva spel, och nu verkar det som att det första spelet ändrats från PS3-exklusivt till Wii-exklusivt. Det rör sig om Butiful Katamari, som flyttas om eftersom att PS3 säljer dåligt, och är jobbigt att programmera til.

Här är en jävligt bra Wii-sida:

n-europe

Inte så konstigt. PS3 kostar så mycket. Nintendo är ju som dom alltid varit. Otroligt roliga att spela med varandra på. Spel som Smash har inte ens kommit ännu. Kommer nog bara gå uppåt för dom.

Möjligt jag också kommer skaffa Wii någon gång. Behöver man inte skaffa någon dyr tv heller vilket är ett plus för min sida. Stackars plånbok. Vill bara vänta tills det kommit ut mycket mer spel.

Prövade på själv hos en kompis, riktigt kul. Körde det där kaninspelet. Roligt som bara den ^_^

Down with the rabbits!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar gå kasst för Sony, och bra för Nintendo nu.

Allt fler spelutvecklare planerar Wii-exklusiva spel, och nu verkar det som att det första spelet ändrats från PS3-exklusivt till Wii-exklusivt. Det rör sig om Butiful Katamari, som flyttas om eftersom att PS3 säljer dåligt, och är jobbigt att programmera til.

Här är en jävligt bra Wii-sida:

n-europe

Intresant att PS3 ändå säljer som smör i Europa och är den bäst säljande konsollen någonsin här (Tidsmässigt räknat). Att den sedan är svår att programera till är något som de som inte gör spel till PS3 håller med om men de som gör spel till PS3 säger tvärt om.

Nej, jag tror det hela handlar om helt andra grejor. Antingen det eller så är de som gör Butiful Katamari inget vidare på att programera. ;)

Nintendo har ju dessutom fått kritik för att de har dålig service till affärerna och inte skickar maskinerna/spelen som de sagt. Många butiker var irriterade för ett par veckor sedan för att de inte fick några nya Wii trots att de blivit lovade att de skulle komma för flera veckor sedan.

Sedan så det hela med att man inte måste skaffa en bättre TV för Wii. Väldigt komiskt utalande med tanke på att det beror på att man inte kan spela i HD på Wii. Man måste inte ha en ny TV med PS3 hreller. Bara om man vill spela i HD vilket man inte måste. (Att man måste ha en ny TV för att spela är en myt)

Vill man ha en party maskin, sitta hemma med kompisarna och spela lite roliga spel och inte bryr sig om grafiken så mycket så satsar man på Wii. Gillar man sedan grafik, vill ha lite större spel, FPS, bra multiplayer osv så satsar man på XBox 360 eller PS3.

Så enkelt är det.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*text*

Nej. Krävs inte PS3 eller till 360. Men du vet vad jag menade. Man borde, verkligen borde köpa det.

Man köper ju skiten för grafikens skull. Ju längre tid det går, desto snyggare blir ju spelen också.

Detta är ju ett plus jag ser med Wii. (Förutom prisskillnaden generellt.)

För så många har inte en sprillans ny hdtv vad jag vet. Får man ju räkna på en hdtv, förr eller senare.

Så jo, på ett sätt är det ett måste. Ganska mycket pengar att lägga på en konsoll, plus alla spel, kontroller.

Man vill ha det fullt ut. Alldeles för mycket pengar att lägga ut för att inte få inte den bästa grafiken.

Sedan för inte vara för inte vara på en sida så går priserna ner på hd med tiden. Är nytt just nu, imorgon är det gammalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intresant att PS3 ändå säljer som smör i Europa och är den bäst säljande konsollen någonsin här (Tidsmässigt räknat). Att den sedan är svår att programera till är något som de som inte gör spel till PS3 håller med om men de som gör spel till PS3 säger tvärt om.

Nej, jag tror det hela handlar om helt andra grejor. Antingen det eller så är de som gör Butiful Katamari inget vidare på att programera. :ph34r:

Nintendo har ju dessutom fått kritik för att de har dålig service till affärerna och inte skickar maskinerna/spelen som de sagt. Många butiker var irriterade för ett par veckor sedan för att de inte fick några nya Wii trots att de blivit lovade att de skulle komma för flera veckor sedan.

Sedan så det hela med att man inte måste skaffa en bättre TV för Wii. Väldigt komiskt utalande med tanke på att det beror på att man inte kan spela i HD på Wii. Man måste inte ha en ny TV med PS3 hreller. Bara om man vill spela i HD vilket man inte måste. (Att man måste ha en ny TV för att spela är en myt)

Vill man ha en party maskin, sitta hemma med kompisarna och spela lite roliga spel och inte bryr sig om grafiken så mycket så satsar man på Wii. Gillar man sedan grafik, vill ha lite större spel, FPS, bra multiplayer osv så satsar man på XBox 360 eller PS3.

Så enkelt är det.

PS3 säljer INTE bäst någon annanstans än i Australien. Wii säljer bäst på alla övriga kontinenter just nu. Och visst tillverkar Nintendo Wiin i för små volymer. Nintendo räknade själva inte med att den skulle sälja så bra.

Och, nej, man BEHÖVER inte en HDTV för att spela, men vad är meningen med att köpa en PS3 om man inte har en stor HDTV? Ett av PS3:ans säljande argument är att den är en billg blu-ray spelare. Det EXISTERAR ingen mening med Blu-ray spelare om man inte har HDTV. Visst, man kan lagra spel på Blu-Ray skivor, men i ärlighetens namn, hur många spel är det som kommer att kräva bluray?

Och om du tycker att PS3 är en bättre konsol för FPS, då är du allmänt dum. I alla bra skjutspel som kommit till Wii (CoD, Scarface, Godfather), har recencenterna alltid påpekat att kontrollerna känns naturligare, och att det i mycket större utsträckning känns som att skicklighet lönar sig. Och sedan bra multiplayer... De första onlinespelen börjar komma nu till Wii.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 säljer INTE bäst någon annanstans än i Australien. Wii säljer bäst på alla övriga kontinenter just nu. Och visst tillverkar Nintendo Wiin i för små volymer. Nintendo räknade själva inte med att den skulle sälja så bra.

De första 2 dagarna sålde PS3 nästan lika mycket som Wii gjorde första månaden.

Sony’s PlayStation 3 console has enjoyed a record-breaking launch in Europe, with about 600,000 sold in the first two days, despite its being the last and most expensive of the new games machines to come on the market.

Sony said it estimated that about €400m worth of PS3 consoles, games and peripherals were sold across Europe on launch weekend.

The sales figure compares with about 500,000 Xbox 360 consoles sold by Microsoft in Europe in the first month after its release in December 2005. Nintendo sold about 700,000 Wii consoles in Europe in the month after its launch last December.

Källa

Den nådde 1 miljon sålda exemplar på 10 veckor i Europa vilket slog PS2 och PS1 med hästlängder.

Källa

Sedan så har jag inte ens nämt kontrollerna. PS3 har många fler FPS än Wii och i FPS så är grafiken viktig. Därför tror jag folk som vill spela FPS på konsoll föredrar XBox 360/PS3.

Blu-ray har du ett poäng med. Men alla PS3 spelen är på Blu-ray-skivor. Och grafiken är inte ful för att man inte har HD. Den är fortfarande 10 gånger snyggare än Wiis (Som dessutom fortfarande har en förstor prislapp).

Visst, många tänker som Colan K att det bra med Wii är att den har så mycket sämre grafik att HD TV är meningslöst. Men samtidigt, hur kul är det att aldrig kunna få njuta av den fina grafiken? Jag hade ett XBox 360 över 1 år innan jag skaffade en HD TV och på min 20 år gammla TV så var det skitsnyggt där också.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
De första 2 dagarna sålde PS3 nästan lika mycket som Wii gjorde första månaden.

Källa

Den nådde 1 miljon sålda exemplar på 10 veckor i Europa vilket slog PS2 och PS1 med hästlängder.

Källa

Sedan så har jag inte ens nämt kontrollerna. PS3 har många fler FPS än Wii och i FPS så är grafiken viktig. Därför tror jag folk som vill spela FPS på konsoll föredrar XBox 360/PS3.

Blu-ray har du ett poäng med. Men alla PS3 spelen är på Blu-ray-skivor. Och grafiken är inte ful för att man inte har HD. Den är fortfarande 10 gånger snyggare än Wiis (Som dessutom fortfarande har en förstor prislapp).

Visst, många tänker som Colan K att det bra med Wii är att den har så mycket sämre grafik att HD TV är meningslöst. Men samtidigt, hur kul är det att aldrig kunna få njuta av den fina grafiken? Jag hade ett XBox 360 över 1 år innan jag skaffade en HD TV och på min 20 år gammla TV så var det skitsnyggt där också.

OK...

Smått förvånad över siffrorna, men jaja.

Att PS3-spelen är tio gånger snyggare än Wii-spelen ifrågasätter jag starkt. CoD 3 gjorde man en jämförelse mellan XB360, Wii och PS3. Kan säga att skillnaden mellan PS3 versionen och XB versionen var lika stor som mellan XB och Wii. Alltså inte så nämnvärt stor.

Att PS3 har fler FPS på g, det kan jag varken kontra eller styrka. Jag känner bara till ett få FPS som är i utveckling till Wii, och bara ett enda (Killzone 2) till PS3. Men det som tidigare gjort FPS till konsol så dåliga är kontrollerna. Visst, det HAR funkat, men då har man tagit till ganska grova autoaim-funktioner. Wii-kontrollen är snäppet bättre än mus faktiskt. Försök bara med att hålla siktet stilla i ett PC-fps, försök sedan med en Wii-kontroll. På Wii kan FPS göras mycket verkligare, och mer skicklighetsbasserade än någonsin tidigare.

Jag tror på Wii som FPS-konsol helt enkellt...

*edit*

Jämförelsen

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Ställer frågan igen.

Någon som har erfarenhet av WiiKey? Funkar det så bra som det påstås, eller är det något man behöver tänka på?

Vad är det för något?

---------------------------------

Hej! Jag funderar på att skaffa Wii, är det värt det? Hur pass kul är det? Kommer Guitar Hero komma till Wii?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

BWAAAAHAHAHAHAHA!! Inga poster på två år och fyra månader!! :(;):D Det säger en hel del om GTAsajtarnas intresse för den här konsolen :mf_doof:

Jag funderade på att skaffa en för länge sen (~2006) men jag kom fram till att målgruppen var femåringar och pensionärer och att spelutbudet därmed skulle vara därefter.

(Nu råkar jag veta att El Big Hulto har Wii så han slår mig nog med banhammern pga detta inlägg...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BWAAAAHAHAHAHAHA!! Inga poster på två år och fyra månader!! :(;):D Det säger en hel del om GTAsajtarnas intresse för den här konsolen :mf_doof:

Jag funderade på att skaffa en för länge sen (~2006) men jag kom fram till att målgruppen var femåringar och pensionärer och att spelutbudet därmed skulle vara därefter.

(Nu råkar jag veta att El Big Hulto har Wii så han slår mig nog med banhammern pga detta inlägg...)

Haha sant, jag själv valde ju att betala för en mycket dyrare PS3:a istället för att köpa ett Wii, vilket även det säger en hel del om konsolen i fråga.

Så Hultan har en? Knacka på hos honom och säg till att jag vill ha svar här i tråden. :D

Har du koll på om hans är flashad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha sant, jag själv valde ju att betala för en mycket dyrare PS3:a istället för att köpa ett Wii, vilket även det säger en hel del om konsolen i fråga.

Så Hultan har en? Knacka på hos honom och säg till att jag vill ha svar här i tråden. :(

Har du koll på om hans är flashad?

Hah, nej, jag såg den inne hos honom och sa bara nåt i förbigående om att "så du har en Wii? Brukar du lira du nåt eller?" men jag minns inte att det var så mycket spelande. Om den är flashad eller inte har jag inte den blekaste aning om. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halloj!

Är det någon som äger den här larviga konsolen?

Om någon mot all förmodan äger en, vet denne medlem då om hur hög svårighetsgrad det är att flasha konsolen? Att betala för spel till den tänker jag då rakt inte göra.

Finns nån mjukvara du laddar ner till konsolen, vad den heter minns jag inte riktigt.

Inge flashning/chippning krävs, har en polare som har mjukvaran på sin konsol. Han har inte riktigt testat den ännu såvitt jag vet, var hemma hos honom när han höll på att hitta ett spel att testa med.

Återkommer när jag vet namnet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...