Jump to content

Vad är typiskt GTAsajtens Forum?


KalleR
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

I undersökningar/trådar där trådstartaren gett ett bra diskussionsunderlag öppet för många argument och åsikter skriver alla små, korta inlägg som inte på något vis fortsätter diskussionen. T.ex. "Vote: Ja" eller "Fyfan vad dåligt...". Och så klassikern, quota någon som faktiskt orkat skriva ett inlägg längre än 15 tecken och skriva "Håller med!".

Det här är för mig det mest typiska med GTAsajten.

Mjo, det där stämmer. Många orkar inte ens läsa de längre inläggen. :/

-----

@mr_tobbe: Ptja, det handlar väl ganska långt om hur man har blivit van..

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typiskt GTAsajten är att många lätt blir upprörda. Jag tror många smörjt in sig med för mycket baby lotion. Posta en blodig bild och du är sjuk I huvdet. Lägg ut ett ben som vid knäskålen har formen av en blomma och du har fått någon själ upprörd och skakad, postande med tragiska smilis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att alla går på högvarv. Vi är lite som amerikanerna i Borat. Så fort någon säger något så kommer det tio arga posts om hur fel han har. Alla blir griniga för småsaker.

Bläblä.

Kan inte alla vara en stor mysig familj istället. Jag skulle gärna vilja krypa upp hos Stellhell när det åskar ute, mysa med hans mustach och sedan kalla honom pappa :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att man får en löjligt patetisk arbetsyta, och om man inte klarar 1280x1024 eller dylikt på 17" bör man uppsöka en optiker.

Inte då! I 1024x768 kan jag ha 100hz vilket är otroligt skönt för ögonen. Jag får ont i dom i 85hz och därför jag använder 1024x768 ibland.

Jag har använd 1280x1024 i några månader nu men har bytt tillbaka till 1024 nu, allt blir så mysigt. Men på en TFT/LCD skulle jag nog använda 1280 eller högre då man inte behöver oroa sig över hertzen. Men på gamla hederiga CRT så ser jag hellst att jag vilar ögonen på 100hz istället för 85hz. Och arbetsytan klarar man sig på, kan jag lova.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typiskt med GTAsajten är folk som ska häva ur sig förolämpningar så fort man uttrycker en åsikt som skiljer sig från någon annans.

Till exempel var det en snubbe som, när jag ifrågasatte hans tolkning av bibeln hävde ur sig kommentaren "Hur många gånger tappades du i golvet egentligen?"...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, hertzen förstår jag, men där snackar vi fortfarande om teknisk utveckling då CRT försvinner ur sortimentet snart.

Men arbetsytan kan jag inte hålla med om, har man jobbat i 1280x1024 är det en mardröm, kan helt klart bero på användning, men snackar vi PS och dylikt så är det inte roligt. Även hur smidigt man kan plöja igenom forum med en högre upplösning kan jag inte klara mig utan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typiskt med GTAsajten är folk som ska häva ur sig förolämpningar så fort man uttrycker en åsikt som skiljer sig från någon annans.

Till exempel var det en snubbe som, när jag ifrågasatte hans tolkning av bibeln hävde ur sig kommentaren "Hur många gånger tappades du i golvet egentligen?"...

Jag tycker du är söt ändå :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, hertzen förstår jag, men där snackar vi fortfarande om teknisk utveckling då CRT försvinner ur sortimentet snart.

Men arbetsytan kan jag inte hålla med om, har man jobbat i 1280x1024 är det en mardröm, kan helt klart bero på användning, men snackar vi PS och dylikt så är det inte roligt. Även hur smidigt man kan plöja igenom forum med en högre upplösning kan jag inte klara mig utan.

CRT kommer nog inte försvinna, CRT är överlägset inom gaming.

Att arbetsytan är en mardröm är en sannerligen subjektiv uppfattning; jag har arbetat i både Photoshop och MS Visual Studio i 1024x768. Och det funkar väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CRT kommer nog inte försvinna, CRT är överlägset inom gaming.

Att arbetsytan är en mardröm är en sannerligen subjektiv uppfattning; jag har arbetat i både Photoshop och MS Visual Studio i 1024x768. Och det funkar väldigt bra.

Photoshop är värdelöst i minde upplösning än 1280x1050. Därför är PS sämst för mindre laptops och skärmar under 17".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...