Jump to content

Filuppladdning.


SlewME
 Share

Recommended Posts

Åh! Tack, Det sparar 2 sekunder åt mig varje gång jag kollar in!

Nu går det även att välja vilken kvalité man vill ha på sin bild. Om du väljer ex. 20% bildkvalité så blir bilden mycket mindre i kB än om du ex. väljer 100% bildkvalité. Väljer du ingen kvalié så blir du automatiskt tilldelad 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 742
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag upptäckte en bugg. Först laddade jag upp en bild. Men istället för att orka scrolla ner och trycka på länken, tryckte jag bara på "tillbaka" på webbläsaren. Då blev bilden hux flux uppladdad av "Gäst" istället.

Nej, sådär gjorde du.

Du laddade upp en bild, backade och tog lite tid på dig så att din session gick ut, laddade därefter upp bilden igen och "doUpload.asp" kände dig som offline och bilden laddades upp utav gäst. Varför det blev såhär är för att autologin-scriptet ligger i "index.asp" och triggar bara om du ex. uppdaterar index.asp eller liknande. Kommer att bygga ut så att autologin finns på alla sidor. Ditt fel är därmed en bugg som inte inte märkt men som jag genast visste vad den berodde på.

:)

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, sådär gjorde du.

Du laddade upp en bild, backade och tog lite tid på dig så att din session gick ut, laddade därefter upp bilden igen och "doUpload.asp" kände dig som offline och bilden laddades upp utav gäst. Varför det blev såhär är för att autologin-scriptet ligger i "index.asp" och triggar bara om du ex. uppdaterar index.asp eller liknande. Kommer att bygga ut så att autologin finns på alla sidor. Ditt fel är därmed en bugg som inte inte märkt men som jag genast visste vad den berodde på.

:)

:'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett önskemål om att man ska kunna ladda upp Rar och Zip-filer. Är detta möjligt?

Hur ska man kontrollera dem då ? (Admins)

Enda anledningen till att kolla .rar- och .zipfiler är ju för att se så det är rätt innehåll och så att det inte är skadliga saker i filerna, så om SlewME inte kommer på något sätt att kolla vad som finns i filerna så kan det bli svårt att kontrollera, jag skulle i alla fall inte vilja ladda hem en av filerna från någon okänd bara för att se så inget skadligt finns i den <_<

Med tanke på att det kanske finns något skadligt.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska man kontrollera dem då ? (Admins)

Enda anledningen till att kolla .rar- och .zipfiler är ju för att se så det är rätt innehåll och så att det inte är skadliga saker i filerna, så om SlewME inte kommer på något sätt att kolla vad som finns i filerna så kan det bli svårt att kontrollera, jag skulle i alla fall inte vilja ladda hem en av filerna från någon okänd bara för att se så inget skadligt finns i den :P

Med tanke på att det kanske finns något skadligt.

Serverns antivirusprogram kontrollerar detta. Alla lösenordskyddade filer ska bort i alla fall, för dessa kan man inte kontollera i och med att de är lösenordskyddade <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Serverns antivirusprogram kontrollerar detta. Alla lösenordskyddade filer ska bort i alla fall, för dessa kan man inte kontollera i och med att de är lösenordskyddade :P

Åh antivirus på servern, nice <_< Det visste jag ärligt talat inte ^^

Men fortfarande så har väl vi jobbet att kontrollera så de rätta sakerna finns i de packade filerna ?

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska en bildhost klara rar och zip?

Jo det är ju frågan. Men jag menade att det skulle vara en uppladdnings-sida. Och vill man ladda upp bilder så är det som det är nu. Sen kan man även välja att ladda upp vad som hälst andra saker. Men då i zip eller rarformat. Jag skulle gärna vilja ladda upp MTA VC installationsfilerna så jag vet att andra jag vill spela med får exakt samma filer som jag har. Så det inte bli fel version t.ex. Iof kanske dom är copyright. Men dem blir nog glad <_<

Och som sagt trodde jag väll att det skulle finnas antivirus. Så det borde inte vara något Större problem.

Jag tänkte om den ska Ersätta silentwhisper. Eller. Ja. Kanske inte ersätta. Men du gjorde väll den med anledningen av att silentwhisper var nere. Iaf från första början. Och på silentwhisper kunde man ju ladda upp exefiler och zip och allt möjligt. Det var bara det jag tänkte. Men om man ska kunna ladda upp zip och rarfiler så har ni ju ett behov av större filstorleks möjlighet. Eller vad man ska säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är ju frågan. Men jag menade att det skulle vara en uppladdnings-sida. Och vill man ladda upp bilder så är det som det är nu. Sen kan man även välja att ladda upp vad som hälst andra saker. Men då i zip eller rarformat. Jag skulle gärna vilja ladda upp MTA VC installationsfilerna så jag vet att andra jag vill spela med får exakt samma filer som jag har. Så det inte bli fel version t.ex. Iof kanske dom är copyright. Men dem blir nog glad <_<

Och som sagt trodde jag väll att det skulle finnas antivirus. Så det borde inte vara något Större problem.

Jag tänkte om den ska Ersätta silentwhisper. Eller. Ja. Kanske inte ersätta. Men du gjorde väll den med anledningen av att silentwhisper var nere. Iaf från första början. Och på silentwhisper kunde man ju ladda upp exefiler och zip och allt möjligt. Det var bara det jag tänkte. Men om man ska kunna ladda upp zip och rarfiler så har ni ju ett behov av större filstorleks möjlighet. Eller vad man ska säga.

Vafan.. FileFront? Rapidshare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...