Jump to content

Filuppladdning.


SlewME
 Share

Recommended Posts

Japp, jag vet. du får skruva upp skärmen.

Jag sitter på laptopen, den klarar inte mer än 1024x768. ^_^

Det är webbdesigners regler #1 att man ska anpassa sig till alla användare, vet du inte det? :P

SlewME - du kan göra en Azupload- liknande funktion? ^_^

Jag kan förövrigt vara en paragrafryttare som kollar igenom bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 742
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag sitter på laptopen, den klarar inte mer än 1024x768. ^_^

Det är webbdesigners regler #1 att man ska anpassa sig till alla användare, vet du inte det? :P

SlewME - du kan göra en Azupload- liknande funktion? ^_^

Jag kan förövrigt vara en paragrafryttare som kollar igenom bilder.

Förklara med vad azupload är :)

Skriver upp dig på listan. Hittills har vi tre stycken som är på :)

Siana har blivit tilldelad "rank 1". Detta innebär att man kan banna och ta bort bilder.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förklara med vad azupload är :P

Skriver upp dig på listan. Hittills har vi tre stycken som är på ^_^

Siana har blivit tilldelad "rank 1". Detta innebär att man kan banna och ta bort bilder.

azUpload är en tjänst som gör så att man kan lägga upp bildrotationer utan något program, Man bara laddar upp bilderna man vill ska ingå, Väljer i vilken ordning dom ska komma upp (eller slumpmässigt) och så är man klar ^_^

Kolla på skribbs avatar så ser du att den ändrar sig varje gång du refreshar sidan :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

azUpload är en tjänst som gör så att man kan lägga upp bildrotationer utan något program, Man bara laddar upp bilderna man vill ska ingå, Väljer i vilken ordning dom ska komma upp (eller slumpmässigt) och så är man klar :P

Kolla på skribbs avatar så ser du att den ändrar sig varje gång du refreshar sidan ^_^

Hm. Siana ville att jag skulle göra en egen form utav AzUpload alltså?

Tycker inte att hans sign ändrade sig något faktiskt.

Behöver folk som kan kolla på bilder som laddas upp och ev. ta bort stötande bilder. Kontakta mig.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att Imageshack var ur funktion tvingades jag använda denna bilduppladdnings-sida..Är väl lite över förvåning hur smärtfritt det gick men visst en sak skulle kunna ändras; Lite större Thumbnails.

Förlåt att jag tvivlade SlewMe.

Thumbnailsen anpassar sig utifrån hur stor bilden är. Laddar man dessutom upp en bild med onödigt mycket vitt runtom så blir thumbnailen perfekt storlek.

Den försöker komma så nära 150px som möjligt.

Dvs. den anpassar proportinonerna utifrån hur bilden ser ut. Är bilden däremot under 150px som orginal så kommer den inte att dra ut bilden för att komma nära 150px.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm. Siana ville att jag skulle göra en egen form utav AzUpload alltså?

Tycker inte att hans sign ändrade sig något faktiskt.

Behöver folk som kan kolla på bilder som laddas upp och ev. ta bort stötande bilder. Kontakta mig.

Precis, så man kan välja några av bilderna man laddat upp och ha att rotera. Det var skribbs avatar som förändrades, inte hans signatur. Det fungerar inte att trycka "Rapporteringar".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis, så man kan välja några av bilderna man laddat upp och ha att rotera. Det var skribbs avatar som förändrades, inte hans signatur. Det fungerar inte att trycka "Rapporteringar".

Hej, siana. Kan se över det..

Hysch!! Du avslöjar ju adminfuntkioner >.<

Vet att den inte fungerar, bygger på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När kan man ladda upp .png-bilder? ^_^

Hej Ante.

Eftersom att ASPjpeg bara stödjer jpg-filer så kan jag inte tillåta uppladdning utav andra bildformat tills jag skaffat en annan mjukvara.

Det är ASPjpeg som skapar alla thumbnails och som gör att man kan ändra bildstorlek. Man kan alltså ladda upp en png-fil men då får man inte ändra storlek på den, sedan så fungerar inte thumbnailen. Där har vi problematiken, har kollat lite på ASPimage men den stödjer typ det mesta förutom gif-filer. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra!

Kanske skulle det kunna komma upp en bekräftelse-ruta när man ska ta bort bilder, så att man inte "kan råka" göra det?

Finns det sånt till admins med, så man inte råkar ta bort någon stackares bild när man bara ska kolla på den ?

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...