Jump to content

En teori


Siana
 Share

Recommended Posts

Hur mycket det än påpekas att man ska hålla sig undan från trådar som kommer att låsas så finns det folk som inte bara kan låta bli att skriva i dem. Antingen för att kommentera, eller för att vara duktiga och antingen skriva "Ingen mer skriver i tråden" eller "*Reported*". Ni behöver inte skriva att ingen mer ska skriva i tråden, det ska vara en självklarhet. Den första personen som rapporterat får lov att skriva i tråden att han har gjort det för att det inte ska bli mängder med rapporteringar, men därefter ska tråden vara tom. Att personer sedan spammar för att nya personer ska påpeka spammet och uppmana till inget vidare spam är så jävla onödigt så jag tror jag får krupp.

Jag har en liten teori. Jag tror att de flesta som skriver i en tråd som redan är rapporterad och inte längre ska skrivas i, faktiskt finner lite stake i att ha replyat i en låst tråd. Jag tyckte ett tag själv att jag var oerhört ball när jag hade skrivit i låsta trådar, men nu för tiden gör jag det aldrig. Gör det inte ni heller.

Självklart passar inte min teori in överallt, men jag skulle kunna peka ut flera medlemmar som gärna skriver i en kommande låst tråd trots att de i bakhuvudet vet att de inte får, bara för att de ska kunna skymta sin avatar under hänglåset.

... Eller så har jag bara helt fel, jag vet inte. :huh:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har en poäng i vad du säger. Själv har jag börjat skriva i många trådar som kommer låsas. Inte för att jag tycker det är tufft o skriva i dom men jag vet inte varför.

Från och med nu ska jag bara reporta och ge fan i o skriva. :lol:

Ajjabajja, du läste väl vad topp3 ( Var det han?) skrev, att inte onödigt många skulle rapportera, har en skrivit att han rapporterat så behöver inte hela sajten också rapportera, det räcker med en rapportering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajjabajja, du läste väl vad topp3 ( Var det han?) skrev, att inte onödigt många skulle rapportera, har en skrivit att han rapporterat så behöver inte hela sajten också rapportera, det räcker med en rapportering.

Det är ett problem. Första person att rapportera får skriva att han eller hon har gjort det, men därefter ska ingen mer skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela poängen med att skriva *reported* är väl dels att få syndaren att förstå att han gjort nåt fel , men också att informera övriga om att man inte behöver rapportera?

(Man ska ju också förklara vad som gjordes fel, inte bara ha ett "reported :P " som enda text. Förutsatt att det inte blivit helt klart i föregående poster, alltså.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enda anledningen till att skriva reported är att man vill leka reservmoderator och förefalla allmänt småfiffig. Belöningen för dylika besserwissertilltag borde därför bestå av 1 st ananas uppkörd i rectum. yes_645834_0.gif

Så vad ska man göra då? Rapporterar man och ingen mod är online, så kommer ju spammet börja så småning om. Skriver man att man har rapporterat så vet ju alla andra iallafall någonstans i bakhuvudet att de egentligen inte borde skriva där.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enda anledningen till att skriva reported är att man vill leka reservmoderator och förefalla allmänt småfiffig. Belöningen för dylika besserwissertilltag borde därför bestå av 1 st ananas uppkörd i rectum. yes_645834_0.gif

Så vad ska man göra då? Rapporterar man och ingen mod är online, så kommer ju spammet börja så småning om. Skriver man att man har rapporterat så vet ju alla andra iallafall någonstans i bakhuvudet att de egentligen inte borde skriva där.

Mmm, lyssna på herr kebab nu, annars är det du som slutar med en (1) st. ananas uppkörd (rakt upp) i rectum.yes_645834_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är bra med folk som skriver *reported*. Iallafall om trådstrkturen är följande:

@Spamjävel

"Hej, jag äter barn"

@HerrDuktig

"*Reported*"

@StellHellLookAlike

"Festlig kommentar - *LÅST*"

Då blir själva "report"-delen ett sätt att säga till de klarsynta att allt som gjorts för att tråden skall glömmas bort faktiskt har gjorts :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är bra med folk som skriver *reported*. Iallafall om trådstrkturen är följande:

@Spamjävel

"Hej, jag äter barn"

@HerrDuktig

"*Reported*"

@StellHellLookAlike

"Festlig kommentar - *LÅST*"

Då blir själva "report"-delen ett sätt att säga till de klarsynta att allt som gjorts för att tråden skall glömmas bort faktiskt har gjorts :wub:

Jo, det är så det ska se ut. Det måste ju vara nån nytta med att skriva reported, annars är det ju bara "HerrDuktig"-syftet. Och det tror inte jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är bra med folk som skriver *reported*. Iallafall om trådstrkturen är följande:

@Spamjävel

"Hej, jag äter barn"

@HerrDuktig

"*Reported*"

@StellHellLookAlike

"Festlig kommentar - *LÅST*"

Då blir själva "report"-delen ett sätt att säga till de klarsynta att allt som gjorts för att tråden skall glömmas bort faktiskt har gjorts :D

Det är så det ska se ut, men det är mer såhär det faktiskt ser ut.

@Spamjävel

"Hiihööh jag har stor snopp"

@HerrDuktig

"*Reported* - Ingen mer skriver nu"

@Idiot-forumit

"Hahahaha du är ju fan dum i huvudet :P :P :P:D reported p.s jag har större kuk d.s"

@HerrDuktig #2

"*Reported* ;):lol: skriv inte dååå"

@Spamjävel

"Neeej jag har större kuk :((w00t) "

@HerrDuktig #3

"*Reported* :huh: sluta sktrigva nu då faan"

@Moderator/Administratör

"Låst."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...