Jump to content

Krafttag mot spam m.m


Nord
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En begåvad 16 åring that is. :)

Nej, jag skojar!

Svårt att skilja på namnen bara. Men nu lär jag minnas ditt namn. Ålder minns jag nästan med. Du var något "äldre" än medelåldern tror jag. . Skall kolla i "ålderstråden", har för mig du skrev ålder där.

Tjugoen unga år va? ;):lol:

Ja 21 unga år :lol: .

BTW: Fler födda på 80-talet sökes!!! Jag menar lite äldre människor, skulle nog göra gott på det här forumet. B) Så det omogna spammet läggs ner. Fattar ni inte att folk som läser pratar om det, om er ;) Visserligen ser väl lanske dem flesta här mobbning och andra nördsnack som nöje. Fast å andra sidan är det här forumet förvånansvärt mesigt om jag ska jämföra med vissa andra spelforum, där smågrabbar/nördar mobbar varandra dagligen. Dålig stämning som sagt. Fast kan ju för andra (som inte blir utsatta eller inte tar åt sig) vara roligt.

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja 21 unga år :) .

BTW: Fler födda på 80-talet sökes!!! Jag menar lite äldre människor, skulle nog göra gott på det här forumet. :lol: Så det omogna spammet läggs ner. Fattar ni inte att folk som läser pratar om det, om er ;) Visserligen ser väl lanske dem flesta här mobbning och andra nördsnack som nöje. Fast å andra sidan är det här forumet förvånansvärt mesigt om jag ska jämföra med vissa andra spelforum, där smågrabbar/nördar mobbar varandra dagligen. Dålig stämning som sagt. Fast kan ju för andra (som inte blir utsatta eller inte tar åt sig) vara roligt.

Hur ska man gå tillväga för att inte bli klassad som omogen när man spammar, då, du förunderligt klipske 80-tals-orakel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska man gå tillväga för att inte bli klassad som omogen när man spammar, då, du förunderligt klipske 80-tals-orakel?

;):) "80-tals-orakel"!

Hon har väl aldrig påstått att det är möjligt att spamma utan att uppfattas som omogen!?

Spamma inte så lär du inte uppfattas som omogen. (nu menar jag inte du, Corleone du, är ett allmnt begrepp här, bara så det inte blir missuppfattningar nu)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja 21 unga år :lol: .

BTW: Fler födda på 80-talet sökes!!! Jag menar lite äldre människor, skulle nog göra gott på det här forumet. B) Så det omogna spammet läggs ner. Fattar ni inte att folk som läser pratar om det, om er ;) Visserligen ser väl lanske dem flesta här mobbning och andra nördsnack som nöje. Fast å andra sidan är det här forumet förvånansvärt mesigt om jag ska jämföra med vissa andra spelforum, där smågrabbar/nördar mobbar varandra dagligen. Dålig stämning som sagt. Fast kan ju för andra (som inte blir utsatta eller inte tar åt sig) vara roligt.

Påstår du att vi är omogna spammare? :lol:

Aldrig att jag tänker födas på 80-talet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen kan inte jag förstå denna hysteri över allt spamm.

Jag tycker inte att det finns en egentlig grund för detta.

Forumet är ju hur lungt som helst. (anmärkning att jag rör mig nästan uteslutande i forumsdelen "Allmänt" och kanske har missat mycker i de andra delarna)

Det är någon tråd då och då som rivs upp helt i onödan, och trådar som startar som inte har någon egentlig mening, men för utom de små incidenterna då och då är det väl rätt lungt här?!

Det var nån period för ett eller två år sedan när det var mycket spamm. Och det var när Pottzork, mfl. regerade.

Då kom det en massa skräp nästan dagligen.

Men tänk efter, hur mycket spamm har förekomit de senaste två veckorna?! Vad jag kan minnas är det i c:a 3 trådar.

Men som sagt, jag är mest i allmänt...

Har ni en annan bild än jag? Exempel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra, hur är det då med inlägg i poll-trådar i stil med:

Jag tycker att såna inlägg är helt meningslösa. Visst, det är okej om man också skriver en motivering varför man röstar som man gör men annars är det spam. :)

Nej så kan man inte säga. Det är inte spam.

Jag röstade i den här tåden och jag skrev ingen motivering eftersom jag inte har någon. Den är snyggast helt enkelt. Varför jag tycker så vet jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej så kan man inte säga. Det är inte spam.

Jag röstade i den här tåden och jag skrev ingen motivering eftersom jag inte har någon. Den är snyggast helt enkelt. Varför jag tycker så vet jag inte...

Jag röstade också men jag hade ingen bra motivering så jag skrev inget inlägg.

Har man ingen motivering har man inget att tillföra och då bör man inte skriva nåt.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han är moderator, du är inget.

Och du har en STOR tendens att kommentera allt, i alla topicar. Blir jobbigt efter ett tag och du kommer få smaka ban-stick om du fortsätter.

@Slem: Diktatur är kul. För dom som styr. :)

Hmm, han är (var) medlem, vad hade du gjort här om medlemmar inte hade funnits, runkat i badkaret och spelat kort med de andra moderatorerna??? ;)

Att man går offtopic i några inlägg, tex som när jag diskuterade The_Go:s ålder och om hon var tjej eller kille i den här tråden får man väl anse vara okej.

Att diskutera ett ämnen i felera sidor bör ju däremot inte vara det. Det gjorde ju inte KalleR heller. Han skrev några inlägg och inget mer.

Sedan ja, han är mod och kan tänja på reglerna en del, bara att inse och acceptera.

Men givetvis är det klart att det finns gränser även för dem, men de är högre än för "vanliga" medlemar.

Så är det med alla former av aktouriteter.

Aha, så du t.ex. menar att poliser kan köra 10 km/h snabbare än andra bara för att de är poliser och kan tänja på lagarna ibland? :)

Jag röstade också men jag hade ingen bra motivering så jag skrev inget inlägg.

Har man ingen motivering har man inget att tillföra och då bör man inte skriva nåt.

Men, tänk om folk vill veta vem som har röstat på vad?

Har inget mer att tillföra just nu! :D

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, han är (var) medlem, vad hade du gjort här om medlemmar inte hade funnits, runkat i badkaret och spelat kort med de andra moderatorerna??? :D

Aha, så du t.ex. menar att poliser kan köra 10 km/h snabbare än andra bara för att de är poliser och kan tänja på lagarna ibland? :)

Men, tänk om folk vill veta vem som har röstat på vad?

Har inget mer att tillföra just nu! :)

Polisen har egna lagar. Exempel på dessa.

§PL13 (Polislagen 13)

"Om någon genom sitt uppträdande stör den allmänna ordningen eller utgör en omedelbar fara för denna, får en polisman, när det är nödvändigt för att ordningen skall kunna upprätthållas, avvisa eller avlägsna honom från visst område eller utrymme. Detsamma gäller om en sådan åtgärd behövs för att en straffbelagd handling skall kunna avvärjas.

Är en åtgärd som avses i första stycket otillräcklig för att det avsedda resultatet skall uppnås, får personen tillfälligt omhändertas"

§PL10 (Polislagen 10)

"En polisman får, i den mån andra medel är otillräckliga och det med hänsyn till omständigheterna är försvarligt, använda våld för att genomföra en tjänsteåtgärd, om

1. han möts med våld eller hot om våld,

2. någon som skall häktas, anhållas eller annars med laga stöd berövas friheten försöker undkomma eller polismannen annars möts av motstånd när han skall verkställa ett sådant frihetsberövande

4. polismannen med laga stöd skall avvisa eller avlägsna någon från ett visst område eller utrymme eller verkställa eller biträda vid kroppsvisitation, kroppsbesiktning eller annan liknande åtgärd, vid beslag eller annat omhändertagande av egendom eller vid sådan husrannsakan som avses i rättegångsbalken"

Dessa finns i polisens egen lagbok som skrivs utav RPS (Rikspolisstyrelsen) och kallas för FAP el. "Fappen" på slang.

Samma sak gäller på ett forum, moderatorer och admins kan till vis mån ta ut lite större befogenheter.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men zzzz! Vem vill? :)

För övrigt har jag för mig att det finns en mod till IPB så att man kan se vad folk röstat. Är inte helt säker dock.. .

Jag tycker då att det är interessant ibland att veta hur folk har röstat, med eller utan motivering :D

Sen den modden, är det möjlig att kryssa i att man inte vill visa vad man har röstat på så är den ju bra.. I vissa polls vill man kanske inte berätta för alla andra vad man har votat på :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Polisen har egna lagar. Exempel på dessa.

§PL13 (Polislagen 13)

***

§PL10 (Polislagen 10)

***

Dessa finns i polisens egen lagbok som skrivs utav RPS (Rikspolisstyrelsen) och kallas för FAP el. "Fappen" på slang.

Samma sak gäller på ett forum, moderatorer och admins kan till vis mån ta ut lite större befogenheter.

Fortfarande, får poliserna inte åka 10 km/h snabbare bara för att de är poliser och vill. De får bara göra det om det är som sagt en fara. När jag skrev mitt inlägg ovanför så tänkte jag faktist på dessa lagar, jag kände till dem. :)

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortfarande, får poliserna inte åka 10 km/h snabbare bara för att de är poliser och vill. De får bara göra det om det är som sagt en fara. När jag skrev mitt inlägg ovanför så tänkte jag faktist på dessa lagar, jag kände till dem. :)

Ja, men nu prata vi inte om hastighetsbegränsning. Ett forum är mer år "våldshållet". Vilket PL13 "Om någon genom sitt uppträdande stör den allmänna ordningen eller utgör en omedelbar fara för denna, får en polisman, när det är nödvändigt för att ordningen skall kunna upprätthållas, avvisa eller avlägsna honom från visst område eller utrymme.".

Dvs. forum har poliser för att upprätthålla allmän ordning från bråk och slagsmål. Eller kör du bil här?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men nu prata vi inte om hastighetsbegränsning. Ett forum är mer år "våldshållet". Vilket PL13 "Om någon genom sitt uppträdande stör den allmänna ordningen eller utgör en omedelbar fara för denna, får en polisman, när det är nödvändigt för att ordningen skall kunna upprätthållas, avvisa eller avlägsna honom från visst område eller utrymme.".

Dvs. forum har poliser för att upprätthålla allmän ordning från bråk och slagsmål. Eller kör du bil här?

Tycker fortfarande inte att det ska bli personangrepp bara för man har råkat bryta mot en regel. Tycker fortfarande inte att mods ska få använda personangrepp och inte vi.

Det här med krafttag mot spam är bra... men ska man verkligen få 7 dagars hybernate för att fråga om någon är störd?

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...