Jump to content

Krafttag mot spam m.m


Nord
 Share

Recommended Posts

Efter lite glutteri i den här tråden så tycker jag att A.As initiativ är bra, men jag är rädd att detta kan komma att bli lite utav diktatur.

-Nej, sådär får du inte säga.. SPAM och varnad!

Det kommer bli ett maktmissbruk och det kan jag lova, så fort något inte passar så åker folk på varningar och så vidare. Sedan så tycker jag att man kan vara lite trevlig A.A, eller vad säger du?

Vill gärna att du är lite lugn och sansad om du svarar på detta inlägg, annars kan du låta bli.

Är alltid lugn och sansad min vän ;)

Nej men du förstår säkert hur vi måste tänka.

Som jag skrev innan så har vi påpekat detta ett antal gånger, och som jag sa, vissa väljer att slå ifrån sig kritiken med öppna armar, en del är förnuftiga och lugnar sig.

Men då är det ju bara idioterna som syns och hörs, och dom drar ner för alla.

Vi har försökt lägga detta på en nivå där vi har försökt lösa problemet, men när det inte fungerar, så ser jag detta som en "sista" utväg...

Och eftersom det inte hjälpte att vara puttenuttig mot forumiterna, så väljer jag/vi därför att köra den hårda vägen. Annars kommer vi aldrig kunna komma tillrätta med problemet.

Kalla det vad du vill, men om det så är diktatur eller någon annan fin benämning, så ska det rensas upp från forumet vare sig det vill eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

@Slem: Diktatur är kul. För dom som styr. ;)

Du passar inte att ha makt på forumet. Var det inte så en annan gång att du hotade att banna folk som röstade att du skulle avgå. Dessutom har du gjort personangrepp mycket. Skulle en vanlig medlem göra så mycket skulle han varit borta nu.

Konstigt att inte A.A, Kaller och dem andre reagerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du passar inte att ha makt på forumet. Var det inte så en annan gång att du hotade att banna folk som röstade att du skulle avgå. Dessutom har du gjort personangrepp mycket. Skulle en vanlig medlem göra så mycket skulle han varit borta nu.

Konstigt att inte A.A, Kaller och dem andre reagerar.

Du passar inte som medlem här. Därför bannar jag dig.

Så kunde det sett ut, men nu gör det inte det. Men men, tar inte dig seriös. Du har 4/5 varningar. En till kommer nog snart ska du se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du passar inte som medlem här. Därför bannar jag dig.

Så kunde det sett ut, men nu gör det inte det. Men men, tar inte dig seriös. Du har 4/5 varningar. En till kommer nog snart ska du se.

Tycker personligen att 5 varningar på på tok för mycket. 3 MAX. Ni får ligga på hultan lite.

Jag har själv infört 3 varningar på Modarkivet för att 5 chanser ska ingen få. Fattar man inte efter 2 varningar så är man trög och förstjänar att bli avstängd... faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter bra, dock lite aggresivt. Men så ska det väl vara. ;)

Angående det där med hybernating tycker jag det är okej om man kommenterar en sån sak fast man ändå skriver något som är ontopic, om ni förstår. :blink:

EDIT: Måste säga att jag tycker 5 varning är perfekt. Inte mer eller mindre, 5 är bra.

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om Tweak spammar, och jag skrev en regel som stog att man inte får, och han svarar med att min mamma suger kuk, borde inte det också ge en varning. För jag fick en varning och 2 veckors ban för att kallat en för tönt.

Du förstod inte det roliga i det? Det var inte personpåhopp, det var humor, precis som KalleR sa till mig i pm:et.

Däremot blev jag varnad för jag svarade "Ok" på dina inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när vi ändå är inne på det, kan jag ta upp en sak jag har tänkt på väldigt länge. Oftast när någon blir bannad/hybernatad så skriver moderatorerna bara något i stil med "Du får lite semester", "Du är inte välkommen hit på ett bra tag" eller ibland ingenting alls.

Jag tycker det är lite tråkigt att inte få veta hur hårda/långa straff folk får. Visst, de flesta som blir bannade vill man bli av med, och då vill jag veta bara för skadeglädjens skull.

Ibland finns det faktiskt en och annan som man vill ska komma tillbaka, och då är det ju trevligt att veta hur länge man behöver vänta.

Det här kan ju också vara lämpligt att ta till sig och utnyttja nu, när ni ska bli hårdare. Skriv ut straffen, så märks det ju att ni är seriösa med det ni menar!

Jag gillar skadeglädje! Jag vill veta straffen! Viva La Revolution!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Toppen att ha lite hårdare koll på forumet. Men som SlewME sa måste man dock ändå få ha en egnen åsikt i en diskution.

Det som stör mig mest här på forumet är alla långa, utdragna offtopic diskutioner som kommer titt som tätt.

Är man i en tråd och diskuterar ett ämnen så är det lätt hänt att man kommer in på ett annat ämne ibland. Det går inte att undvika, men man får hålla det till 3-4 inlägg, sedan får man skapa en ny tråd om det ämnet.

Men som det är nu, har det blivit 3-4 sidor istället.

Likadant när två stycken blir irriterade på varandra i en tråd, i stället för att pm:a så blir det 5 sidor där man förklarar hur dum i huvudet den andra är. Sådant är spamm och bör helt klart förbjudas.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...