Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

Hahaha ja vafan, grattis Finland. Jävla Arsenal-landslag vi har här.

Notera ingen finsk i all star-laget.

Snarare Finland som är Arsenal. Har varit i sex-sju finaler sedan de vann 1995 och har förlorat varenda en. Bottlers. Första titeln på över 15 år. Sverige är snarare Real Madrid. Vann mycket förr i tiden och vinner då och då nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snarare Finland som är Arsenal. Har varit i sex-sju finaler sedan de vann 1995 och har förlorat varenda en. Bottlers. Första titeln på över 15 år. Sverige är snarare Real Madrid. Vann mycket förr i tiden och vinner då och då nu.

Menade mer att vi viker ner oss och saknar vinnarskallar i en sån här match, som Arsenal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menade mer att vi viker ner oss och saknar vinnarskallar i en sån här match, som Arsenal.

Går att säga om nästan vilket finallag som helst som förlorat en final. Att ett lag förlorat över fem finaler och inte vunnit en enda titel sedan 1995 går dock inte att säga om varenda lag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det bättre laget vann, synd att det blev så förnedrande siffror för Sverige dock. Tror inte jag vågar visa mig ute på sju veckor efter det här. :rolleyes:

Helt rätt, tyvärr så var det ju en rättvis seger för helt ärligt så var det ju ren utskåpning i tredje perioden. Inget snack. Synd att Sverige inte kunde prestera bättre i en final, riktig jävla plattmatch. Hockeyn som började 16.00 kändes mycket mer som en final.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dåligt spel av Sverige varför inte kämpa fast dem ligger i underläge inte första gången man ser det händer grattis finnjävlar. Sämsta domarna jag har sett innan 2-1 målet så skulle en finsk spelare åka ut för hakning sen en crosschecking men inge återgärd ja domarna står väl på finnarnas sida. Sämsta spelet jag har sett av Sverige börja kämpa fast underläge om ni ska fortsätta så här framöver så kommer det inte bli nå medalj för er.

F.ö så vill jag hylla Pär Mårts för hans första VM tycker han har lyckats bra trots tre förluster.

Så Silver är ingen medalj?

Jag är nöjd. Det är Mårts första VM. Det är många unga spelare som inte har erfarenheten än. Och det är inte många som trodde att vi skulle komma till Semifinal ens.

Bra turnering och grattis Mårts till Silvret! Den är fin den också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy skam Tre Kronor. Här hade man höga förväntningar efter Tjeckien, och så misslyckas de så fatalt?

Jag säger inte att Tre Kronor är ett dåligt lag, tvärtom, de är mycket bra, men Finland spelade i en helt annan division igår. Det var som att se amatörer mot proffs.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så Silver är ingen medalj?

Jag är nöjd. Det är Mårts första VM. Det är många unga spelare som inte har erfarenheten än. Och det är inte många som trodde att vi skulle komma till Semifinal ens.

Bra turnering och grattis Mårts till Silvret! Den är fin den också! :)

Silver är en värdelös medalj. Helt kass att få, i alla fall precis när man får den efter matchen. Grattis, ni förlorade finalen.

Förresten, tredje silvret med ett landslag för Mårts. Ingen vinnare verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Silver är en värdelös medalj. Helt kass att få, i alla fall precis när man får den efter matchen. Grattis, ni förlorade finalen.

Förresten, tredje silvret med ett landslag för Mårts. Ingen vinnare verkar det som.

F.ö så är inte Mårts en dålig tränare hans första VM turnering med A-laget han lyckades bra att vinna mot Tjeckien och USA nästan Kanada tycker jag är bra gjort. Eller det var bra gjort att gå hela vägen till final för första gången efter 5år så får Sverige äntligen spela VM-final. Om Sverige inte hade vikit ner sig så jävla mycket efter 3-1 målet så tror jag Sverige skulle ha en chans att vinna.

Och Petrasek drog på sig onödig utvisning i matchen och förstår fortfarande inte varför domarn tog en hakning på finsk spelare innan 2-1 målet samt en crosschecking i ryggen på en svensk spelare. Finland var det bättre laget denna gång visst det är kul att Finland får ta guld efter 15års väntan.

Men på sättet som Finland firade att ta sig över Svenska gränsen börja tuta och härja samt bränna Svenska flaggan ja lite omoget faktist att bränna ena nationens flagga. Visst dem är glada över guldet men måste man ta över sig till Svenska gränsen för att höja finska flaggan för att jävlas med svenskarna? Samt bränna Sveriges flagga med? Tecken på att man inte kan fira på ett normalt sätt.

Tillägger även att vi borde va glad att Mårts tog oss till en final på länge och fick trots allt ett silver men skulle va kul med guld visst det var bittert att förlora mot Finnarna bara acceptera.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men på sättet som Finland firade att ta sig över Svenska gränsen börja tuta och härja samt bränna Svenska flaggan ja lite omoget faktist att bränna ena nationens flagga. Visst dem är glada över guldet men måste man ta över sig till Svenska gränsen för att höja finska flaggan för att jävlas med svenskarna? Samt bränna Sveriges flagga med? Tecken på att man inte kan fira på ett normalt sätt.

Hände exakt samma sak vid OS-guldet, så kasta inte sten i glashus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju något fatalt fel med vinnarinstinkten i svensk ishockey helt enkelt. Vi må ha producerat sjukt mycket talangfulla spelare de senaste åren vilket såklart är kalasbra, men de har ju aldrig vunnit någonting (förutom ett U-16 guld för flera år sen). Alla juniorlandslag har ju radat upp finalförluster de senaste åren, juniorkronornas finalförlust mot USA i J-18 VM där de ledde med 3-1 är ju ett klassiskt exempel. En genomklappning och förlust i förlängningen. A-landslaget har inte heller vunnit något förutom en sketen EHT-turnering eller två sedan 2006 vilket faktiskt är 5 år sedan nu. Den yngre generationen med Berglund, Tedenby, Backlund etcetera som nu tagit klivit upp till seniorerna må vara otroligt talangfulla men de har ju inte visat sig vara vinnare ännu...

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finland är i upplösningstillstånd idag. Så här muntert och laddat har det inte varit här sen Lordi vann ESC 2006. Folk går omkring med Suomitröjor på stan, viftar med flaggor, skriker och jublar i en sällan skådad nationalistisk karnevalyra. All media hårdbevakar "lejonen" och radiostationerna spelar dåliga hockeylåtar. Själv fick jag motta rop, skratt, gliringar, ryggdunkningar och applåder av mina "kära" medstudenter...

Men på sättet som Finland firade att ta sig över Svenska gränsen börja tuta och härja samt bränna Svenska flaggan ja lite omoget faktist att bränna ena nationens flagga. Visst dem är glada över guldet men måste man ta över sig till Svenska gränsen för att höja finska flaggan för att jävlas med svenskarna? Samt bränna Sveriges flagga med? Tecken på att man inte kan fira på ett normalt sätt.

Låt inte några enstaka pajsare representera en hel nation. Jag försäkrar dig att de flesta finländare skäms över de där idioternas tilltag. Alla finnar borde dessutom veta bättre än att gå omkring och bränna andra länders flaggor - vanvördnad av (den finska) flaggan är nämligen belagt med fängelsestraff i Finland.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...