Jump to content

Flyff: Fly For Fun | MMORPG


StellHell
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tankar nu , Vilken class ENLIGT er är bäst?

Funderar på Elemeters , Vad e Item mall och hur får man Gpotatos?

Det är väldigt individuellt. Jag tycker personligen blade/knight(Mercenary) är det bästa. Bra block och hårda slag.

Tyvärr kommer jag inte kunna spela Flyff på ett tag, kommer nämligen inte in längre. Den går inte förbi GameGuard.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer inte heller in. :)

Sökt på Gpotateos forum och det är massvis med folk som har samma problem. Både med patchen och GG. PAtchen är dock ett litet problem i och med att det bara är att klicka retry, men GG är ett problem. IDag har det skrivits många trådar i gpotateos forum ang. detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Siana: Tur.. 1 ring får man faktist i en quest. Men den andra ringen fick jag av en Bang och örhänget fick jag av en Mr.Pumpkin.

@SlewME: Plocka på dig allt du kan, och sälj. Sen så kan du öppna stånd när du har bra saker du tror folk är intresserade av.

Powerdice och kort säljs ganska lätt. PD4 går för 200.000, PD6 går för 350.000-400.000. Kort går för mellan 40.000 och 60.000.

Om du ska sälja equipment så ska du bara sälja equipment som har + i något. T.ex. "Random Armor +2". Alla vanliga saker säljs från vendor så ingen vill ha sånt. Vapen säljs lättare än armors, förutom set-items som kan säljas ganska dyrt.

Ett mycket enkelt råd när man ska sälja saker på ett stånd är att sätta dit en nolla(0) efter. Då blir priset ganska lagom(förutom PD och cards).

Jag har förövrigt en lvl 22 armor till dig i banken som väntar på att användas.

@iweX: Beror helt på vad du vill göra.

Merc är bäst på Melee skada. Mycket HP och Armor. Medel skada.

Elemental är bäst på magic skada. Lite HP och Armor. Mycket skada.

Assist är bäst på healing. Medel HP och Armor. Lite skada.(Kompenseras med att dom kan heala sig själva, så slipper slösa på mat)

Acrobat är bäst på range skada. Medel HP och Armor. Medel skada. (Har ungefär samma dps som en Merc, men range istället för melee skada)

Item mall är en "affär" där du kan köpa saker för Gpotatos. (Saker som inte går att få tag på i vanliga fall)

Gpotatos är Ingame pengar som du köper för RL pengar. (1000Gpotatos = 100kronor)

Och sen ett inlägg utöver alla svar.

GameGuard verkar vara riktigt instabilt för tillfället. Har du tur kan du komma in. Det är bara att sitta och försöka tills man kommer in. Det är inte nere, men servern är överbelastad skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@SlewME: Plocka på dig allt du kan, och sälj. Sen så kan du öppna stånd när du har bra saker du tror folk är intresserade av.

Powerdice och kort säljs ganska lätt. PD4 går för 200.000, PD6 går för 350.000-400.000. Kort går för mellan 40.000 och 60.000.

Om du ska sälja equipment så ska du bara sälja equipment som har + i något. T.ex. "Random Armor +2". Alla vanliga saker säljs från vendor så ingen vill ha sånt. Vapen säljs lättare än armors, förutom set-items som kan säljas ganska dyrt.

Ett mycket enkelt råd när man ska sälja saker på ett stånd är att sätta dit en nolla(0) efter. Då blir priset ganska lagom(förutom PD och cards).

Jag har förövrigt en lvl 22 armor till dig i banken som väntar på att användas.

Tackar för det :). Ska se om det kanske kan gå framåt med pengarna lite nu ;), får gå in och läsa om vad pds och kort är.

Har du lust att spara 22an åt mig? Är alldeles strax 21. Kommer ju dock inte in >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Siana: Tur.. 1 ring får man faktist i en quest. Men den andra ringen fick jag av en Bang och örhänget fick jag av en Mr.Pumpkin.

@SlewME: Plocka på dig allt du kan, och sälj. Sen så kan du öppna stånd när du har bra saker du tror folk är intresserade av.

Powerdice och kort säljs ganska lätt. PD4 går för 200.000, PD6 går för 350.000-400.000. Kort går för mellan 40.000 och 60.000.

Om du ska sälja equipment så ska du bara sälja equipment som har + i något. T.ex. "Random Armor +2". Alla vanliga saker säljs från vendor så ingen vill ha sånt. Vapen säljs lättare än armors, förutom set-items som kan säljas ganska dyrt.

Ett mycket enkelt råd när man ska sälja saker på ett stånd är att sätta dit en nolla(0) efter. Då blir priset ganska lagom(förutom PD och cards).

Jag har förövrigt en lvl 22 armor till dig i banken som väntar på att användas.

@iweX: Beror helt på vad du vill göra.

Merc är bäst på Melee skada. Mycket HP och Armor. Medel skada.

Elemental är bäst på magic skada. Lite HP och Armor. Mycket skada.

Assist är bäst på healing. Medel HP och Armor. Lite skada.(Kompenseras med att dom kan heala sig själva, så slipper slösa på mat)

Acrobat är bäst på range skada. Medel HP och Armor. Medel skada. (Har ungefär samma dps som en Merc, men range istället för melee skada)

Item mall är en "affär" där du kan köpa saker för Gpotatos. (Saker som inte går att få tag på i vanliga fall)

Gpotatos är Ingame pengar som du köper för RL pengar. (1000Gpotatos = 100kronor)

Och sen ett inlägg utöver alla svar.

GameGuard verkar vara riktigt instabilt för tillfället. Har du tur kan du komma in. Det är bara att sitta och försöka tills man kommer in. Det är inte nere, men servern är överbelastad skulle jag tro.

Okej , tack , jag tror jag fortfarade väljere Elemental

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för det ;) . Ska se om det kanske kan gå framåt med pengarna lite nu :D , får gå in och läsa om vad pds och kort är.

Har du lust att spara 22an åt mig? Är alldeles strax 21. Kommer ju dock inte in >.<

Powerdice och Kort används när du ska upgradera dina kläder/vapen.

Inget som är någon idé att göra på så här läg lvl. Därför är det bättre att sälja det till folk som är lvl 60+. Så får man en rejälv hacka. :)

Och ja, jag har din armor i banken. Så den ska ingenstans.

@iweX: Gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis gjort ett account och patchat färdigt. Har dock inte gjort en char ännu, men jag kommer spela imorgon.

Någon som är villig att hjälpa mig?

Och så har jag några frågor som vanligt.

1. Var bör jag bli för klass?

2. Vad bör jag ta på för stats?

:)

StellHell, fixa förstasidan, jag börjar bli less på det här. :)

1. Det beror helt på vad du gillar för typ av klasser, jag tror att det inte finns någon på forumet som känner dig bättre än du själv. Gillar du starka melee- gubbar, ta knight, gillar du rogue- och assasin- gubbar, ta blade, gillar du heal- gubbar, ta ringmaster, och så vidare.

2. På level 15 återställs dina stats, så sätt de flesta av dina stats på STR, lite på STA och lite på DEX.

Jag kan förövrigt berätta att jag är level 41. Fick till ett fint party som både StellHell och JSHC var med i, även SlewME i början. ^_^

Imorgon ska jag börja samla saker till guilden, skitjobbigt. :lol:

En kul sak är att jag och Tossie blev boostade av en level 33:a när vi började spela. Jag frågade honom hur lång tid det tog att nå hans level, och han svarade "A month or so". Jag har gått förbi level 40 på... En vecka? :)

Jag har ju i för sig spelat överdrivet mycket. Vill ju bli Psykeeper! :(

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...