Jump to content

Krigstråden


darkjak
 Share

Recommended Posts

Nej men jag kan bara se en ganska komisk situation framför mig. Vad sitter du inne för? Jo jag sköt en kille i bröstet, fan packet var värd det, vad sitter du inne för då? Ehh.. Jag vågar inte gå i lumpen. Ni hör ju hur det låter. Humor. Typ.

Well, för det första handlar det ju inte om att våga.. För det andra skiter väl jag i vad dom tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 299
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Och då får man ingen respekt och då kanske man blir deras "bitch". :lol:

Äsch, du har sett för mycket på Prison Break.

Haha, jag kan se det framför mig:

Random intern: - Välkommen hit, vi kommer nog ses ganska mycket här inne ^_^ (Skakar hand)

Rabarben: - Hjaeeelp! :'(

---

Själv har jag alltid tänkt som att jag ska göra lumpen, men..nja börjar fundera mer och mer. Det känns som att det finns så mycket annat skoj att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha man blir inte rövknullad i fängelset i Sverige precis, lol. Jag sitter också hellre i fängelse i två veckor än att göra lumpen. Och jo, Jacker, du får sitta i två veckor, en i min klass pappa är pacifist och vägrade göra lumpen så han fick sitta i två veckor.

Hmm... Då visste jag väl fel. Men är det inte så att det är olika då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rabarben är jag dum i huvudet för att jag hellre sitter två veckor i ett fängelse. Ja vill inte göra lumpen, jag ser ingen mening med det.

I mina ögon... ja.

Tänk om du ska söka jobb sen? Så står det i pappren att du har suttit i fängelse. Och så kommer du me i polisregistret? :lol:

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I mina ögon... ja.

Tänk om du ska söka jobb sen? Så står det i pappren att du har suttit i fängelse. Och så kommer du me i polisregistret? :lol:

"Moroni, saken är den att... vi, vi vill inte ha dig här i kassan för, eh, jag ska säga det rätt ut -- du gjorde inte lumpen."

wtf? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Moroni, saken är den att... vi, vi vill inte ha dig här i kassan för, eh, jag ska säga det rätt ut -- du gjorde inte lumpen."

wtf? :lol:

Nej men för att du har suttit i fängelse kanske...

Men vafan! Ja sa ja skulle sluta jue... aja. Ja ska sluta... verkar inte få nått medhåll är verkligen kass på debbatera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men för att du har suttit i fängelse kanske...

Men vafan! Ja sa ja skulle sluta jue... aja. Ja ska sluta... verkar inte få nått medhåll är verkligen kass på debbatera.

Att debattera handlar inte om att få medhåll, man ska säga sin åsikt hursomhelst, det borde du väl veta? Du gnäller på att folk idiotförklarar dig för dina (idiotiska) åsikter om invandrare med mera, och sedan sitter du och idiotförklarar moroni upprepade gånger då han (för en gångs skull) verkligen inte är helt fel ute.

Dom lär ju veta varför man har suttit i fängelse, och förresten så brukar det ju knappast gå så långt att man får fängelse för att man vägrar, det är lättare att maska på mönstringen och säga att man inte vill.

Förstår inte hur man kan vilja slänga bort så pass lång tid på att göra sådana saker som darkjak berättade om, fyfan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, för det första handlar det ju inte om att våga.. För det andra skiter väl jag i vad dom tycker.

Beror på... Jag kanske bangar lumpen för jag är rädd för militärer, vem vet? Kanske jag.

Och jag tycker du gör rätt i som skiter i vad dom tycker, så, slut på det roliga.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på... Jag kanske bangar lumpen för jag är rädd för militärer, vem vet? Kanske jag.

Och jag tycker du gör rätt i som skiter i vad dom tycker, så, slut på det roliga.

Jo om du bangar lumpen borde faktiskt du själv veta varför :o

Jodå, men jag tror knappast jag kommer hamna i fängelse för att jag skiter i lumpen, kan nog ta mig ur den på andra sätt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Moroni, saken är den att... vi, vi vill inte ha dig här i kassan för, eh, jag ska säga det rätt ut -- du gjorde inte lumpen."

wtf? :)

Det är inte det man menar med att lumpen ger dig försprång till jobb. Om man hamnar i fängelse, oavsett hur kort tid, kommer cheferna att vara mycket mer tveksamma till dig. Dessutom vill de ju ha papper på att du kan jobba i grupp, ta egna initiativ samt att utföra de arbetsuppgifter du har tilldelats. För att få sådanna papper måste man ha jobbat innan, eller ha vitsord. Dessutom är arbetsgivarna riktigt glada i folk som har papper både från en annan arbetsgivare, OCH ett vitsord.

Nu när det blir allt färre jobb här i väst, höjs kraven på arbetarna konstant. I alltfler länder är vitsord ett KRAV för att få ett jobb. I polen måste man ha vitsord för att få bra jobb (tror att samma utveckling har skett, eller åtminstånde sker i Tyskland och Frankrike), och om det inte vore för Irakkriget hade nog alltfler högutbildade göra militären även i USA.

Lumpen är inte längre något alla gör, men det är heller inte längre så att de mest korkade och konservativa som gör det, snarare tvärtom...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

*BUMP*

"Plikverket planerar att kalla dig till mönstring nästa år". Det brevet damp ned i min brevlåda i slutet på förra året. Får så hurvida jag faktiskt blir kallad till mönstring eller ej, blir nog med ganska stor säkerhet ditkallad.

Nån mer som fått brevet?

Är väldigt sugen på att göra lumpen inom luftvärn, kan dock ändra mig eftersom jag inte vet så mycket om utbildningen i sig. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*BUMP*

"Plikverket planerar att kalla dig till mönstring nästa år". Det brevet damp ned i min brevlåda i slutet på förra året. Får så hurvida jag faktiskt blir kallad till mönstring eller ej, blir nog med ganska stor säkerhet ditkallad.

Nån mer som fått brevet?

Är väldigt sugen på att göra lumpen inom luftvärn, kan dock ändra mig eftersom jag inte vet så mycket om utbildningen i sig. :)

Mönstringen kommer du få göra, så det är inget att oroa sig för.

Om du vill göra lumpen så ge järnet, och hoppas på det bästa.

Om du inte vill så ge järnet, men säg till psyktanten att du inte vill göra skiten. Aldrig bra att myga på sån skit, för att inte behöva göra det. Kan få oväntade biverkningar på resterande liv framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*BUMP*

"Plikverket planerar att kalla dig till mönstring nästa år". Det brevet damp ned i min brevlåda i slutet på förra året. Får så hurvida jag faktiskt blir kallad till mönstring eller ej, blir nog med ganska stor säkerhet ditkallad.

Nån mer som fått brevet?

Är väldigt sugen på att göra lumpen inom luftvärn, kan dock ändra mig eftersom jag inte vet så mycket om utbildningen i sig. :)

Nej, men jag vill med all säkerhet göra lumpen. :P

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men jag vill med all säkerhet göra lumpen. :)

Kolla upp innan du mönstrar då å ge allt för att det ska bli bra.....

å till er som inte vill göra det... skriv på pappret att ni... (kommer inte ihåg vad det kallas... utbildnings reserv tror jag) alltså ni blir inkallade för utbildning ifall det blir krig. sedan är det bara att snyfta hos psykologen eller hitta på en defekt hos läkaren...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla upp innan du mönstrar då å ge allt för att det ska bli bra.....

å till er som inte vill göra det... skriv på pappret att ni... (kommer inte ihåg vad det kallas... utbildnings reserv tror jag) alltså ni blir inkallade för utbildning ifall det blir krig. sedan är det bara att snyfta hos psykologen eller hitta på en defekt hos läkaren...

Att säga att man vill lära sig döda eller slåss och dö för fosterlandet fungerar också om man vill ha frisedel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...