Jump to content

Krigstråden


darkjak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 299
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Då sitter jag mycket hellre 2 veckor i fängelse.

Du e ju dum i huvvet.

---

Ja ska nog göra lumpen. Eftersom ja antagligen kommer bo i Sverige i hela mitt liv och det är väl ungeför en sådär.. 50-70 år till och det är väl fullt möjligt att det kan bli krig? Och ni som inte vill göra lumpen... varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du e ju dum i huvvet.

---

Ja ska nog göra lumpen. Eftersom ja antagligen kommer bo i Sverige i hela mitt liv och det är väl ungeför en sådär.. 50-70 år till och det är väl fullt möjligt att det kan bli krig? Och ni som inte vill göra lumpen... varför inte?

Haha! :lol:

För det första, Moroni eller vad han heter är lite.. hmm.. ostabil kan vi säga.

Men han är ju absolut inte dum i huvudet för han inte vill göra lumpen.

om 50-70 år är du 65 kanske 85, du tror att du blir inkallad då?

Vad jag har hört blir man inte inkallad om man är över 40 eller 50? Kan mycket väl ha fel när det gäller det här.

Tack och hej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! :lol:

För det första, Moroni eller vad han heter är lite.. hmm.. ostabil kan vi säga.

Men han är ju absolut inte dum i huvudet för han inte vill göra lumpen.

om 50-70 år är du 65 kanske 85, du tror att du blir inkallad då?

Vad jag har hört blir man inte inkallad om man är över 40 eller 50? Kan mycket väl ha fel när det gäller det här.

Tack och hej.

Kanske inte inkallad men att sitta o glo på en radar kan man väl göra om man är 40? Krävs väl inte så extremt stor fysisk kapacitet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte inkallad men att sitta o glo på en radar kan man väl göra om man är 40? Krävs väl inte så extremt stor fysisk kapacitet?

Tror som sagt fortarande inte att du blir inkallad, och som sagt så kan jag lika väl ha fel.

Sen en fråga, varför är moroni dum i huvudet för han inte vill göra lumpen?

Jag tänker själv inte göra lumpen, är jag också dum i huvudet då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror som sagt fortarande inte att du blir inkallad, och som sagt så kan jag lika väl ha fel.

Sen en fråga, varför är moroni dum i huvudet för han inte vill göra lumpen?

Jag tänker själv inte göra lumpen, är jag också dum i huvudet då?

Nej... men om man väljer 2 veckor i fängelse istället för lumpen är man lite svag i pärat tycker jag iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du väljer att tillbringa 2 veckor med kriminella snubbar så kan det hända ganska mycket. Från lumpen får du många minnen som du kommer ihåg hela livet. Det får du säkert i fängelset också men jag tvivlar på att de blir positiva.

Vill du vara ifred i fängelset är det ju bara att tillbringa tiden i sin cell och inte men några "kriminella snubbar".

Sen är jag väldigt övertygad om att de "kriminella snubbarna" gör en något men det verkar ju som du tror att det är som på film. Kriminella människor är inte sämre människor på något vis (enligt mig) och är ofta väldigt förstående människor (enligt mig igen).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du vara ifred i fängelset är det ju bara att tillbringa tiden i sin cell och inte men några "kriminella snubbar".

Sen är jag väldigt övertygad om att de "kriminella snubbarna" gör en något men det verkar ju som du tror att det är som på film. Kriminella människor är inte sämre människor på något vis (enligt mig) och är ofta väldigt förstående människor (enligt mig igen).

Mjo... men det är väl inte så kul att spendera 2 veckor i ett rum ey? Och att man är mer utsatt för våld i fängelset där väldigt många har gjort fysiska brott är chansen ganska stor att du åker på spö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du väljer att tillbringa 2 veckor med kriminella snubbar så kan det hända ganska mycket. Från lumpen får du många minnen som du kommer ihåg hela livet. Det får du säkert i fängelset också men jag tvivlar på att de blir positiva.

Haha man blir inte rövknullad i fängelset i Sverige precis, lol. Jag sitter också hellre i fängelse i två veckor än att göra lumpen. Och jo, Jacker, du får sitta i två veckor, en i min klass pappa är pacifist och vägrade göra lumpen så han fick sitta i två veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du vara ifred i fängelset är det ju bara att tillbringa tiden i sin cell och inte men några "kriminella snubbar".

Sen är jag väldigt övertygad om att de "kriminella snubbarna" gör en något men det verkar ju som du tror att det är som på film. Kriminella människor är inte sämre människor på något vis (enligt mig) och är ofta väldigt förstående människor (enligt mig igen).

Men dom skulle skratta arslet av sig om dom fick veta att man sitter inne för man inte vill gå i lumpen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag läser det där får jag nog ta och hålla med.. Vem bryr sig om vad snubbarna i fängelset tycker när man ska vara där i två veckor, pimpen?

Håller du med mig eller Frenzy? ^_^

Ja tror man bryr sig om alla hatar en... inte så kul att få stryk? :lol:

Bah... ja märker var detta är på väg. Snart kommer någong "äldre hatalumper person" med " nämen lilla gubben" eftersom jag är så hemskt dåligt på att debattera. Vill ni sitta i fängelse så gör ni det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller du med mig eller Frenzy? ^_^

Ja tror man bryr sig om alla hatar en... inte så kul att få stryk? :lol:

Bah... ja märker var detta är på väg. Snart kommer någong "äldre hatalumper person" med " nämen lilla gubben" eftersom jag är så hemskt dåligt på att debattera. Vill ni sitta i fängelse så gör ni det.

Jag hålleer med dig, om att du ä dålig på att debattera :wub: Man får inte stryk i fängelset vafan, lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej men jag kan bara se en ganska komisk situation framför mig. Vad sitter du inne för? Jo jag sköt en kille i bröstet, fan packet var värd det, vad sitter du inne för då? Ehh.. Jag vågar inte gå i lumpen. Ni hör ju hur det låter. Humor. Typ.

Men är du dum eller?

Tror du man sätter en kille som vägrar göra lumpen tillsammans med mördare och andra grovt-kriminella människor? ^_^

EDIT: Antar att jag tolkade ditt inlägg fel och att du förstår att man inte blandar sånt? :lol:

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...