Jump to content

Krigstråden


darkjak
 Share

Recommended Posts

Klart det går att gemföra, Nazisternas mål var att skapa den perfekta världen, är det inte det EU håller på med idag?

Fri? Nej, visst finns det en viss frihet. Men känslan av äkta frihet finns inte där.

Vi styrs ändå av en större makt, står det något i EUs grundlag så måste vi följa det,

annars handlar det om stora skadestånd till EU. Om ni inte har märkt det här så höjs skatterna

och priserna lite grand hela tiden, eftersom vårt land också betalar en viss skatt till EU och den skatten handlar inte om några små belopp.

Skillnaden är ändå att vi röstade och ville gå med i EU.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 299
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

A

Hehe, plus att EU och nazisternas strategier för att skaffa den perfekta världen skiljer sig lite från varandra :teehee:

EU har inte avrättat sex miljoner oskyldiga..

Läste också på tidningen, att poliser misstänker EU för mutbrott eller vafan det var. Läste inte hela artikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knappast överraskande.

Jag har för mig att jänkarna beställt ubåtar från Sverige eftersom att våra prylar är så bra.

Under den här övningen övade man krig nån gång. Jänkarna "sänkte" alla andra länders styrkor, men kunde inte ens hitta de svenska ubåtarna...

Det här snacket om att Sverige inte skulle kunna klara sig ens om alla skulle försvara landet stämmer inte alls.

Vi är bland de bästa i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knappast överraskande.

Jag har för mig att jänkarna beställt ubåtar från Sverige eftersom att våra prylar är så bra.

Under den här övningen övade man krig nån gång. Jänkarna "sänkte" alla andra länders styrkor, men kunde inte ens hitta de svenska ubåtarna...

Det här snacket om att Sverige inte skulle kunna klara sig ens om alla skulle försvara landet stämmer inte alls.

Vi är bland de bästa i världen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hubris

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ja kanske man skulle kunna säga. ;)

Bra grejer har vi defenetivt i försvaret. Vi har, sett till kvalitén, världens bästa stridsvagnsflotta. Leopard 2A Improved (kallad Strv 122 inom försvaret) anses av de flesta som världens bästa stridsvagn. JAS är idag det enda militärflyget i världen som har full kapacitet till både jakt (jaga och skjuta ned andra flygplan), attack (anfalla mål på marken) och spaning. Visby- korvetterna var de första stealth- korvetterna i världen. Det enda försvaret saknar är slagkraft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jacker: Förstår

darkjak: Sitter där och kliar sig själv i huvudet som vanligt.

Återigen gjorde jag bara konstaterandet att det är värt och uppnåeligt att försvara Sverige.

Hur många gånger har jag dock inte påstått att vi behöver rusta upp kvantitetsmässigt?

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga: Varför ska Sverige inte försvara sig vid en krigssituation, för er som tycker det? Svar som "Vi hamnar aldrig i krig!" duger inte. Nu säger vi att anfallet är igång: Amfibietransporter lastade med soldater och stridsvagnar är på väg mot de svenska kusterna, stridsflyg bombar storstäderna och infrastrukturen. Varför ska vi inte mobilisera våra trupper?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga: Varför ska Sverige inte försvara sig vid en krigssituation, för er som tycker det? Svar som "Vi hamnar aldrig i krig!" duger inte. Nu säger vi att anfallet är igång: Amfibietransporter lastade med soldater och stridsvagnar är på väg mot de svenska kusterna, stridsflyg bombar storstäderna och infrastrukturen. Varför ska vi inte mobilisera våra trupper?

Är det någon som tycker att vi inte borde det? ^_^

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga: Varför ska Sverige inte försvara sig vid en krigssituation, för er som tycker det? Svar som "Vi hamnar aldrig i krig!" duger inte. Nu säger vi att anfallet är igång: Amfibietransporter lastade med soldater och stridsvagnar är på väg mot de svenska kusterna, stridsflyg bombar storstäderna och infrastrukturen. Varför ska vi inte mobilisera våra trupper?

Jag tycker det är en självklarhet att vi ska mobilisera våra trupper, och göra precis allt i vår väg för att behålla vårt land fritt. ^_^

Jag skulle nästan bli arg, och känna en heder över att få försvara sitt fosterland. För det är ju en självklarhet, åtminstonde för mig, att det inte ska hamn i inkräktarnas händer. Så åtminstonde jag skulle göra allt i min väg för att försvara det.

Dock så är jag relativt pessimisstisk till att Sverige ensamt skulle kunna motstå ett anfall från t.e.x Ryssarna, men med hjälp så, vem vet... :)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här på forumet har tidigare diskutarets hurvida man bör skrota försvaret eller ej.

De som förespråkade skrotning har vid upprepade tillfällen påstått att det skulle vara ett slöseri med människoliv att försvara landet, och att det ändå inte skulle vara så hemskt om någon annan tog över.

Flera av dessa försvarsmotståndare blev chockerade då jag berättade de konsekvenser som brukar ske till följd av invasioner (förtryck, totala omvälvningar av det politiska och rättsliga systemet mm mm). Dessa trodde uppenbarligen att det USA har gjort med Irak är en riktig invasion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...