Jump to content

Filmer med kassa uppföljare


Cortez
 Share

Recommended Posts

För att göra det så enkelt som möjligt:

Det finns många bra filmer - som tyvärr fått väldigt kassa uppföljare med samma namn. Varför blir det så här? En film som slår stort på biograferna och blir hyllade av kritikerna, och då känner folk att det är stora pengar att tjäna på en uppföljare - och den behöver ju inte vara bra. Mycket reklam och mycket explosioner och stora silikontuttar i trailers kan nog få folk till biografen. Och mer behöver dom inte för att in en massa pengar på biobiljetter.

Vilken film tycker ni har varit bra och sen fått en kass uppföljare med samma namn? Jag tycker själv filmen "Speed" var en bra film, men "Speed 2: Cruise Control är helt värdelös.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Scary Movie, bästa högst upp..

1

2

3

4

2an är uppföljaren till 1an så det blir en aning sämre, 3an är uppföljaren till 2an så det blir ännu sämre

4an är en uppföljare till 3an så det blir ännu mer sämre..

The Ring, mycket bra och hemsk film.

The Ring 2, inte lika hemsk, jag och min flickvän hade kul när vi kollade den

istället för att ligga ihopkrupna och rysa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gudfadern III. Guuud, vilken hög glorifierat bajs. Som stand-alone-film är den väl ganska okej, men som Gudfadern-kapitel - fook nej. ("Nice. Rhymes.")

Dödligt Vapen 2 är överraskande värdelös också, de andra uppföljarna är gudskelov mycket bättre.

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker man bara ska se på TFTF och 2F2F om man gillar bilar och smått action. Annars kommer man bara klaga och ge dåliga förhoppningar till andra.

Terminator filmerna har ju jätte bra men det började bara bli sämre och sämre. Särskilt den sista.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker man bara ska se på TFTF och 2F2F om man gillar bilar och smått action. Annars kommer man bara klaga och ge dåliga förhoppningar till andra.

Terminator filmerna har ju jätte bra men det började bara bli sämre och sämre. Särskilt den sista.

Kan INTE hålla med dit om det. T1 undrar jag bara hur den kan ha blivit en sån klassiker, den var ju inte så hemskt bra. Tvåan däremot, det kallar jag grejer! Trean har jag sett, och jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker...

Gällande F&F kan jag inte bestämma mig för vilken som är bäst.

Sen tycker jag att Badboys 2 är långt bättre än Badboys 1!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker man bara ska se på TFTF och 2F2F om man gillar bilar och smått action. Annars kommer man bara klaga och ge dåliga förhoppningar till andra.

Terminator filmerna har ju jätte bra men det började bara bli sämre och sämre. Särskilt den sista.

Terminator 2 är ju grymt mycket bättre än ettan.

Sen är väll Jurassic Park ett exempel också. Ettan var bäst, tvåan var bra, trean var sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Terminator-filmerna blir som sagt sämre för varje. Ettan och tvåan är bra, men trean håller inte samma höga klass. Fyran kommer med all säkerhet bli kass.

Star Wars 1, 2 och 3 har jag aldrig gillat. Dem är inte ens hälften så bra som episod 4, 5 och 6.

:mellow:

Du skojar?

Det var ju dom tre första filmerna som kom som var bra.

Dom andra är skit :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...