Jump to content

Filmer med kassa uppföljare


Cortez
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag laddade hem Batman & Robin häromdagen faktiskt och blev mäkta förvånad. SÅÅÅ DÅLIGT. Så överdrivet. Så klyschigt. Så uppenbart. Den enda som i filmen verkade vara från planeten Jorden var ju den där betjänttypen vad-han-nu-hette.

Jag fattar inte. Den var ju så cool när man var 7. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag laddade hem Batman & Robin häromdagen faktiskt och blev mäkta förvånad. SÅÅÅ DÅLIGT. Så överdrivet. Så klyschigt. Så uppenbart. Den enda som i filmen verkade vara från planeten Jorden var ju den där betjänttypen vad-han-nu-hette.

Jag fattar inte. Den var ju så cool när man var 7. :ph34r:

om du gillar Batman filmerna så tanka 1:an, 2:an, Forever och det teckande mästerverket Mask of the phantasm, http://us.imdb.com/title/tt0106364/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Speed 2: Cruise Control är helt värdelös.

Scary Movie

1

2

3

4

Lejonkungen 2 :ph34r:

Starship-troopers 2 är verkligen totalvärdelös.

Håller fullständigt med om att dessa uppföljare är värdelösa, förmodligen filmer som endast är gjorda för att få in "lite" pengar.

--------------------------------------------------

Disneyfilmer ska inte ha uppföljare, särskilt inte klassiker som Djungelboken och Bambi. Tvi vale.

Tycker du har både rätt och fel. Ice Age 2 tycker jag blev riktigt bra och även toy story 2 tycker jag duger.

Dock har jag inte sett kejsarens nya stil 2 ännu men är lite nervös över att den ska vara dålig med tanke på att jag avgudar ettan. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Matrix är faktiskt en av de bästa filmerna jag sett. Den första uppföljaren var inte alls lika bra, och den andra uppföljaren är enbart löjeväckande skräp.

The Howling är en av de bästa varulvsfilmer som gjorts. The Howling 3 (vilken är den enda uppföljare jag sett) är en av de absolut sämsta filmer jag någonsin skådat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Matrix är faktiskt en av de bästa filmerna jag sett. Den första uppföljaren var inte alls lika bra, och den andra uppföljaren är enbart löjeväckande skräp.

The Howling är en av de bästa varulvsfilmer som gjorts. The Howling 3 (vilken är den enda uppföljare jag sett) är en av de absolut sämsta filmer jag någonsin skådat.

den är från 18 år av nån anledning, undrar varför.

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php...e=movies&&ref=# jäkla konstigt alltså

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen någon som gillar Bad boys filmerna :) . Jo 2an är lätt bättre än 1an men tänk också att 1an är från 1995 så... effekterna är ju inte de bästa.

Det är inte effekterna jag gillar.

BB2 innehöll tonvis med biljakter. En Ferarri 550 (eller 575M, ser inte skillnad på dom :) ), sen nån Cadilac, och till sist en Hummer H2. Actionscenerna var ju också fler, och man fångade Miami från sin bästa sida ;) .

Tvåan måste vara den sämsta filmen nånsin. Ettan var inte en bra film från första början. Lite humor, en pytteactionscen i slutet, två biljakter (en med en amerikansk postbil :'( , den andra med en Porsche), och sen är resten en seg, inte alltförbra story!

Och om Starship Troopers 2 var sämre än ettan måste det ju vara den sopigaste filmen som någonsin gjorts, i och med att ettan var så kass!

De bästa filmserierna är de där man låter olika personer göra filmen. Tänk på Alien till exempel, och i viss mån även Mission Impossible...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gudfadern III.

Själv har jag aldrig förstått hatet mot den tredje filmen. Visst, den är inte lika bra som de tidigare, men det är ändå ingen kass film. Om bara Sofia Coppolas karaktär hade fått ett nackskott i första scenen så hade filmen vart otroligt bra. För att hela semi-incestploten ganska så fånig.

Redigerad av DrFilth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

X-men 2 (3an däremot var bra), Neverending story 2, Jurassic park-uppföljarna (räckte gott och väl med 1 sån film).

Detsamma gäller alla dessa barnfilmer, som Lejonkungen, Skönheten och odjuret, Landet för längesedan etc, som man ville se uppföljare på DÅ inte 5 år senare när man växt ifrån det och blivit "mogen" tonåring. Eller ännu värre, göra uppföljare till filmer som är minst 10 år gamla, och göra nytt nu (syftar på barnfilmerna igen)!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit, vad ledsen man blev på uppföljarna till Jurassic Park. Hoppas 4:an blir bättre. Om det ska vara datoranimerat ska det inte synas att det är det. Hoppas att de gör mer som i ettan med robotar och skit, mycket snyggare. Sen gillade jag inte att de la till nya skräcködlor som inte fanns i den första filmen, och helt plöttsligt fanns det flygödlor osv, osv. Baah.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...