Jump to content

Klippningar och frisyrer


Wolfi
 Share

Recommended Posts

HÖRRU! VAD FAN?

Mohaha, nejdå.

Jag känner mig faktiskt mer självsäker. Har under hela mitt liv (i från tiden man började fixa håret) verkligen hatat mitt hår. Säg att det var i ungefär fyran-femman man började med Tintin-luggen. I alla fall, då var man väl 12 år.

Det jag ska komma fram till är att det betyder på en höft att jag under 8 år har haft en "riktig" frisyr 4-5 gånger och resten av tiden har det suttit en keps på huvudet.

Ibland träffar jag rätt med en frisyr jag gillar, men så fort håret börjar växa så tappar jag intresset för att fixa håret och då åker rakapparaten fram.

Folk (läs; tjejer) jämför mitt hår med manen på en häst och vi åkte faktiskt till ett stall för några år sedan för att själva känna, och ja, mitt hår är lika tjock och strävt som en hästman.

Nu babblar jag fan bara på.

Jag känner mig snyggare nu och det gjorde jag direkt när jag gick ut från frisören.

Jag tror jag vet hur det känns. Under min konfirmation när vi hade handpåläggning eller vad det heter. Så gick prästen fram till mig la handen på mitt hår och "Vad tufft det känns precis som stålull" :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • Inlägg 330
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skulle färga håret lite mörkare, men det blev svart. Jag är riktigt besviken och vet inte riktigt hur jag ska göra nu, för jag gillar verkligen inte den här onaturliga looken. Det värsta är att jag inte har råd att gå till en frisör och färga om just nu, och vet inte om jag vågar försöka färga om det själv.

:doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle färga håret lite mörkare, men det blev svart. Jag är riktigt besviken och vet inte riktigt hur jag ska göra nu, för jag gillar verkligen inte den här onaturliga looken. Det värsta är att jag inte har råd att gå till en frisör och färga om just nu, och vet inte om jag vågar försöka färga om det själv.

:doh:

Det går ju att bleka håret med citron, om du har stramt om pengar! Ifall det funkar på svart vet jag inte, men det är värt några minuters läsning för att ta reda på det, tycker jag!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Bump typ.

Mitt hår får väldigt lätt lockar och fluffar ganska lätt om det inte torkar på rätt sätt! :doh::D Vad funkar bäst för att få det helt rakt? Plattång? :lol:

Btw, hur förklarar man hur man vill ha en sådan här frisyr till frisören? :lol: Typ, inte kanske helt så, men ganska taggigt hår så att säga! B)

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump typ.

Mitt hår får väldigt lätt lockar och fluffar ganska lätt om det inte torkar på rätt sätt! :):) Vad funkar bäst för att få det helt rakt? Plattång? ;)

Btw, hur förklarar man hur man vill ha en sådan här frisyr till frisören? ;) Typ, inte kanske helt så, men ganska taggigt hår så att säga! ;)

Man visar bilden för frisören såklart, så får hon klippa som det ska vara och förklara hur du ska fixa till det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump typ.

Mitt hår får väldigt lätt lockar och fluffar ganska lätt om det inte torkar på rätt sätt! :):) Vad funkar bäst för att få det helt rakt? Plattång? ;)

Btw, hur förklarar man hur man vill ha en sådan här frisyr till frisören? ;) Typ, inte kanske helt så, men ganska taggigt hår så att säga! ;)

plattång och något dry wax. Eller som tweak sa, om du är ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump typ.

Mitt hår får väldigt lätt lockar och fluffar ganska lätt om det inte torkar på rätt sätt! ^_^:wub: Vad funkar bäst för att få det helt rakt? Plattång? :wub:

Mitt hår är likadant, om jag bara duschar och sen inte gör nåt mer får jag typ afro. Mitt sätt att få det platt och lätthanterligt är att efter dusch först handdukstorka det, sen ha i vax (i mitt fall Bed Head Matte Separation Workable Wax) och borsta igenom håret. Sen tar man fram den magiska hårtorken och blåser och borstar till det är helt torrt. När jag gör så blir mitt hår nästan helt rakt och ofluffigt. För att skapa frisyr sen tar jag nån annan hårprodukt eller mer vax och lagom mycket vatten i händerna (mer vatten, mer vågigt) och fixar.

Men just hårtork är något jag rekommenderar starkt om man vill bli av med lockarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...