Jump to content

Klippningar och frisyrer


Wolfi
 Share

Recommended Posts

Vadihelvetesjävlakukfittahorpisscp.

Jag ser ut som en 15-årig misslyckad 80-talssynthare tack vare min frisör. Hon klippte min lugg HELT fel fast jag hade sagt exakt hur jag ville ha det och som följd var hon tvungen att klippa allt skitkort och tog i processe med sig min lugg. Ffffffannn. Tror det är första gången jag yttrat ordet "men vad har du gjort?!" i en frisörsstol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 330
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vadihelvetesjävlakukfittahorpisscp.

Jag ser ut som en 15-årig misslyckad 80-talssynthare tack vare min frisör. Hon klippte min lugg HELT fel fast jag hade sagt exakt hur jag ville ha det och som följd var hon tvungen att klippa allt skitkort och tog i processe med sig min lugg. Ffffffannn. Tror det är första gången jag yttrat ordet "men vad har du gjort?!" i en frisörsstol.

Åh, ett sånt inlägg måste följas av en bild! <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Nu har jag tänkt att dra av den större delen av mitt hår, så får det växa ut till hösten igen. Jag tänkte snagga mig, men är tveksam på hur kort och om jag ska ha exakt lika långt överallt eller om jag ska ha något mer intressant. Några förslag? :(

Sätt dit 6mm-distansen och kör hårt. Grymt skönt. Fast nu spar jag igen, så jag kan fixa någon slags frisyr, det blir tråkigt i längden...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sätt dit 6mm-distansen och kör hårt. Grymt skönt. Fast nu spar jag igen, så jag kan fixa någon slags frisyr, det blir tråkigt i längden...

Gjorde det och jag är nöjd. Luftigt som aldrig förr! Det blev lite längre på mitten vilket är perfekt, för då kan gnugga i lite vax så det inte ser supertråkigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska jag yttra min åsikt!

Det är gay att sätta sig i en frisörstol!

Jag har faktiskt gjort det en gång, men det var bara för att jag fick ett billigt erbjudande och jag ville testa något "gayigt".

Riktiga maskulina män låter frugan ansvara för klippningen med apparaten. Enkelt och gratis förutom engångskonstnaden på... jag vet inte 100-250kr för klippmaskinen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska jag yttra min åsikt!

Det är gay att sätta sig i en frisörstol!

Jag har faktiskt gjort det en gång, men det var bara för att jag fick ett billigt erbjudande och jag ville testa något "gayigt".

Riktiga maskulina män låter frugan ansvara för klippningen med apparaten. Enkelt och gratis förutom engångskonstnaden på... jag vet inte 100-250kr för klippmaskinen.

Det stämmer! Du skulle se broderskapet; när han snusande och svärande pulsar fram en kall vintereftermiddag, lagom bakis efter gårdagens öl- och Lundellkonsumtion; och i full fart tar sig in och ropar 'morsan, ta fram rakmaskin' som ska kapa 0.4 cm av hans 0.5 cm långa crew cut. Sedan häller han förnöjsamt upp en kopp kaffe svart som Isis, som han bälger just innan han tar saaben tillbaka hem och förbereder sig för en ny vecka inom den svenska försvarsmakten.

Själv har jag blivit bekant med min frisörska; som bjuder på café au lait och lyckas sälja hårprodukter till specialpris [men skinnar mig på klippningspriset] varje gång jag klipper mig; och som en gång bad mig vara smakråd, och till och med gick tillbaka och bytte till en annan färg på vinterjackan när jag sa att hon inte passade i rött. Det är gay.

Redigerad av Cinekadens
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska jag yttra min åsikt!

Det är gay att sätta sig i en frisörstol!

Jag har faktiskt gjort det en gång, men det var bara för att jag fick ett billigt erbjudande och jag ville testa något "gayigt".

Riktiga maskulina män låter frugan ansvara för klippningen med apparaten. Enkelt och gratis förutom engångskonstnaden på... jag vet inte 100-250kr för klippmaskinen.

Om man skiter i sitt utseende så ja, då funkar ju din metod!

---

Jag har som tur är en moder som är väldigt duktig med saxen så jag passar alltid på när jag är hemma. Klippte mig faktiskt idag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man skiter i sitt utseende så ja, då funkar ju din metod!

Eller om man är snygg i vilket fall som helst. :cry:

Jag har som tur är en moder som är väldigt duktig med saxen så jag passar alltid på när jag är hemma. Klippte mig faktiskt idag!

Det är acceptabelt om man har en duktig morsa som klipper.

Släng upp bild förresten. ;)

Vill klippa mig men vette fasen hur. Vill ha något relativt långt så att jag kan gömma mitt ganska fula ärr vid vänstra tinningen. Några tips? :lol:

Här är ett förslag på frisyr som ser rätt okej ut och samtidigt fyller den funktion du eftersöker:

Kayako_Saeki_in_The_Grudge_2_1116482_0.png

Redigerad av Karl-Gunnar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär vill jag klippa mig, men jag vet inte hur det skulle fungera på mig eftersom jag inte har så sådär vågigt/lockigt hår.

Värt ett försök, Anders har sjukt snyggt hår!

Mitt håller på att bli smått vildvuxet, och jag kör numer med tofs därbak. Fick kommentaren att jag såg ut som Guybrush Threepwood.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Värt ett försök, Anders har sjukt snyggt hår!

Mitt håller på att bli smått vildvuxet, och jag kör numer med tofs därbak. Fick kommentaren att jag såg ut som Guybrush Threepwood.

Tyvärr blev det inte som Anders/Moneybrother för det slog mig när jag var påväg till frisören att Anders har lockigt/krulligt/vågigt hår, något jag saknar helt.

Så, det blev nån annan frisyr som jag är grymt nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr blev det inte som Anders/Moneybrother för det slog mig när jag var påväg till frisören att Anders har lockigt/krulligt/vågigt hår, något jag saknar helt.

Så, det blev nån annan frisyr som jag är grymt nöjd med.

Ptja, Spock är ju också rätt stilig! (:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr blev det inte som Anders/Moneybrother för det slog mig när jag var påväg till frisören att Anders har lockigt/krulligt/vågigt hår, något jag saknar helt.

Så, det blev nån annan frisyr som jag är grymt nöjd med.

Min nuvarande frisyr är typ en utväxt lightversion av den du har, ska ta ut svängarna lite mer nästa gång. Snyggt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr blev det inte som Anders/Moneybrother för det slog mig när jag var påväg till frisören att Anders har lockigt/krulligt/vågigt hår, något jag saknar helt.

Så, det blev nån annan frisyr som jag är grymt nöjd med.

Du ser mer självsäker och snäll ut, på ett bra sätt! Med det dock inget sagt om ditt tidigare utseende, kan säkert misstolkas.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ser mer självsäker och snäll ut, på ett bra sätt! Med det dock inget sagt om ditt tidigare utseende, kan säkert misstolkas.

HÖRRU! VAD FAN?

Mohaha, nejdå.

Jag känner mig faktiskt mer självsäker. Har under hela mitt liv (i från tiden man började fixa håret) verkligen hatat mitt hår. Säg att det var i ungefär fyran-femman man började med Tintin-luggen. I alla fall, då var man väl 12 år.

Det jag ska komma fram till är att det betyder på en höft att jag under 8 år har haft en "riktig" frisyr 4-5 gånger och resten av tiden har det suttit en keps på huvudet.

Ibland träffar jag rätt med en frisyr jag gillar, men så fort håret börjar växa så tappar jag intresset för att fixa håret och då åker rakapparaten fram.

Folk (läs; tjejer) jämför mitt hår med manen på en häst och vi åkte faktiskt till ett stall för några år sedan för att själva känna, och ja, mitt hår är lika tjock och strävt som en hästman.

Nu babblar jag fan bara på.

Jag känner mig snyggare nu och det gjorde jag direkt när jag gick ut från frisören.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...