Jump to content

Skate


Roxxy
 Share

Recommended Posts

Drar upp en gammal tråd istället för att skapa en ny, någon mer än jag som börjar längta till våren/sommaren? :P

Har haft en paus på över 1 år ifrån brädan, fråga mig inte varför, men nu har jag köpt in lite nytt gear och tänkte

börja rulla igen fram mot våren, var länge sedan jag kände sådant sug.

Hur många är det här som åker? (om det finns någon (w00t))

För övrigt föer er som orkar så tipsar jag om en riktigt skön film:

http://www.skate.nu/show_article.asp?id=170

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 165
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skatade lite förrut, tills jag ramlade i brant nerförsbacke i en jävla fart och spräckte ögonbryn + axel, och fick mig en härlig hjärnskakning.

Åh fan, det värsta som hänt mig är väll några 100 rejält stukade fötter samt en krossad fotknöl annars har jag varit fri från allvarliga skador tack och lov.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vilja kunna, men pallar inte..känns pinsamt iom att man aldrig har prövat, isåfall så skulle jag vilja börja på något isolerat ställe ifrån andra :P

Äsch, alla har varit noobs någon gång, fast jag förstår hur du tänker, men då är det väll bara dra till något ställe som ligger lite off och köra lite (w00t).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jag ska åka till stapelbäddsparken med mina polare. Ska åka med min mini där.

Ska också försöka komma upp i 60km/h denna sommaren på min longboard, bara 50+km/h hittils.

Längtar....!

Min Longboard :

Jag hade tänkt ta bort en liten bit av tailen där bak så det ser ut som en DH bräda.

Redigerad av Roxxy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan vad jag är sugen på att kunna skejta. Funderar på att börja. Någon som har några tips om man är en total nybörjare?

Vart kan man fixa en billig bräda att öva balansen på osv?

Dra till Stadium och köp någon av deras noobbrädor, de är helt okej. Sedan kan du dra på vilka truckar, hjul eller brädor du vill på den om du känner att du vill "take it to the next level". :P Börja med att bara åka. Lär dig få en skön fart, ta sats, stå rätt och så. Sen kan du träna ollies på gräs, då åker brädan inte åt helvete och dödar någon om det går fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att den kompletta brädan på http://www.peoma.com för 995:- är klockren. Där får du en redig bräda till ett bra precis, och du får helt nya delar i allt.

Vill du inte lägga ut så mycket pengar så är ju stadium ett annat alternativ som Pani sa.

@Kebab:

Mm den är myspys, får med mycket som hör skate till tycker jag, vännskap, sommar osv.

samtidigt som man har riktigt kul, så varför inte testa? :P

EDIT: Är det någon som är kung så är det Cody Davis, endast 12 år gammal :S.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen kan du träna ollies på gräs, då åker brädan inte åt helvete och dödar någon om det går fel.

Å andra sidan är det svårare att lära sig ollies på mjukt underlag eftersom man använder underlaget för att stöta ifrån med svansen på brädan...

Jag skejtade en del en gång i tiden men orkade aldrig lära mig mer än en ollie. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...