Jump to content

Skate


Roxxy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 165
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nån som har nått tips på Truckar,Hjul och Bräda? Skulle vilja ha en ny. Den jag har nu är en "nybörjar bräda" och den är hel knasig.

Finns många bra truckar, hjul och brädor, beroende på vad du åker mest - street, vert eller freestyle. Och så beror det på vad du är villig och lägga ut.

Vikt, storlek på brädan och hårdhet på hjulen.

Förklara lite bättre, så kan jag hjälpa dig. :wub: Men du har kanske ingen koll på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

samuelszon: Åker Street.

Kan väll lägga ut max 2.5tusen då hoppas jag att det inte ska behövas.

Har inte nån alls koll på hårdhet och det där. Storlek, ska man gå efter storlek på fötterna då?

Gillade Zero brädor ganska mycket när jag var aktiv, tyckte de var ganska lätta till skillnad från andra märken.

Sedan är det en vanesak vilken storlek du vill ha på brädan, åk helt enkelt till någon skateshop och känn på brädorna, jämför vikt, storlek o.s.v. Välj den du känner är behagligast, och strunta i fabrikat.

Den här brädan var det väl jag syftade på, hade en polare som körde med den och jag gillade den skarpt. Men som sagt, åk och testa. Bor du i Stockholm måste du besöka Core på Gamla Brogatan. De har allt. Har du ingen shop i närheten funkar ju alltid webshoppar som ex. Junkyard. Även Stadium brukar ju ha brädor, och Zero då också.

Eftersom du kör street och asfalt är rätt hårt skulle jag nog rekommendera mjukare och kanske lite bredare hjul. Truckar har jag faktiskt ingen koll på, körde på känsla helt enkelt.

Hoppas det var någorlunda hjälp, satte väl min sista ollie för två år sedan kanske och kan därför inte lika mycket om skateboarding idag. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...