Jump to content

Berätta om dina husdjur


fido vercetti
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 325
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fan vad djur. Gör det något om jag börjar kalla dig för "bonden"? :)

Jag är vad jag kallar "inflyttad bonde"! :P Jag bodde i stan större delen av mitt liv, pappa flyttade ut hit för tre år sen. Min mor bor i stan. :P

Jäklar vad hundar!

Hur orkar ni hålla på med alla? :P Iofs, om du bor ute på landet så är det ju bara att ha dörren öppen så sköter dom praktiskt taget sig själv - om dom är tränad så att dom inte sticker iväg då.

Morris och Robsson är hemma hos min mor. :( Så dom två små är inte med alla andra djur. ;) Och dom andra hundarna håller vi på att träna att vara lös, men tex Pancho är ju en jakthund, känner hon nån lukt så sticker hon. :P

Aaawie! soeta :)

I knooow. (w00t) Älskar djur, skulle inte klara mig utan dom.

Merkky: Fan har du satt dubbla pipor på dakotan , snygg iaf!!:wub:

Vi har fiskar, och en hundjävel!! En svart jävel! Hundfan är iaf en labrador som heter tjabo..

Visst fan!! Morsan har ju 2 kusar oxå :D

Inte dubbla, men när vi byggde avgaset så fick vi böja det, annars skulle det bli för kort, och vi vill ju inte ha förlite motstånd i pipan heller. ;) Däremot vill jag sätta en turbo på den, men det är svårt att hitta nån som är liten nog. :P Då ska vi sätta en spole och en spridare i ljuddämparen så att den kan sprutaa eeld också. :wub:

post-8856-1181411747_thumb.jpg

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här lilla tösen är 8 år, Sacha heter hon och hon är en liten Bishon Frisé flicka.

Hon kan upp emot 90 ord (Vilket vi nu är uppe i. Är säkert fler hon kan) och är jätteduktig, smart.

Bishon Frisé är en cirkushund från början, därav hennes livliga och genomgoa personlighet.

Hon älskar att lära sig nya saker och älskar att kramas och pussas. Inte en dag utan att hon ställer

sig bredvid mig när man vaknar på morgonen. Säger man inte godmorgon följer hon efter mig tills

jag sagt det.

Säger jag "pang" så lägger hon sig död på marken och tittar på en med "Matte, kan jag få godis nu"- blicken =)

Säger jag "åka bil" springer hon till bilen. Hon vet vad "bada" innebär, då springer hon och gömmer sig. Regnar det och man säger att hon ska få ha på sig "regnkappan" springer hon också iväg. Haha.. Lilla tösen min.

Jag fick henne när jag var 12 år efter 9 års tjat på föräldrarna. Sen blev jag nöjd.

Kan tillägga att det är en ras man kan ha om man är allergisk, vilket jag är.

Hon är helt underbar <3

post-12872-1181594902_thumb.jpg

post-12872-1181595166_thumb.jpg

post-12872-1181595235_thumb.jpg

post-12872-1181595340_thumb.jpg

Redigerad av TheSoof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska väl tilläggas att hundrackarn måste badas, kammas och fönas ett par gånger i veckan.. -.-

Oerhört mycket mer slit för en hund som man kan ha för man är allergisk.

Ja, sjävklart ingår det.

Allt sånt, med tanke på pälsen dom har. Men det får man ta som en självklarhet =)

Men man får igen mycket för jobbet det blir. All lycka och kärlek :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, sjävklart ingår det.

Allt sånt, med tanke på pälsen dom har. Men det får man ta som en självklarhet =)

Men man får igen mycket för jobbet det blir. All lycka och kärlek :)

Självfallet. Ville mest bara få fram att detta inte är en mirakelhund som även allergiska kan ha.

Morsan ville köpa en sådan pga. att min syster och även min svåger har hundallergi, dock i mindre skala. Jag tokvägrade, då ingen av dessa personer bor hemma, och således inte kommer lida av detta.

Jag fick sista ordet, och på lördag hämtar vi hem våran lille valp.

(Hitta ingen bild på våran valp, men hon är ganska lik sina 2 svarta bröder)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självfallet. Ville mest bara få fram att detta inte är en mirakelhund som även allergiska kan ha.

Morsan ville köpa en sådan pga. att min syster och även min svåger har hundallergi, dock i mindre skala. Jag tokvägrade, då ingen av dessa personer bor hemma, och således inte kommer lida av detta.

Jag fick sista ordet, och på lördag hämtar vi hem våran lille valp.

(Hitta ingen bild på våran valp, men hon är ganska lik sina 2 svarta bröder)

Puttenuttigt.

Jag har försökt övertala mina föräldrar i åratal att skaffa hund, men min pappa går inte med på det. Han säger att man inet ska ha hund om man bor i storstan, eftersom att den är "byggd" för att leva där det finns mycket natur och stora områden att röra sig i. Han syftar sina argument på att han själv hade hund när han bodde i Gävle, och där fanns det tydligen oerhört mycket skog på hans tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självfallet. Ville mest bara få fram att detta inte är en mirakelhund som även allergiska kan ha.

Morsan ville köpa en sådan pga. att min syster och även min svåger har hundallergi, dock i mindre skala. Jag tokvägrade, då ingen av dessa personer bor hemma, och således inte kommer lida av detta.

Jag fick sista ordet, och på lördag hämtar vi hem våran lille valp.

(Hitta ingen bild på våran valp, men hon är ganska lik sina 2 svarta bröder)

vad guliga dom var Stell :)

Nån som ger mig en sida så jag kan ladda upp bild på min hund

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här lilla tösen är 8 år, Sacha heter hon och hon är en liten Bishon Frisé flicka.

Hon kan upp emot 90 ord (Vilket vi nu är uppe i. Är säkert fler hon kan) och är jätteduktig, smart.

Bishon Frisé är en cirkushund från början, därav hennes livliga och genomgoa personlighet.

Hon älskar att lära sig nya saker och älskar att kramas och pussas. Inte en dag utan att hon ställer

sig bredvid mig när man vaknar på morgonen. Säger man inte godmorgon följer hon efter mig tills

jag sagt det.

Säger jag "pang" så lägger hon sig död på marken och tittar på en med "Matte, kan jag få godis nu"- blicken =)

Säger jag "åka bil" springer hon till bilen. Hon vet vad "bada" innebär, då springer hon och gömmer sig. Regnar det och man säger att hon ska få ha på sig "regnkappan" springer hon också iväg. Haha.. Lilla tösen min.

Jag fick henne när jag var 12 år efter 9 års tjat på föräldrarna. Sen blev jag nöjd.

Kan tillägga att det är en ras man kan ha om man är allergisk, vilket jag är.

Hon är helt underbar <3

Ah, dom är söta.

Min kusin har en sådan, hans morsa är allergisk, och han springer jämnt runt i en cirkel och bjäffar när man kommer hem till dom. ;) (:))

Jag fick sista ordet, och på lördag hämtar vi hem våran lille valp.

Ser ut som om han som hänger på stängslet har en fiskekrok i munnen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, dom är söta.

Min kusin har en sådan, hans morsa är allergisk, och han springer jämnt runt i en cirkel och bjäffar när man kommer hem till dom. ;) (:))

Aaw =)

Ja, dom är så fina. Sacha springer glädjevarv runt hela huset när hon träffar någon

hon tycker om. Så söt!

Dom är jättebra om man är allergisk verkligen. Har aldrig känt nåt. Det var isf när hon var liten,

eftersom dom har så starkt saliv =D Men det har alla hundar, så det går inte att komma undan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...