Jump to content

Datorhjälptråden


Ace
 Share

Recommended Posts

Nja... sen måste man väl ha ett grafikkort och bildskärm som stöder HD :wub:

Bildskärm antar jag att han har om han nu har tagit på sig mödan att fixa Prison Break i HD-format.

Jag känner inte till något grafikkort som inte klarar av 1280x720, skulle vara just den upplösningen som inte funkar i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 6,9k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nån som känner till ett IP-ändrarprogram liknande det jag pratade om?

Du kan ju alltid använda dig av en proxy. Finns ett flertal program som fixar det åt dig, fast då måste du nog betala för att få en som fungerar bra.

När vi sitter i skolan och spelar använder vi oss av en SSH server som vi ansluter till och tunnlar allt igenom. Så om du har en polare som kan slänga upp en sådan hemma hos sig så kan ni tunnla någon av era datorer via den.

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju alltid använda dig av en proxy. Finns ett flertal program som fixar det åt dig, fast då måste du nog betala för att få en som fungerar bra.

När vi sitter i skolan och spelar använder vi oss av en SSH server som vi ansluter till och tunnlar allt igenom. Så om du har en polare som kan slänga upp en sådan hemma hos sig så kan ni tunnla någon av era datorer via den.

Så du menar att trots att alla datorer är inkopplade till samma modem och samma IP kan vi få olika IP med en proxy, så att vi kan köra tre pers på battle.net? Några exempel på "flertal program"? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att trots att alla datorer är inkopplade till samma modem och samma IP kan vi få olika IP med en proxy, så att vi kan köra tre pers på battle.net? Några exempel på "flertal program"? :mellow:

Ja. Proxyn blir som en mellanhand mellan din dator och Battlenet.

Din dator skickar fråga till Proxyn som skickar vidare den till Mottagaren.

Mottagaren svarar och skickar till Proxyn som skickar vidare till dig.

Sök på google efter Proxy, tunnelier. Jag kollar på film just nu så jag har inte tid eller ork att göra det själv ^^.

Du får nog fler svar imorgon när folk inte sover. Hoppas detta hjälpte dig, annars kan du äta en purjolök. Det är gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att trots att alla datorer är inkopplade till samma modem och samma IP kan vi få olika IP med en proxy, så att vi kan köra tre pers på battle.net? Några exempel på "flertal program"? :mellow:

Ja för att trafiken till battle.net går via proxyn så att det battle.net ser är att trafiken kommer från proxyn.

Sen om det funkar för att spela är jag tveksam till. Det ökar ju pingen och du får inte samma hastighet via en proxy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja för att trafiken till battle.net går via proxyn så att det battle.net ser är att trafiken kommer från proxyn.

Sen om det funkar för att spela är jag tveksam till. Det ökar ju pingen och du får inte samma hastighet via en proxy.

Vi är ungefär 10-15 pers som spelar över en privat 24/1 lina. Det funkar faktiskt väldigt bra. Det blir lite packetlosses och sånt men det är inte så jobbigt om man inte spelar cs eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. Proxyn blir som en mellanhand mellan din dator och Battlenet.

Din dator skickar fråga till Proxyn som skickar vidare den till Mottagaren.

Mottagaren svarar och skickar till Proxyn som skickar vidare till dig.

Sök på google efter Proxy, tunnelier. Jag kollar på film just nu så jag har inte tid eller ork att göra det själv ^^.

Du får nog fler svar imorgon när folk inte sover. Hoppas detta hjälpte dig, annars kan du äta en purjolök. Det är gott.

Jodå, det hjälpte. Åtminstone att förstå :ermm: Måste sova nu, får kolla imorrn. Annars blir det purjolöksätande av! :mellow:

Ja för att trafiken till battle.net går via proxyn så att det battle.net ser är att trafiken kommer från proxyn.

Sen om det funkar för att spela är jag tveksam till. Det ökar ju pingen och du får inte samma hastighet via en proxy.

Lite ping kan vi nog leva med, hoppas jag. Blir det outhärdligt har vi ju kvar tvåspelars-IPX i värsta fall. ;)

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi är ungefär 10-15 pers som spelar över en privat 24/1 lina. Det funkar faktiskt väldigt bra. Det blir lite packetlosses och sånt men det är inte så jobbigt om man inte spelar cs eller liknande.

Jag packetlossade som ett jävla 14K på steroider idag på Swat. Har ingen proxy och inga internetprogram igång men så blev det i alla fall. På skjutarspel funkar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nån grej som kan omvandla mellan:

Scart till VGA

Eller:

TV till VGA

??

Vad mig beträffar är scart är analogt medans VGA är digitalt, så du skulle förmodligen behöva en större apparat för det ändamålet. Jag vet att det inte är några problem att få en bild från datorn till TV:n, men att få en TV-bild till datorn... Du skulle nog behöva ett TV-kort.

Du kanske bara vill se på TV i din datorskärm?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...