Jump to content

Tråkiga nätter?


BroDD
 Share

Recommended Posts

För er som gillade Candy Box och Cookie Clicker: Clicking Bad!

En intressantare och mer "realistisk" twist på spelet hade varit om risken att åka dit ökade ju större lager man hade, så man var tvungen att vara mer noga med att manufacturing och distribution konstant matchade. Nu har jag väl spelat under en relativt kort tid men det är väldigt lätt att ha negativ procent risk att åka dit tack vare hur billiga advokaterna är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En intressantare och mer "realistisk" twist på spelet hade varit om risken att åka dit ökade ju större lager man hade, så man var tvungen att vara mer noga med att manufacturing och distribution konstant matchade. Nu har jag väl spelat under en relativt kort tid men det är väldigt lätt att ha negativ procent risk att åka dit tack vare hur billiga advokaterna är.

Verkligen, just nu har jag -2000% att åka dit, men jag får fortfarande DEA raids som jag pratar mig ur, väldigt konstigt..

För övrigt så tycker jag också dem borde haft ett bättre "system" på uppgraderingarna också, just nu är det ju Shed->RV->Trailer (Helt OK än så länge imo) Small house->Warehouse->Labratory (Ok so far här också)->Underground labrartory (OK det med) sen börjar det spåra ut med Meth-o-matic 9000 & allt annat. Sista saken Heisenbelt är ju bara.. konstig.

Samma ska på distribution.. Nu kanske det inte ska vara det verkligaste spelet heller, men ni förstår.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen, just nu har jag -2000% att åka dit, men jag får fortfarande DEA raids som jag pratar mig ur, väldigt konstigt..

Nja, tror de har formulerat sig lite dåligt bara. Procentsatsen ska nog representera risken du har att åka dit vid en DEA-räd. Räderna verkar ske lite då och då helt oberoende av procentsatsen. D v s, ligger din procentsats på 10% har du en 10% risk att åka dit varje gång en räd inträffar. Ligger du på negativ procent kommer du alltid prata dig ur räderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En intressantare och mer "realistisk" twist på spelet hade varit om risken att åka dit ökade ju större lager man hade, så man var tvungen att vara mer noga med att manufacturing och distribution konstant matchade. Nu har jag väl spelat under en relativt kort tid men det är väldigt lätt att ha negativ procent risk att åka dit tack vare hur billiga advokaterna är.

Ja, jag tyckte nog det här var en av de sämre klickspelen jag spelat. Det kändes så konstigt balanserat, och det var alldeles för lätt. Det gick alldeles för fort att köpa minst en av alla tillverkare och säljare samt skaffa alla uppgraderingar. När man sedan gjort det så fanns det inget intressant kvar att göra.

Jag hade nog bara igång det här spelet i ett dygn eller så, sedan tröttnade jag. Nästa gång ska jag tipsa om ett roligare spel, det lovar jag!

Jag har ett liggandes som är mer likt Candy box om ni är intresserade, fast aningen långsammare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, tror de har formulerat sig lite dåligt bara. Procentsatsen ska nog representera risken du har att åka dit vid en DEA-räd. Räderna verkar ske lite då och då helt oberoende av procentsatsen. D v s, ligger din procentsats på 10% har du en 10% risk att åka dit varje gång en räd inträffar. Ligger du på negativ procent kommer du alltid prata dig ur räderna.

Jaha, ja så kanske det är iosf! Men jag tycker fortfarande det är lite konstigt. Visst, det är ingeting konstigt att man får DEA raids men att man pratar sig ur dem varje gång är ju helt otroligt. Någon gång så måste ju DEA "tänka" lite längre om det hade varit lite mera verklighets troget. Nåja.

Ja, jag tyckte nog det här var en av de sämre klickspelen jag spelat. Det kändes så konstigt balanserat, och det var alldeles för lätt. Det gick alldeles för fort att köpa minst en av alla tillverkare och säljare samt skaffa alla uppgraderingar. När man sedan gjort det så fanns det inget intressant kvar att göra.

Jag hade nog bara igång det här spelet i ett dygn eller så, sedan tröttnade jag. Nästa gång ska jag tipsa om ett roligare spel, det lovar jag!

Jag har ett liggandes som är mer likt Candy box om ni är intresserade, fast aningen långsammare.

Jo, det kan jag väll erkänna också att det var. Men det var roligt ett tag i varje fall! Ett bra koncept och lite udda koncept var det ju iaf, så det va ju intressant så.. menmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fastnat på ekorrens bokstavs grej, är helt lost =///

Är det nått specifikt mönster jag ska följa?

Är det mer än en bokstav?

Det är bara en bokstav, jag var tråkig och gissade på alla bokstäver en i taget.

Men om du vill lösa det på riktigt så ska du läsa bokstäverna baklänges så kommer du nog haja vilken det är som fattas. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...