Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Lite nytt från musikvärlden.

Ett av mina absoluta favoritband, Band Of Horses kommer ut med sin nya skiva Mirage Rock den 18:e September, första singeln ut heter Knock Knock, det låter lite rockigare, men samma folkrock-indie-americana stil hänger kvar, me like, dags att odla ut skägget och dra på sig flanellskjortan igen! Det här kommer bli bra!

The Killers är tillbaka efter en tids paus, jag personligen har alltid gillat Killers trallvänliga melodier och klämkäcka refränger, jag gillade även Brandon Flowers soloplatta flamingo, och av att döma av första singeln Runaways så låter det likadant som det gjort tidigare och även som det delvis lät på Flowers soloskiva. Varför ändra ett vinnande koncept för?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Markus Krunegårds senaste platta är verkligen jättebra. Markusevangeliet var en fin platta som gick varm om kvällarna år 2008, men efter det så tycker jag att Markus har blandat och gett lite för mycket och därför har hans senare album aldrigt riktigt fastnat hos mig.

Men Mänsklig Värme är verkligen en svinbra platta rakt igenom. Jag kan utan problem sträcka mig så långt att jag tycker den är bättre än Markusevangeliet. Bästa spåret är Korallreven och Vintergatan.

Redigerad av Eudoros
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...