Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Känner på mig att detta är helt rätt forum att fråga på:

Jag är ute efter space-ambient, med andra ord lugn elektronisk musik som får en att känna sig tyngdlös, som att man flyger runt i rymden. Gör inget om låtarna är långa, det är bara ett plus. Viktigt dock att det är lugn musik. Man ska kunna slappna av till den.

Skulle rekommendera Boards of Canada (album: The Campfire Headphase), Yagya (Rigning) och Solar Fields (Movements).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var länge sen jag lyssnade på lite redig deathcore (inte ett större fan av genren längre, men det finns vissa band som fortfarande leverar). Carnifex lyssnade jag mycket på för 4-5 år sedan, så när jag satte igång den här godingen så slungas jag tillbaka till den svunna tiden!

Albumet heter, liksom låten, Hell Chose Me och släpptes 2010. Riktigt tung skit!

Also, 2:44 och framåt. God damn.

Redigerad av Mark
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet vad jag älskar, och jag vet vad jag avskyr. Låt oss säga att jag gärna vet vad jag talar om innan jag börjar kasta skit på artister.

Alright, känner bara att jag inte skulle ta på mig att jämföra ett metal-band med ett annat eftersom jag inte vet nånting om genren även om jag avskyr musiken.

---

Har nyligen kommit på att The Good, the Bad and the Ugly nog har världen bästa soundtrack. Skruva upp på hög volym och njut.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morricone är en förjävla bra tonsättare, men ni är ju inte bevandrade.

http://www.youtube.c...h?v=Ez_J9Vf1tYU

Haha.

Jag är definitivt inte bevandrad, men jag älskar soundtracket till The Untouchables:

Och kanske ännu mer när Karl X Johan oblygt snor det till denna fantastiska låt: Karl X Johan – Flames

Annars är jag nuförtiden helt insnöad på Paul Kalkbrenner. Tror det var Renard som efterfrågade instrumental musik för nån vecka sen? Lyssna på den här playlisten: since 77

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här låten tilltalar mig så jävla mycket just nu. Underbart lugn och harmonisk reggaemusik, där gitarren är sådär härligt underbar att lyssna till. Jacobs röst är en av de coolaste i reggaevärlden att lyssna på, och den gör sig så sjukt bra i de lugnare låtarna.

Ett bonustips, en annan lugn låt där Jacobs röst gör sig otroligt bra.

Det tog ett litet tag innan jag insåg hur pass bra den här låten egentligen är. Men nu är den en av mina favoriter på Rebelutions senaste album!

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...