Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Inte spelat sedan Ulduar kom och köpte därför ett gamecard idag för att bara kolla runt lite och prata med människor från back in the days. Så har mitt account självklart blivit hackad.

Är det krångligt att få tillbaka numera? dvs. om jag orkar lägga ner energi för att få tillbaka det, vill ju självklart inte att någon snorunge eller heller att ett företag ska sitta och använda mina gchars (om de ens finns kvar?) eller mitt acc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte spelat sedan Ulduar kom och köpte därför ett gamecard idag för att bara kolla runt lite och prata med människor från back in the days. Så har mitt account självklart blivit hackad.

Är det krångligt att få tillbaka numera? dvs. om jag orkar lägga ner energi för att få tillbaka det, vill ju självklart inte att någon snorunge eller heller att ett företag ska sitta och använda mina gchars (om de ens finns kvar?) eller mitt acc.

Vad jag vet har blizzard verkligen skärpt sig, och det tar max 2 dagar att få svar angående hackade accounts. Bara att fylla i formulären som finns på supportsidan och vänta! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket sammanträffande, jag blev hackad här om dagen.

Hackaren hade glidit runt på alla karaktärer, sålt allt av värde och skickat iväg allt guld, sedan slängt majoriteten av dem. Visar sig att jag har en trojan på datorn som jag inte ens tror är helt borta, men nu har jag i alla fall en authenticator på kontot.

Jag ringde in, tog bara ett par timmar innan jag fick tillbaka både kontot och alla items på karaktärerna som var kvar på det. Däremot har jag inte fått tillbaka alla borttagna karaktärer än (däribland Siiana med 52 000 guld i fickan), så jag loggade in på en annan karaktär och drog upp en GM-ticket nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...