Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Skaffade DKP system förra veckan, använde GuildoMatics system, men det sög verkligen. Så fick fixa quick dkp istället. Känns värt att ha slösat 300:- på inget! ;)>_<

Ofta du betalar för ett DKPsystem! :lol:

EQDKP är helt okej. Min guild använder EPGP just nu vilket jag tycker är bland de rättvisaste systemen. Du får EP från varje raid, och olika föremål kostar en viss GP. Sedan tar man EP/GP för att få fram PR, prioritet. Den med högst PR vinner föremålet. Sedan har man oftast en viss decay på EP, så om man inte förbrukar den så går det långsamt att få upp sin PR. Det är bra eftersom personer som fort joinar guilden lätt kan få items utan att någon har bunkrat upp med enorma mängder, men samtidigt belönas du i långa loppet om du har varit med på många raider.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ofta du betalar för ett DKPsystem! :lol:

EQDKP är helt okej. Min guild använder EPGP just nu vilket jag tycker är bland de rättvisaste systemen. Du får EP från varje raid, och olika föremål kostar en viss GP. Sedan tar man EP/GP för att få fram PR, prioritet. Den med högst PR vinner föremålet. Sedan har man oftast en viss decay på EP, så om man inte förbrukar den så går det långsamt att få upp sin PR. Det är bra eftersom personer som fort joinar guilden lätt kan få items utan att någon har bunkrat upp med enorma mängder, men samtidigt belönas du i långa loppet om du har varit med på många raider.

Betalade för DKP systemet, men nu slipper man reklam osvosv på sidan då så! >_<

Satt och kollade på det! Men orka. Lättare med vårat nya system. Men det pallar jag inte förklara! ;)

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är lootreglerna som vi lagt upp på forumet! >_<

Så här kommer det fungera!

Är du i raid i tid och står klar med flask och allt som ska med är det + 2 dkp i början av raiden! Skulle du va med i raiden men inte var i tid eller har med flask får du inget extra dkp helt enkelt.

Du får även 1 dkp för varje boss du är med på, och 1 dkp per timme.

Har du signat och inte är online är det minus 2 dkp. Men har du sagt ifrån till en officer att du blir sen eller inte kan komma är det okej!

När raidleadern skriver att raiden är över är det + 2 dkp för alla som är kvar i raiden!

LÄMNAR DU EN RAID UTAN ATT SÄGA IFRÅN ÄR DET 2 DKP MINUS (DETTA GÄLLER ALLA GUILD RAIDS, ÄVEN 10 MANS)

Skulle du fått dc problem eller av nån annan anledning du inte kan göra nått åt så säg ifrån till en officer efter, för är det en godkännande anledning får du tillbaka din dkp! "dc"ar du direkt efter en wipe får du 2 dkp minus hur som helst då detta är det värsta vi vet!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SÅ HÄR FUNGERAR DET!

Droppar det loot du vill ha så rollar du! Har du mest dkp så vinner du, rollar någon annan som har mer dkp än dig förlorar du! Men den som vinner loot förlorar 50 % dkp! Så om jag rollar och har 10 dkp och har mest får jag looten och 5 dkp kvar! Detta är det ultimata loot systemet! 100 % rättfärdigt!

Trofér! Dessa kommer inte påverka din dkp på samma sätt! Här gäller mest din tur! Rolla om du behöver. Rollar du högst dras 2 dkp bara. Notera att du bara kan vinna 1 trofé per raid!

Du kommer kunna kolla din dkp i officer note! Net är vad du har nu, Tot är det totala du haft, och Hrs är hur många timmar du varit med och raidat!

Notera att om du bryter mot några regler i guilden är det också minus dkp! Men vi kommer också dela ut +dkp till folk som presterat bra osv!

MAN FÅR INGET EXTRA DKP GENOM ATT DONERA TILL GB`N

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Omen är grymt, yes.

Martin - två grejer du borde ändra imo:

En av de viktigaste saker man måste bekämpa som GM är resetraiders, som loggar in varje reset för enkel loot och sedan inte syns till på progress raids. Att ge folk 1 dkp för varje boss betyder att farmkvällar ger massa dkp men inte progresskvällar! Inte alls bra. De måste motiveras till progress med, t e x ge en viss bonus för varje ny takedown. Du kan även ge en extrabonus i slutet av varje progress raid.

Sedan är det inte bra att rolla på troféer. Kommer sluta med att lojala raiders har otur varje gång och aldrig får nån, medans slackers/nyblivna medlemmar har tur och vinner massa. Om det är t10 så kan ju den med flest emblems vinna. Ingen mening att vinna troféer om du ändå inte har råd med Tier medan nån annan har det.

Har du skrivit några regler för offspecgear, craftingmats samt boegear? >_<

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Omen är grymt, yes.

Martin - två grejer du borde ändra imo:

En av de viktigaste saker man måste bekämpa som GM är resetraiders, som loggar in varje reset för enkel loot och sedan inte syns till på progress raids. Att ge folk 1 dkp för varje boss betyder att farmkvällar ger massa dkp men inte progresskvällar! Inte alls bra. De måste motiveras till progress med, t e x ge en viss bonus för varje ny takedown. Du kan även ge en extrabonus i slutet av varje progress raid.

Sedan är det inte bra att rolla på troféer. Kommer sluta med att lojala raiders har otur varje gång och aldrig får nån, medans slackers/nyblivna medlemmar har tur och vinner massa. Om det är t10 så kan ju den med flest emblems vinna. Ingen mening att vinna troféer om du ändå inte har råd med Tier medan nån annan har det.

Har du skrivit några regler för offspecgear, craftingmats samt boegear? ;)

Det står i andra posts. Men vi håller ju själva koll på vem som kommer online på progress osv, och som sagt, det är extra dkp för nya bossar. Det med troféer har funkat bra hittils, ingen som klagat.

Tar man offspecc är det - 1 dkp och en Abyss till GB. >_< Craftingmats går till GB, så får man köpa billigare därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fixa christmas boots/chest ffs. Du är ju aldrig online sandneger. :D

JAG HAR VARIT ONLINE HELA JÄVLA KVÄLLEN, VAR FAN ÄR DU DÅ????

Edit: I HAZ T10.25 (ilvl 264) SHOULDERS BTW

Edit2: cpstell, nu går jag och lägger mig. Vi fixar det idag (lördag 19 i 12e) okej!?!?! Behöver bara tomteluvan för merrymaker.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...