Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Jag har inte spelat sedan Ulduar, och jag sitter och tittar på screenshots.

Har de uppdaterat grafiken? Jag tycker att ICC-sakerna är fruktansvärt high-rez i jämförelse med hur typ Ulduar såg ut att vara.

Då måste jag dyka upp med en till fråga!

-När Cataclysm kommer skulle väl Blizz uppdatera grafiken? Men vad kan man vänta sig... jag antar att det inte kommer bli World of Crysis. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då måste jag dyka upp med en till fråga!

-När Cataclysm kommer skulle väl Blizz uppdatera grafiken? Men vad kan man vänta sig... jag antar att det inte kommer bli World of Crysis. :confused:

Jag tror att de största förbättringarna ligger i mer högupplösta texturer, lite mindre kantighet och bättre shaders. Det är ju bara att kolla på nysläppta MMORPGn, för varje expansion så drar Blizzard upp WoW grafiken för att matcha dem.

Så där, mitt första ICC25 run klart. Vi kom till sista bossen, men folk var trötta och dog. D:

Fick http://www.wowhead.com/?item=49992 och någon random jävla shoulder från samma boss, sött.

Nibelung har en sjukt ball proc, men i övrigt är jag rätt besviken på statsen faktiskt. Den är ingenstans i närheten av t e x Enlightenment (heroic).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att de största förbättringarna ligger i mer högupplösta texturer, lite mindre kantighet och bättre shaders. Det är ju bara att kolla på nysläppta MMORPGn, för varje expansion så drar Blizzard upp WoW grafiken för att matcha dem.

Nibelung har en sjukt ball proc, men i övrigt är jag rätt besviken på statsen faktiskt. Den är ingenstans i närheten av t e x Enlightenment (heroic).

Procen är jättesöt, folk blev sura på mig. :confused: Hursomhelst, det var en upgrade på nästan 200 SP från Illumination från 10man ToC. Mindre haste, men va fan, man kan inte få allt.

Tog mig också tid att leta upp den där jävla Shouldern jag vann, http://eu.wowarmory.com/item-info.xml?i=49991. Sött.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska gå tank på warrior'n nu! Någon som kan hjälpa mig med rotation, specc, och addons som är bra? <_<:rolleyes:

Topp3 is your man.

Någon annan än jag som hatar "next melee"-attacker?

Är så urless på att tanka som DK om man har lite sämre gear, eller vapen rättare sagt. Min TPS blir så lidande när det enda som ger mycket threat är Death and Decay och Rune Strike som är just en next melee. Blir sepe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska gå tank på warrior'n nu! Någon som kan hjälpa mig med rotation, specc, och addons som är bra? <_<:rolleyes:

Ojojoj... bra val förresten. Warrior tanking är kul som fan!

Gällande addons är Omen och Aloft riktigt användbara. Jag gissar på att du redan har Omen, och Aloft är riktigt bra för att hålla koll på aggro när det är flera mobs.

Själv tror jag stenhårt på 15/3/53-spec. Det är väl så nära ett allt-i-allo-spec man kan komma. Det är kanske inte optimalt att göra som jag, d.v.s. att ha två likadana specs med olika glyphs, men det funkar galant för mig. Glyph of Cleaving/Sunder Armor för heroics/off-tanking med mycket adds, och Last Stand/Blocking när det är en jäkla massa inkommande skada.

Och nu det roliga, rotationer. Det finns inga. Single target startar alltid likadant, Charge/Bloodrage/Heroic Throw, och Devastate 3 eller 5 gånger, beroende på om du har Glyph of Devastate eller inte. Efter det går man bara efter prioriteringslistan. Shield Slam > Revenge > Concussion Blow > Shockwave > Devastate, med Heroic Strike-spam för att bli av med rage.

Multi-target: Charge, Thunder Clap, backa en bit så du har alla mobs framför dig, Shockwave. Efter det spammar man bara Devastate och Cleave, samt Thunder Clap och Shockwave när det är tillgängliga tills allt har dött. Presto!

Det kan vara lite luddigt det jag nyss skrev, eftersom det är alldeles för tidigt, så om något är oklart eller om du undrar något är det bara att hojta till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Topp3 is your man.

Någon annan än jag som hatar "next melee"-attacker?

Är så urless på att tanka som DK om man har lite sämre gear, eller vapen rättare sagt. Min TPS blir så lidande när det enda som ger mycket threat är Death and Decay och Rune Strike som är just en next melee. Blir sepe.

Death strike gör väl hyfsat med threat om man har glyph och över 25 i runic power (vilket man typ alltid har)? Jag tycker att singletarget tanking är rätt lätt, men när det är en grupp så kan det vara lite segt om man har väldigt triggerglada DPS. Visst, death and decay plockar upp aggrot i början men om man inte sprider diseases fort som attan så är det alltid något mob som går på en DPS. Sen har jag bara tankat lite grann i olika HCs så jag har ingen större erfarenhet med jättebra DPS - ibland gör jag mer skada än dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Death strike gör väl hyfsat med threat om man har glyph och över 25 i runic power (vilket man typ alltid har)? Jag tycker att singletarget tanking är rätt lätt, men när det är en grupp så kan det vara lite segt om man har väldigt triggerglada DPS. Visst, death and decay plockar upp aggrot i början men om man inte sprider diseases fort som attan så är det alltid något mob som går på en DPS. Sen har jag bara tankat lite grann i olika HCs så jag har ingen större erfarenhet med jättebra DPS - ibland gör jag mer skada än dem.

Blood-tanking med Bloodboil är väldigt bra för threat på multi-targets! <_<

Tack som fan Topp3! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Death strike gör väl hyfsat med threat om man har glyph och över 25 i runic power (vilket man typ alltid har)? Jag tycker att singletarget tanking är rätt lätt, men när det är en grupp så kan det vara lite segt om man har väldigt triggerglada DPS. Visst, death and decay plockar upp aggrot i början men om man inte sprider diseases fort som attan så är det alltid något mob som går på en DPS. Sen har jag bara tankat lite grann i olika HCs så jag har ingen större erfarenhet med jättebra DPS - ibland gör jag mer skada än dem.

DS är waste som frost. Speciellt med DW. Well, speccade om och bytte glyphs, förhoppningsvis ska det gå bättre nu. OB med chans till gratis howling blast x2 pga. DW.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blood-tanking med Bloodboil är väldigt bra för threat på multi-targets! <_<

Tack som fan Topp3! :rolleyes:

Japp, den spammar jag en del! Men ofta får jag poppa ett CD för att ha råd med den.

DS är waste som frost. Speciellt med DW. Well, speccade om och bytte glyphs, förhoppningsvis ska det gå bättre nu. OB med chans till gratis howling blast x2 pga. DW.

Åh, glömde nämna att jag tankar som 2H Blood. Tips från vår maintank i guilden som kör på samma:

http://armory.wow-europe.com/character-she...rrow&n=Udde

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, den spammar jag en del! Men ofta får jag poppa ett CD för att ha råd med den.

Åh, glömde nämna att jag tankar som 2H Blood. Tips från vår maintank i guilden som kör på samma:

http://armory.wow-europe.com/character-she...rrow&n=Udde

Har ingen 2H att tanka med just nu, så Blood är uteslutet. Känns också ganska ruttet att ha dualspec med båda i blood. Men blood funkar bra, lika som frost och unholy, DK's är den enda klassen som kan specca deep i alla 3 träden och vara bra tanks. Blood har inga riktigt bra "oh shit" knappar som frost har, men i sin fördel ger blood mest HP av träden. Frost har ett par "oh shit" knappar och är det trädet som har mest tanking talents. Dessutom är ju frost då det enda trädet där DW funkar med (och då är det deep frost som gäller).

Är inte frost nerfat som fan när det gäller tanking? Som jag förstått det är blood det enda dugliga från 3.2 och framåt. :unsure:

Njae. Det var mer att Frost var tankingträdet, typ som prot får warriors, så det fanns ingen bra frostDPS eller blood/unholyTANK så dom fixade runt lite så att det skulle gå att ha både tank eller dps specs i alla tre träd. Frost har fortfarande lite mer fördel för tanks med imp. frost presence och (om man speccar det) chans till spellresistance mm. Finns som sagt också ett par bra "oh shit" knappar i frost. Frosts strike är dessutom runepower styrd, medans både blood/unholy's strikes kostar dubbelrunor.

----------

@Siana: Kan jag låna dig typ 20min någon dag? Vi dödar första bossen i nexus två gånger för varsin röd tomteluva. Behöver nämligen pyttelite heals.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...