Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Har också slutat för längesen. WoW handlar ju bara om att farma nu för tiden. Farma reputation, farma guld, raida lite då och då, vilket är jävligt tidskrävande, om man inte har tid är det inte kul helt enkelt.

Precis min mening.

Ni som inte har tröttnat har som sagt inte kommit så långt in i spelet, och ska därför inte tröttna? Då är ni bara retarded.

Men när man är på alla raid instances så blir det inte mycket annat än att farma.

Guildens chema ser ut på följande sätt.

ZG och AQ20 ränsas på dagen dom resettas.

Onyxia dödas dagen hon respawnar.

Azu/Kazz/ED dödas när dom spawnar om det är rätt tidpunkt.

MC och BWL brukar vara på samma dag. MC runt 2-3 timmar och BWL runt 5 timmar.

AQ40 är mest tidsfördriv. Runt 6-10 timmar om dagen om det inte är något annat som är på chemat.

Det gör att mån-fre så är det raids från kl: 18-00+

Helger är raids från 13/14-00+

Ska man hinna göra något annat RL relaterat så är inte end-game något som är bra. Det tar helt enkelt för mycket tid.

Ni som precis blivigt 60 och vart det ett par veckor vet hur jobbigt det kan vara att göra alla low-end instancer för att få tag på sitt Tier0 set. Tänk er då att göra samma sak i flera månaders tid utan att få saker någon gång i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar tröttna nu , tar sån jävla tid allting! raida, farma, low end instancer,man kan inte bara sätta sej och spela 1 timma sen dra till en kompis eller nått man måste ha ca 4-5timmar ledig tid om man ska göra nått!

Det är ju just det.

Ju längre man är, destu mer tid får man lägga för att få något uträttat.

Att lvla är det snabbaste i hela spelet. Att komma till lvl 60 går på 20 dagars playtime, om man inte stressar.

Men när man väl når lvl 60 så har man kommit till högsta lvlen och då finns inte lvla med på listan att göra, så då får man gå neråt i listan. Och det är att skaffa bättre eq. Om det finns ALLTID bättre eq att skaffa.

Jag vet ingen som har Fullt Tier3 med det bästa vapnet i spelet, med alla dom bästa enchanten och bästa resistance gearen. Eftersom Blizzard hela tiden gör spelet större så hinner man inte skaffa alla saker innan man måste börja på ny kula för att skaffa ÄNNU bättre eq.

Det är bra i sig för det finns inget direkt slut på spelet, men det är alldrig roligt att sluta ett online spel pga. alla vänner man skaffar sig när man måste tillbringa så mycket tid in-game.

Det tråkiga är att det inte spelar någon roll om man började spela för ett år sen eller för en månad sen. Själv började jag spela på realesen 11feb 2005. I min guild finns det folk som började ungefär samtidigt fast ett år senare. Alltså 11feb 2006, och ändå har lika bra eq som mig, och har sluppit den jobbiga tiden när servern är ny och MC bara var något man pratade om.

Men ska vara nöjd. Över ett år spelande är det längsta jag har spelat ett spel, och jag ångrar inget under min speltid. Det var lugnt värt varenda minut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag ju bara pvpat på 60 men man känner ju likadant när man inte får nästa rank t.ex. Dessutom blir det ju enformigt att köra samma 2 "banor" i flera veckor, aja bra skrivet var det jag ville komma till.

Det är just det med PvP också.

Ska man vara ett bra PvE guild har man inte tid med PvP. Innan AQ försökte jag fixa upp mina ranks, men med så långa köer så blev jag inte mer än Knight. Sen la jag ner det.

Den dagen någon har exalted med alla factions i spelet, har högsta ranken i PvP, har den bästa eqen och dom bästa enchantsen, bara 18 slots bags(bank inkluderat). Den dagen kan man säga att man har "klarat" WoW. För då finns det verkligen inte något mer att göra. Men slutar man innan det så har man inget mer än slutat i ett oavklarat kapitel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är just det med PvP också.

Ska man vara ett bra PvE guild har man inte tid med PvP. Innan AQ försökte jag fixa upp mina ranks, men med så långa köer så blev jag inte mer än Knight. Sen la jag ner det.

Den dagen någon har exalted med alla factions i spelet, har högsta ranken i PvP, har den bästa eqen och dom bästa enchantsen, bara 18 slots bags(bank inkluderat). Den dagen kan man säga att man har "klarat" WoW. För då finns det verkligen inte något mer att göra. Men slutar man innan det så har man inget mer än slutat i ett oavklarat kapitel.

Och hur ska man kunna få bästa EQ'n om dom lägger in nytt hela tiden isf? :angry:

Isf kommer man ju alltid sluta mitt i ett kapitel.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oooh. LoD patchar. 1.10 kom typ 2003? 1.11 typ 2005?

Om WoW blir så med så kommer folk kunna få bästa eqen och hinna sluta innan ny patch.

Ja, men det kommer att komma nya patchar, dessutom tror jag dom gör patcharna snabbare än 2 år emellan iaf...

Edit: det var wow jag menade!

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men det kommer att komma nya patchar, dessutom tror jag dom gör patcharna snabbare än 2 år emellan iaf...

Edit: det var wow jag menade!

Självklart är det så. WoW är ett av världens mest sålda spel, och det visar ju på att dom har lyckats.

Det är långt kvar tills Blizz kommer tröttna på WoW, som dom gjorde med D2.

Nu har vi 1.11 att vänta i sommar.

Sen kommer BC. Vilket kommer få många nya spelare att börja. Plus att de flesta kommer börja lvla sina lvl 60's upp till lvl 70.

Efter det kommer det säkerligen komma nya patchar med nya instancer för att göra folket i BC nöjda.

Men ser vi långt fram, om 3-4 år så kommer det inte finnas mycket kvar i WC historien att göra spel av så antingen kommer dom att tröttna på att bygga ut på det, eller så hittar dom helt enkelt på något helt annat som inte har funnits innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart är det så. WoW är ett av världens mest sålda spel, och det visar ju på att dom har lyckats.

Det är långt kvar tills Blizz kommer tröttna på WoW, som dom gjorde med D2.

Nu har vi 1.11 att vänta i sommar.

Sen kommer BC. Vilket kommer få många nya spelare att börja. Plus att de flesta kommer börja lvla sina lvl 60's upp till lvl 70.

Efter det kommer det säkerligen komma nya patchar med nya instancer för att göra folket i BC nöjda.

Men ser vi långt fram, om 3-4 år så kommer det inte finnas mycket kvar i WC historien att göra spel av så antingen kommer dom att tröttna på att bygga ut på det, eller så hittar dom helt enkelt på något helt annat som inte har funnits innan.

Jovisst, jag hoppas verkligen att dom hittar på fler skitbra spel som Warcraft-spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sådan revolution du gjort, StellHell. Spelar du överhuvud taget något spel just nu?

Själv är jag en sådan som inte spelar sönder spel, och kan därför njuta av dem en längre tid! :ph34r:

Inget spel för tillfället nej. Och antagligen inte något annat på ett tag heller.

Sommaren är här och jag har inte haft roligare på riktigt länge. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd WoW suger SommarN^s kuk. :ph34r:

Ontopic: Jag tycker att det är kefft att man ska behöva lvla till 70 sen på BC, självklart är det bra med 10+ Talent points och nya spells/abilites men om 50-60 was a bitch, then I can just imagine 60-70!

Blizz har själva sagt att det är ungefär lika mycket exp mellan 1-60 som 60-70.. Vilken med lite årkurs 1 matte kan räkna ut att det kommer ta ungefär lika lång tid att dra lvl 60-70 som lvl 1-60.. ORKA! ;)

1, 2, 3, EDIT!

En guildie postade denna nyss. Jag skrattade.

Någonsin velat prata med en chinesefarmer?

1) That's not right....................................Sum Ting Wong

2) Are you harbouring a fugitive ..................Hu Yu Hai Ding

3) See me ASAP......................................Kum Hai

4) Stupid Man.........................................Dum Fuk

5) Small Horse........................................Tai Ni Po Ni

6) Did you go to the beach..........................Wai Yu So Tan

7) I bumped the coffee table........................Ai Bang Mai Fa Kin Ni

8) Cool I think you need a face lift........................Chin Tu Fat

9) It's very dark in here..............................Wai So Dim

10) This is a tow away zone..........................No Pah King

11) I thought you were on a diet.....................Wai Yu Mun Ching

12) Our meeting is scheduled for next week.......Wai Yu Kum Nao

13) Staying out of sight................................Lei Ying Lo

14) He's cleaning his automobile.....................Wa Shing Ka

15) Your body odor is offensive.....................Yu Stin Ki Pu

16) Great................................................Fa Kin Su Pah

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...