Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Har börjat spela som human mage nu, lvl 20 för tillfället.

Tog ner Edwin VanCleef två gånger igår också med två olika partyn, men det jobbiga va att jag glömde ta questen. ^_^

Bokade också The Burning Crusade från webhallen igår, verkar ju bli riktigt bra, socketed items.

:P

Har tagit lite bilder också, bla på min sexiga mage. :P

(:wub:)

@IceCandy: Jag tror iaf att det är så att om Lasse väljer need, och alle andra greed, så får Lasse den, om alla väljer greed så spelar man 'tärning'(?) om saken, samma sak om alla väljer need. Så har jag uppfattat det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@IceCandy: Jag tror iaf att det är så att om Lasse väljer need, och alle andra greed, så får Lasse den, om alla väljer greed så spelar man 'tärning'(?) om saken, samma sak om alla väljer need. Så har jag uppfattat det. :P

Låter lite klurigt det där. Har det ingenting med ens skillz att göra då? ^_^ Brukar stå något om att "Nu blev det -18 för Lasse, och -67 för Göran, så nu får Lasse det otroliga gröna föremålet." Betyder inte det någonting? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter lite klurigt det där. Har det ingenting med ens skillz att göra då? ^_^ Brukar stå något om att "Nu blev det -18 för Lasse, och -67 för Göran, så nu får Lasse det otroliga gröna föremålet." Betyder inte det någonting? :wub:

Alltså om en eller flera personer väljer need är det först och främst dem som får rolla (slumpa fram siffra mellan 1-100, den som får högst vinner) om itemen i fråga.

Om ingen trycker på need rollar alla som har tryckt på greed, om alla closar fönstret tror jag vem som helst kan gå fram och plocka åt sig förmålet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter lite klurigt det där. Har det ingenting med ens skillz att göra då?  ^_^ Brukar stå något om att "Nu blev det -18 för Lasse, och -67 för Göran, så nu får Lasse det otroliga gröna föremålet." Betyder inte det någonting?  :wub:

Party1:

Medlem1(du) (cloth)

Medlem2 (cloth)

Medlem3 (leather)

Medlem4 (mail)

Medlem5 (plate)

Monster1 droppar Item1. Item1 är ett cloth item.

Medlem1 och Medlem2 rollar NEED och Medlem3-5 rollar GREED.

Eftersom Medlem1 och 2 rollade NEED så stryks alla GREED(och pass) och det är bara NEED rollarna som räknas.

Medlem1 rollar 98.

Medlem2 rollar 34.

Medlem1 rollade högst och får Item1.

Party1:

Medlem1(du) (cloth)

Medlem2 (cloth)

Medlem3 (leather)

Medlem4 (mail)

Medlem5 (plate)

Monster1 droppar Item1. Item1 är ett Leather item.

Medlem3 är den enda som har Leather som mainarmor. Men han har ett bättre item och vill inte ha den. Ingen annan medlem vill heller ha Item1.

Medlem1-5 rollar GREED.

Eftersom alla rollar GREED så räknas alla rolls.

Medlem1 rollar 12.

Medlem2 rollar 24.

Medlem3 rollar 54.

Medlem4 rollar 47.

Medlem5 rollar 82.

Medlem5 rollade högst och får Item1.

Party1:

Medlem1(du) (cloth)

Medlem2 (cloth)

Medlem3 (leather)

Medlem4 (mail)

Medlem5 (plate)

Monster1 droppar Item1. Item1 är ett mail BOP item.

Oftast när BOP(Bind on Pickup) droppar så passar man på det. Så man i lugn och ro kan bestämma vem som ska ha saken får den, och den inte går till fel person.

Medlem1-5 PASSAR på Item1. (PASSA är krysset i hörnet [X])

Nu kommer inga rolls att komma fram. Den personen som vill ha Item1 kan gå fram och plocka upp den manuellt. Men låt nu säga att det är 2 personer som vill ha Item1.

Då måste dom 2 personerna ROLLA på Item1. Det kan man göra på 2 sätt.

/random 100

/roll 100

Vilket man väljer spelar ingen roll. Allt det gör är att slumpa en siffra mellan 1 och 100.

Medlem4 rollar 68.

Medlem5 rollar 16.

Medlem4 rollade högst och får plocka upp Item1 ur kroppen.

Redigerad av StellHell
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PvE på Ravencrest bör väl vara The Axemen (alliance) och Public Enemies (horde). Axemen tog för övrigt hela MC på typ 1h 30 min, Public Enemies slakta Nefarian utan att någon ur raiden dog.

PvP har jag ingen aning.

Fick min Talisman of Ephermal Power från Garr får några dar sen, så nu har man respeccat till 21/0/30 för att få PoM <3

BTW, märkte att första inlägget har återställts nu, grattis till dig STell som får återupprätta den :mellow:

McGreger - lvl 60 human mage @ Ravencrest (dödat Onyxia, Majordomo)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En dag i MC

Vi börjar med att förberda oss inför Baron Geddon.

Alltid lika kul att vara bomb.

Baron död.

Sen tar vi nästa boss vilket är Shazzrah.

Shazzrah död.

Alla bilder är tagna innan patchen.

Redigerad av Knarkuzz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kom ett mail till mig från blizz som lyder såhär.

Greetings,

We are sending you this email to inform you that we have, unfortunately, had to suspend your World of Warcraft account:

Account Name: *****

Type of Violation: Third Party Program Use

Consequences for Account: Account Suspended pending investigation

Following this issue, we have deemed it necessary to pass your account for review of the history of problems associated, and consideration of subsequent sanction which may needed to be taken. You will be contacted via email by our Account Administration Team shortly.

Please note that any further query on your account should be addressed via email to wowaccountreviewEU@blizzard.com

If you wish to review our current Rules and Polices, they can be found at:

http://en.wow-europe.com/policy/

Ja har inte använt något hack :'( tror ni att ja kommer få tillbaka mitt acc??

Edit

Mailet kom 3/1

Redigerad av coola
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...