Jump to content

Snuff


Tommy_Fido
 Share

Har du sett en snuff film någon gång?  

71 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 161
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Avrättningsfilmerna från Irak räknas också som snuff, i alla fall enligt den här definitionen som återfinns på susning.nu och wikipedia.

Snuff är film med riktiga mord, utförda för filmens skull. Det finns ännu ingen långfilm som bevisligen skall ha varit snuff. Benämningen brukar även beteckna filmer som dokumenterar mord, olyckor eller avrättningar där dödsfallet inte har något med inspelningen att göra.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt allvarligt nu. Om jag skulle se en riktig snuff film. Så skulle jag få enormt med skuldkänslor. Okej jag orkar inte med detta tjat. Här är min slutsats

Snuff(riktigt: Riktigt snuff är sjukt och vidrigt. Dock bryr jag mig inte om dom som ser det.

Snuff(fake): Är inte sjukt eller särskilt vidrigt. Okej låt oss säga att nån sitter och ser en fake snuff film varje dag. Då är det ju jävligt sjukt. Men om man har sett kanske två fejkade snuff filmer i hela sitt liv. Då är det väll fan inget att bry sig om.

Redigerad av Tommy_Fido
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, det tog ett hejdundrans massa poster, men nu fattar man faktiskt vad du menar, TF.

Och skribb, spelar väl fan ingen roll om det är fejkat? Temat är ju att en vettskrämd person ska bli mördad av människor som njuter av det. Det hela är fullständigt vidrigt, även om det bara är på låtsas. Man blir ändå djupt berörd, om man inte är extremt avtrubbad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, det tog ett hejdundrans massa poster, men nu fattar man faktiskt vad du menar, TF.

Och skribb, spelar väl fan ingen roll om det är fejkat? Temat är ju att en vettskrämd person ska bli mördad av människor som njuter av det. Det hela är fullständigt vidrigt, även om det bara är på låtsas. Man blir ändå djupt berörd, om man inte är extremt avtrubbad.

Håller med. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller fullständigt med Crice.

En fejkad snuff-film skall inte jämställas med en överdriven splatter-rulle. Främsta anledningen är att man i en snuff försöker framkalla illusionen av ett verkligt mord. Den är gjord för att likna en amatörinspelning, med mystiskt förflutet. Det är dessutom mycket svårt att avgöra vad som är äkta och vad som är fake. Möjligtvis om filmens namn uttrycker detta, men samtidigt måste det ju då ha varit någon som gjort den bedömningen. "Fake!", med argumentet "Det syns att det inte är äkta!".

Att en fjortonåring i Sverige kan avgöra om ett mord är äkta eller iscensatt skrämmer mig ordentligt. Man kan aldrig vara helt säker på att filmerna är fake, precis som man aldrig kan vara säker på att de är äkta. Det spelar ingen roll vilken märkning de har. Att finna en inspelad videosekvens där en ung pojke får sitt könsorgan avhugget (ja, har sett...) som faschinerande och underhållande är något jag aldrig skulle kunna försvara. Det pågår mord, tortyr och andra elakheter i världen, och vi skall vara glada att vi slipper se det på nära håll. Istället radar vi upp oss framför dataskärmar med kommentarer som "Åhh, fy fan vad äckligt!" och "Det måste ha gjort jävligt ont!" samtidigt som vi fortsätter titta med nyfikna ögon.

Kommentarer som "Jag känner ju ändå inte de som blir mördade!" och "Det är en kick att se någon dö" är något jag bara kan gråta en skvätt över och sedan totalt skita i. Eller i bästa fall spotta på.

Point stated..

EB

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommentarer som "Jag känner ju ändå inte de som blir mördade!" och "Det är en kick att se någon dö" är något jag bara kan gråta en skvätt över och sedan totalt skita i. Eller i bästa fall spotta på.

Jag tror redan att jag har sagt att jag inte får en kick av att se någon dö. :P Jag antar att du syftade på att jag skulle få en kick av att se någon dö vilket är bara totalt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart som fan han är min kopis för det.. Han blev nog bara glad över att han slapp skolan.. Kanske på lite brutalt sätt.. Men, jag bad han inte kolla, han kollade självmant..

Och nej. Jag snuffar inte.. Fast man vet ju aldrig.. Någon som sitter o klurar på att ta självmord så slå en signal.. Jag tar med mig kameran så drar vi till nått ödsligt ställe så skjuter jag skallen av dig med en .90mm

(SKÄMT!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller fullständigt med Crice.

En fejkad snuff-film skall inte jämställas med en överdriven splatter-rulle. Främsta anledningen är att man i en snuff försöker framkalla illusionen av ett verkligt mord. Den är gjord för att likna en amatörinspelning, med mystiskt förflutet. Det är dessutom mycket svårt att avgöra vad som är äkta och vad som är fake. Möjligtvis om filmens namn uttrycker detta, men samtidigt måste det ju då ha varit någon som gjort den bedömningen. "Fake!", med argumentet "Det syns att det inte är äkta!".

Att en fjortonåring i Sverige kan avgöra om ett mord är äkta eller iscensatt skrämmer mig ordentligt. Man kan aldrig vara helt säker på att filmerna är fake, precis som man aldrig kan vara säker på att de är äkta. Det spelar ingen roll vilken märkning de har. Att finna en inspelad videosekvens där en ung pojke får sitt könsorgan avhugget (ja, har sett...) som faschinerande och underhållande är något jag aldrig skulle kunna försvara. Det pågår mord, tortyr och andra elakheter i världen, och vi skall vara glada att vi slipper se det på nära håll. Istället radar vi upp oss framför dataskärmar med kommentarer som "Åhh, fy fan vad äckligt!" och "Det måste ha gjort jävligt ont!" samtidigt som vi fortsätter titta med nyfikna ögon.

Kommentarer som "Jag känner ju ändå inte de som blir mördade!" och "Det är en kick att se någon dö" är något jag bara kan gråta en skvätt över och sedan totalt skita i. Eller i bästa fall spotta på.

Point stated..

EB

ord på det. Varför ska du alltid säga så visa saker ebeeto? :rolleyes:>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tigger du stryk eller? :wub:

Hmm sent svar men nej?

jag ser väldigt ofta, ja.

vet inte varför. Jag njuter inte direkt av det.

Men när man ser en länk så går det bara inte att låta bli.

inte fan vet jag varför jag kollar på det ofta men gör det iallfall...

Varför skulle jag tigga stryk för att jag kollar på snuff?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle jag tigga stryk för att jag kollar på snuff?

"Varför skulle jag tigga stryk bara för att jag gillar att ligga med min egen mamma?"

"Varför skulle jag tigga stryk bara för att jag bajsar på allmän plats och smetar in mig i det?"

"Varför skulle jag tigga stryk bara för att jag offrar spädbarn till Satan?"

Fundera på det, ja...

EB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Varför skulle jag tigga stryk bara för att jag gillar att ligga med min egen mamma?"

"Varför skulle jag tigga stryk bara för att jag bajsar på allmän plats och smetar in mig i det?"

"Varför skulle jag tigga stryk bara för att jag offrar spädbarn till Satan?"

Fundera på det, ja...

EB

jaha! därför?

asså.. Är du utvecklingsstörd eller något?

svara på min jävla fråga

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...